ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
חשש כבד

הנקמה של איראן ביהודים על חיסול סולימאני

דיווחים שמגיעים מאיראן, מספרים כי קיים חשש שמשמרות המהפכה יהרסו את קבריהם ההיסטוריים של מרדכי ואסתר במדינה וימירו את המקום לטובת הממשל

הנקמה של איראן ביהודים על חיסול סולימאני
מחאה באיראן צילום: צילום מסך

אתר יהודי היסטורי חשוב נמצא בסכנת הריסה. מדובר בקבריהם של מרדכי ואסתר הנמצאים באיראן. המידע הוא על פי חשבון פייסבוק שמפרסם עדכונים על מצבם של מיעוטים בעולם.

על פי המידע, הרשויות האיראניות מאיימות להשמיד את הקבר ההיסטורי של אסתר ומרדכי בחמדאן ולהמיר את האתר למשרד קונסולרי עבור מדינת פלסטין.

אנחנו מתקרבים לחג פורים, וכולנו מכירים את אסתר ומרדכי שהצילו את העם היהודי מטבח. אתר הקבורה שלהם מהווה נקודת ציון יהודית משמעותית ליהודים ולחובבי היסטוריה ברחבי העולם.

על פי דיווחים שונים באיראן כך לפי חשבון הפייסבוק, חברי הבסיג' - ארגון מתנדבים צבאי למחצה הפועל באיראן תחת חסותו של המשטר האיראני, ניסה לפשוט שלשום על האתר ההיסטורי כמעשה נקמה על תוכנית המאה של הנשיא טראמפ.

אין בדיוק דרך לדעת על מצב המקום והאם הדיווח נכון, מאחר והיהודים באיראן נמצאים במצב של מעקב תחת השלטונות, אך יש לקוות כי הדיווח אינו נכון.

חשוב לזכור כי בעקבות חיסולו של קאסם סולימאני, הגנרל הבכיר של משמרות המהפכה, וכן תוכנית המאה של הנשיא טראמפ, המצב נפיץ מאד באיראן בכל הנוגע ליהודים ולישראל.

גורם בקהילה היהודית באיראן אמר ל"בחדרי חרדים" דרך צד שלישי, וזאת מאחר והיהודים שם לא יכולים לשוחח בחופשיות עם תקשורת ישראלית, כי "לצערי יש איומים על האתר מצד גורמים מסויימים, אך הממשלה הבטיחה לשמור על המקום".

איראן מרדכי היהודי אסתר המלכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד