י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
זה יסודר אל תדאג

המפלה של רון קובי: כשהרב קוק נשכב על הרצפה ובכה

בתיקון חצות לפני חודשיים, בכה הרב דב קוק על חילולה של העיר טבריה בידי ראש העיר רון קובי, לפתע אמר הרב שרבי חיים אבועלפיה התגלה אליו ואמר "הכל יסודר אל תדאג" ומאז הפסיק לדבר על רון קובי ולהצטער • צפו בתיעוד

המפלה של רון קובי: כשהרב קוק נשכב על הרצפה ובכה
המקובל רבי דוב קוק צילום: דוד כהן, פלאש 90

השמחה הגדולה של תושבי טבריה בפרט והציבור החרדי בכלל, בהחלטה הסופית של בג"ץ שראש העיר המודח רון קובי מודח סופית מכס ראשות העיר, הביאה את תלמידיו של הצדיק רבי דב קוק מטבריה להביט אחרונית ברצף הזמן.

לדברי אחד התלמידים, בפרספקטיבה, "היום אנו רק רואים זאת בארץ בפועל אך הדברים כבר נחתמו בשמים קודם לכן".

לפני כחודשיים ערך הצדיק הרב דב קוק תיקון חצות כהרגלו בכל לילה, ולפתע מי שעמד בסמוך שמע איך בכל הפסוקים הרב חוזר ומזכיר את העיר טבריה שקדושתה מתחללת בראש כל חוצות.

"לפתע ארע מחזה מרעיד" מספרים התלמידים, הרב שבכה באותו תיקון חצות לפתע נשכב על הרצפה ואמר "אני מקבל על עצמי מסירות נפש, אני לא קם מכאן עד שהכול יסודר".

וכך, לפתע הרב נשכב על הרצפה בבכיות כפי שניתן לראות בסרטון הוידאו.

צילום: דוד שדה

לפתע הרב קם בבהלה גדולה, ואמר לסובבים ששהו אז בחדר "רבותי בא לי עכשיו רבי חיים אבולעפיה ואמר לי אל תדאג, אני הייתי בטבריה. אני ראש העיר של טבריה, יסודר בשמים, כך אמר לי רבי חיים אבולעפיה, זה יסודר אל תדאג".

עוד הוסיף הרב ואמר: 'להזכיר לכם רבי שמעון בר יוחאי טיהר את העיר טבריה ועשה אותה נקייה והודו לו משמיא, מי שבא לטמא את טבריה הוא שונא את רבי שמעון בר יוחאי ורבי שמעון בר יוחאי שונא אותו, הוא שונא את רבי עקיבא בן יוסף, הוא שונא את רבי חייא ובניו , הוא שונא את הרמח"ל, והוא שונא את רבי חיים אבולעפיה, כך אמר לי עכשיו רבי חיים אבולעפיה – זה מסודר".

והמשיך הרב ואמר "נדבות פי רצה נא ה' ומשפטיך למדני" – "עכשיו אני כבר יותר רגוע, אין לי כח לבכות, כך אמר לי עכשיו רבי חיים אבולעפיה שנשכבתי על הריצפה, אל תדאג זה מסודר בשמים, אני ראש העיר של טבריה וזה מסודר בשמים".

ואכן מלפני חודשיים הרב קוק הפסיק לבכות ולהצטער על רון קובי והפסיק אף לדבר עליו. 

רון קובי הרב דב קוק טבריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד