י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סוף לשיגעון ולהסתה

בג"ץ דחה את העתירה: רון קובי הודח סופית מראשות העיר טבריה

סוף לסאגה: לפני שעה קלה דחה בג"ץ את עתירתו של רה"ע טבריה רון קובי ולמעשה הדיח אותו סופית מראשות העירייה • מקלב: "ביהמ"ש קבע באופן סופי את כשלונו ואי כשירותו לנהל עיר" • בצלמו: "מצער שהוא הודח על רקע טכני ולא על גזענות והדרה • 'בחדרי חרדים' עם הפרטים

בג"ץ דחה את העתירה: רון קובי הודח סופית מראשות העיר טבריה
רון קובי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סוף לסאגה: לפני שעה קלה (שני) דחה בג"ץ את עתירתו של ראש עיריית טבריה רון קובי ולמעשה הדיח אותו סופית מראשות העירייה. השופטים, יצחק עמית, נועם סולברג ואלכס שטיין דחו את העתירה, וקבעו כי לא עשה די לאישור תקציב במועד.

בין היתר נאמר בפסיקה כי, "מהשימוע עולה כי חלק נכבד מהטענות העותר נמצאו מוצדקות, אך בהינתן מנת חלקו של העותר ואי אישור תקציב: בהינתן שיקול הדעת המוקנה למשיב 1 ולשלטון המרכזי". עוד נאמר כי, "בהינתן אמות המידה שהותוו בפסיקה להפעלת שיקול הדעת, גם בנסיבות של מועצה "לעומתית" איני סבור כי קמה עילה להתערבותנו".

השופט סולברג אמר, "העותר לא עשה כל אשר לאל-ידו כדי להביא לאישור התקציב במועדו. אין לכחד: היה טעם של ממש בהערכתו של העותר שהסיכויים לאישור התקציב לא היו מן המשופרים, וגם חברי המועצה אינם יכולים לרחוץ בנקיון כפיהם. ברם, נפלאות דרכי הפוליטיקה, גם יריבות עזה יכולה להצמיח אינטרס משותף, ואין זה כלל וכלל מן הנמנע, כפי שמלמדת המציאות, שמועצה לעומתית תשכיל להגיע, ולוּ גם ברגע האחרון, להסכמה שתאפשר את אישור התקציב. בהימנעותו מכינוס ישיבה, סתם העותר את הגולל על האפשרות לאישור התקציב".

חבר מועצת העיר מטעם הבית היהודי, רפאל טרבלסי, בירך על ההחלטה, "החלטה מקצועית של משרד הפנים וחתימת בג"צ פותחים עתיד חדש וטוב יותר לעיר טבריה. כולי תקווה ותפילה שמכאן טבריה רק תצמח ותפרח כמו גם יחזור השקט, השלום והאחווה בין תושבי העיר".
ח"כ אורי מקלב על החלטת ביהמ"ש: "בית המשפט קבע באופן סופי את כשלונו ואי כשירותו לנהל עיר,  פעולותיו של רון קובי לא נגמרו בעיר טבריה אלא הלך ממקום למקום ופגע בקודשי ישראל וביוסדות העם היהודי, הכפיש והשמיץ והרבה קיטובים בעם".
עוד אמר מקלב, "לצערינו רון קובי אינו היחיד ויש עוד מי שמנסה לפעול בצורה זו - הציבור צריך להוקיע ולדחות את כל מי שפועל בצורה זו". מארגון זכויות האדם בצלמו נמסר: "מדובר בהחלטה מבורכת. יחד עם זאת מצער שהוא הודח על רקע טכני ולא על גזענות והדרה. כנראה שיש מגזרים שמותר לפגוע בהם. ארגון בצלמו ייאבק בכל גילוי גזענות נגד כל אדם בישראל וכל מגזר. ללא הבדל דת גזע ולאום".

מיד נעדכן בפרטים נוספים

רון קובי טבריה בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד