י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"הגיעה עת ליהדות מאפשרת ומכילה"

ראש העיר החילוני יוזם: יום הנחת תפילין

ראש עיריית קריית שמונה אביחי שטרן יוזם את יום הסובלנות והנחת התפילין העולמי שיחול ביום חמישי הקרוב | "לא ניתן להפוך את הנחת התפילין לדבר שנוי במחלוקת. נקרא לכל יהודי להניח תפילין. גם מי שאינו מניח באופן קבוע יוכל להניח תפילין לפחות פעם בשנה", כך ראש העיר

ראש העיר החילוני יוזם: יום הנחת תפילין
ר"ע קרית שמונה אביחי שטרן צילום: באדיבות המצלם

בעקבות סערת האיסור להציב דוכני הנחת תפילין במוסדות ציבור ומחוץ לבתי ספר בתל אביב, ראש עיריית קריית שמונה אביחי שטרן בן ה-35, קורא ליהודים בארץ ובעולם להפוך את יום חמישי הקרוב כ"ה בשבט תש"ף, ליום הסובלנות ויום הנחת התפילין העולמי. שנועד עבור כל אותם יהודים שלא מניחים תפילין מדי יום או לא מניחים בכלל וחשוב שלפחות יום אחד בשנה יתנסו בהנחת תפילין, כפי שהניחו בבר המצווה שלהם.

בקריית שמונה מתכוונים להפוך את היום הזה למסורת, שתתחיל השבוע ובמסגרתה יוצבו דוכני תפילין בכניסה לבתי הספר התיכוניים ובמקומות ציבוריים אחרים ברחבי העיר. הדוכנים יאוישו על ידי נוער, סטודנטים, אזרחים, בהשתתפות פעילה של ראש העיר וחברי עירייה, שיקראו לציבור לבוא ולהניח תפילין. ראש העיר הנחה את מנכ"ל המתנ"סים לקיים פעילות לבני הנוער בעיר בנושא יהדות וסובלנות ואף שוחח בנושא עם ראשי חב"ד שנרתמו לסייע בהפקת היום המיוחד הזה בקריית שמונה ובמקומות נוספים בארץ ובעולם.

ראש עיריית קריית שמונה אביחי שטרן מסביר: "התפילין הן סמל יהודי שמעל כל המחלוקות. כל נער יהודי נכנס למצוות בהנחת תפילין. אנחנו מניחים תפילין כביטוי להיותנו יהודים גאים, המחוברים למסורת. לא ניתן להפוך את הנחת התפילין לדבר שנוי במחלוקת. אומנם יהודי מצווה להניח תפילין מדי יום, אולם היום המיוחד הזה עליו אנחנו מכריזים, נועד עבור כל אותם יהודים שלא מניחים תפילין מדי יום, או לא מניחים בכלל. לא צריך להיות דתי או מסורתי בשביל זה, אבל בהחלט צריך לשמור על היהדות והמסורת שלנו".

ראש העיר הוסיף: "חשוב לדבר על המאחד ולא על המפריד. על קירוב לבבות ולא על הדתה. על סבלנות וסובלנות ולא על ריחוק ושינאה. להפסיק עם הלא ולהתחיל לדבר על הכן. הגיעה עת ליהדות מאפשרת ומכילה".

הנחת תפילין אביחי שטרן ראש עיריית קרית שמונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד