---
י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מחולל מהפכת החינוך בישראל: הרב בנצי נורדמן בקריאה לציבור

הוא מנהל פרויקטים רבים בחינוך ובקירוב לבבות | הקים בית ספר ייחודי לכל גווני החברה היהודית | עורך חופות מבוקש אצל סלב'ס ואנשי ציבור | הצטרפו אל האיש שלא עוצר לרגע

מחולל מהפכת החינוך בישראל: הרב בנצי נורדמן בקריאה לציבור
הרב נורדמן בפעילות צילום: יח"צ

המאפיין הבולט של אנשי עשייה, הוא שכאשר יש להם חלום, הם מצמידים לו תאריך והופכים אותו למטרה.

כמו בכל הסיפורים, גם אצל הרב בן ציון (בנצי) נורדמן הכל התחיל בחלום. חלום על חברה ישראלית איתנה ומאוחדת, אשר מבינה ומקבלת את האחר. הרב נורדמן הבין כי חברה כזאת תתאפשר רק אם נתחיל מהתחלה, מהחינוך לגיל הצעיר.

החלום הפך לחזון, החזון לתכנית והתכנית למציאות מהפכנית. בשנת 2000 הקים הרב נורדמן את מרכז החינוך 'מדעים ויהדות' בחדרה, בו לומדים יחד ילדים מכל גווני החברה.

המשך פעילות הקירוב מצריכה את העזרה שלך. להשתתפות בפעילות החשובה הכנסו>>>

"הדרך החינוכית של 'מדעים ויהדות'" משתף הרבה נורדמן, "משלבת בין העמקה, למידה וחיבור להיסטוריה של העם היהודי, המסורת והערכים, לבין אתגרי המדע, התקדמות הטכנולוגיה, הידע וההשכלה".

מרכז החינוך פתח שעריו לכל חלקי החברה הישראלית: דתיים, מסורתיים, חילוניים, עולים, ותיקים ומשפחות חד הוריות, הוא מכיל כיום כ-1500 תלמידים כ"י ומוסיף לגדול ולהתפתח ללא הרף.

עם ההצלחה גבר הביקוש. מרכזי החינוך של העמותה בחדרה ובתל אביב מתקיימים כיום על פני רצף חינוכי מגן הילדים ועד התיכון כמו גם צהרונים, מפעלי קיץ ופעילויות תגבור והעשרה.

בצמוד לבית הספר התיכון, פועל  'פאר צור' - הפרויקט הייחודי והמדהים של הרב נורדמן.

"פאר צור זה בית ספר יסודי המיועד לתלמידים על הרצף האוטיסטי. תלמידי התיכון של "מדעים ויהדות" חונכים את תלמידי פאר צור באופן אישי ומקיימים יחד איתם פעילות רבה המעשירה את שני הצדדים – הילדים בפאר צור נהנים מקידום ופעילויות משחק מהנות, בזמן שתלמידי התיכון מקבלים כלים וכוח פנימי לקבל את האחר והשונה ולתת מעצמם למען החברה."

הורי הילדים הלומדים ב'פאר צור', אשר משתפים אותנו ברשמיהם, מדברים על דבר אחד – הצלת נפשות.

"התמודדות עם ילדים על הרצף האוטיסטי היא קשה מאד ורצופת מכשולים שאין להורים אפשרות לעבור אותם לבד" אומר לנו אחד ההורים. "פאר צור פשוטו כמשמעו הצילו את הילד שלי וקידמו אותו לרמה התפתחותית שהרופאים לא חלמו עליה! זו הצלה לילדים, הצלה להורים, הבית ספר הזה הזה חייב להמשיך ולהתרחב לכל הארץ!"

דרך החינוך של 'מדעים ויהדות' הפכה למודל לחיקוי בקרב מוסדות רבים בארץ ובעולם.

המשך פעילות הקירוב מצריכה את העזרה שלך. להשתתפות בפעילות החשובה הכנסו>>>

"אני גאה מאוד ש'מדעים ויהדות' שלנו מגיעה לרמה של חיקוי במקומות אחרים" אומר הרב נורדמן, "כשאומרים לי 'באנו ויישמנו לפחות חלק ממה שאתם עשיתם וזה עובד' זה משהו שאני מאוד שמח לגלות. ב"ה אנחנו זוכים לקבל תגובות נפלאות מהציבור. ככל שהזמן עובר אני מבין שהציבור מעריך ויודע ורוצה להיות שותף אתנו. וזה דבר מרגש ומחמם את הלב".

במקביל לניהול המרכזים החינוכיים, פועל הרב נורדמן בתחומים רבים נוספים, כמו עריכת חופות ברחבי הארץ, תמיכה וסיוע לנזקקים וקירוב רחוקים, כל זאת כמובן, בהתנדבות מלאה.

"כמעט מדי ערב אני זוכה לחתן זוגות חילוניים בישראל. חלק מהחופות מתקיימות בשעות לא שגרתיות, חלקן גם במקומות לא שגרתיים. אני אומר תמיד שהנוסחה היא לשמוע את הזוג, להבין מה קשה לו, ואז להסביר לו את הנקודה המהותית של מירוץ הלפיד הזה של הנישואים, כמו הסבא וכמו הסבא של הסבא וכולי. כשבאים עם הגישה הזו זה עובד. רוב עם ישראל מחובר ורוצה, רק שקשה לו לפעמים עם הממסד, קשה לו לפעמים עם הסטיגמות, ממה שהוא שומע בתקשורת וכד', אבל כשאתה יושב אתו באמת מתוך אהבה והבנה, אז מוצאים כמעט את כל הפתרונות" אומר הרב.

בימים אלו יוצאת עמותת 'מדעים ויהדות' בראשותו של הרב נורדמן בקמפיין גיוס המונים. הצורך גדול ונדרשים תקציבים רבים להמשך פעילות העמותה, בהרחבת בית הספר 'פאר צור' לילדים על הרצף האוטיסטי, בפתיחת מרכזי חינוך נוספים ברחבי הארץ ובהגברת פעילות הקירוב והחסד של העמותה.

היו שותפים במפעל העשייה האדיר שמאחד את החברה בישראל, מעמיק את הזהות היהודית ונותן תקווה אמתית לדור העתיד שלנו. תמכו בעשייה החשובה והצטרפו להתגייסות ההמונית שמחייבת את כולנו >>>

המשך פעילות הקירוב מצריכה את העזרה שלך. להשתתפות בפעילות החשובה הכנסו>>>

הרב בן ציון נורדמן קירוב רחוקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד