י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"לתשומת לבו של איווט"

ליצמן על הדחת קובי: "תמרור אזהרה למרים יד נגד התורה"

לאחר שבית המשפט החליט היום שלא לקבל את עתירתו של ראש עיריית טבריה המודח רון קובי ובכך למעשה הוציא לפועל באופן סופי את הדחתו, השר ליצמן מברך את דרעי על מאמציו בנידון ומשגר אזהרה לראשי הערים והפוליטיקאים המנסים לפגוע בקודשי ישראל • ח"כ אייכלר: "כל מי שרוצה לקדם את עצמו על גבם ודמם של החרדים לא יצליח. כי נפול ייפול"

ליצמן על הדחת קובי: "תמרור אזהרה למרים יד נגד התורה"
רון קובי צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

אחרי פסיקת השופטים הבוקר (שני) לדחות את עתירתו של ראש העיר לשעבר רון קובי שדרש לא לאשר את הדחתו מהתפקיד, ובכך יצאה אל הדרך הדחתו באופן סופי, ליצמן משבח את הפעילות של השר דרעי ומעביר מסר לראשי ערים שפועלים נגד השבת.

בהודעה ששיגר לתקשורת נמסר מטעמו נמסר, "העיר טבריה ניצלה מתבערת ההסתה והשנאה. ככה יעשה לאיש אשר הרים ידו נגד שבת קודש ונגד היהדות", שלדבריו, "טבריה היא תמרור אזהרה לאומי. יראו ויידעו גם ראשי מפלגות אחרות: מי שמרים יד בתורת ישראל, נגד שבת קודש, נגד היהדות והמסורת, סופו להיכשל".

ליצמן הוסיף ואמר כי "דרך השנאה, ליבוי ההסתה, תוך שימוש ציני ושקרי במלחמות דת, הם מתכון לכישלון פוליטי. לתשומת לבו של איווט ליברמן, שבאחרונה כרת ברית פוליטית עם רון קובי". שהוא משבח את השר אריה דרעי יו"ר ש"ס "על ניהול נכון, מקצועי ואחראי של תהליך סיום כהונת רון קובי בטבריה".

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני: "הדחת רון קובי הוא ניצחון גדול לתושבי טבריה בכלל ולנציגות הדתית והחרדית בעיר בפרט. מי שהוביל את המאבק הזה הוא נציגינו הבלתי נלאה הרב דוד אוחנה הי"ו, מועמדנו ברשימת 'יהדות התורה-ג' לכנסת ה23, שקיבל מאיתנו את מלא הסיוע הנדרש. מכאן המסר הכללי לכל מי שמנסה ללכת בדרך הזאת, ומסית כנגד ציבור גדול, שומר מצוות ומסורת - בסופו של דבר נכשל!"

חבר הכנסת אייכלר התייחס במליאה להדחתו של רון קובי: "בשבועיים שנותרו עד הבחירות אני רוצה להזכיר לכל המפלגות: אף אחד לא יצליח על ידי הסתה. יש פוליטיקאים שחושבים שמי שרוצה להצליח צריך להסית נגד חרדים. היום רואים שזה לא עובד. הנה רון קובי נפל. רון חולדאי לא מצליח להילחם נגד הנחת תפילין אלא גורם ההיפך שבזכותו עם ישראל מניח יותר תפילין. הרבה ראשי ערים מארגנים הנחות תפילין המוניות בזכותו. רון קובי שהודח מתפקידו, יהיה לאות קלון ולמופת לליברמן ולחבריו. כל מי שרוצה לקדם את עצמו על גבם ודמם של החרדים לא יצליח. כי נפול ייפול". 

ח"כ יעקב אשר בתגובה להחלטת בית המשפט בעניינו של רון קובי: "לשקר אין רגליים. רון קובי בשבתו כראש עיר התגולל על רבים מתושבי עירו במסע של רדיפות ושקרים, תוך שהוא מבייש בהתנהלותו את תפקידו ואת העיר כולה, קביעת בית המשפט שהותירה על כנה את החלטת השר אלקין להדיח את ראש העיר שסרח בתפקידו, מסיימת פרק זמן כואב וקשה של העיר טבריה ותושביה ומעניקה בו בזמן את התקוה לעתיד טוב יותר בו העיר טבריה תנוהל ע"י אנשי מקצוע ביעילות, בשוויון זכויות והכלה של כל המגזרים שיובילו לצמיחה ושגשוג בכל התחומים".

רון קובי יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד