ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
פרסום ראשון

פרסום ראשון: הבחירות יידחו בעקבות הגעת הקורונה לארץ?

שר הבריאות יעקב ליצמן נועד בשעות הצהרים עם יושבת ראש ועדת הבחירות עורכת הדין אורלי עדס, על מנת לדון באפשרות שנגיף הקורונה יגיע לארץ טרם הבחירות • מה יעשו במידה והנגיף יתפרץ במלוא עוזו בשבועיים הקרובים, ואיך מתמודדים בוועדת הבחירות עם המצב המורכב?

פרסום ראשון: הבחירות יידחו בעקבות הגעת הקורונה לארץ?
הבחירות ידחו בעקבות הגעת הקורונה לארץ? צילום: פלאש 90

פרסום ראשון: שר הבריאות יעקב ליצמן נועד בשעות הצהרים עם יושבת ראש ועדת הבחירות עורכת הדין אורלי עדס, על מנת לדון באפשרות שנגיף הקורונה יגיע לארץ טרם הבחירות.

בדיון דנו השניים בנושאים הטכניים - כיצד יערכו הבחירות בבתי החולים במידה ויאושפזו בהם חולי קורונה, וכיצד המאושפזים בבידוד יוכלו לממש את זכותם הדמוקרטית ולצאת להצביע. בנוסף, וועדת הבחירות תרכוש עשרות מסכות למזכירי הקלפיות.

עוד סוכם, כי במידה והקורונה תגיע לארץ בשבועיים הקרובים הבחירות לא יידחו. אולם, במידה ותפרוץ מגיפה המונית ידונו באופציה של דחיית הבחירות עד להשתלטות על המחלה.

כאמור, עד כה לא הגיע נגיף הקורונה לארץ בחסדי שמים, אולם במשרד הבריאות נערכים כל העת למצב שבו הנגיף יתפרץ בצורה המונית. עד כה הוציאו במשרד למעלה מ-30 מיליון ש"ח להתמודדות עם הקורונה.

אתמול (ראשון) שלושה ישראלים השוהים על ספינת הקורונה אובחנו כחולים בנגיף.

במשרד הבריאות נערכים להבאתם של אזרחיה הנמצאים על ספינת "נסיכת היהלום" מול חופי יפן בתנאי בידוד הגנתי. שר הבריאות, מר יעקב ליצמן, ומנכ"ל משרד הבריאות, מר משה בר סימן טוב, הנחו את המרכז הרפואי שיבא על מנת שייערך לקליטת הישראלים עם הגעתם ארצה.


 
המרכז הרפואי שיבא ערוך לקליטת הישראלים ביחידה נפרדת שתאויש על ידי צוות ייעודי ונפרד שהוקצה לצורך משימה זו בלבד. במהלך שהיית המטופלים ביחידה הייעודית, ימשיך המרכז הרפואי שיבא בפעילותו השוטפת, וזאת תוך הפרדה מלאה – פיזית ותשתיתית – ממתחם הבידוד.

שר הבריאות יעקב ליצמן אמר: "אנחנו עובדים בתיאום עם שלטונות יפן, משרד החוץ וכל גופי החירום במדינה על מנת להשיב ארצה את הנוסעים על הספינה בשלום, נעשה זאת תוך הקפדה יתרה על בריאות אזרחי מדינת ישראל והפקדה על בריאות הנוסעים. הנחיתי את בית החולים להערך למהלך הלוגיסטי המורכב".

כזכור, כחלק מההיערכות בישראל להגעת הנגיף הסיני, מתחם מבודד הוקם לפני כשבועיים בבית החולים שיבא שבתל השומר לאשפוז חולי וירוס הקורונה. היום (שלישי), שר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב סיירו במעבדה המרכזית של משרד הבריאות, שנמצאת בבית החולים ובה נערכות הבדיקות לנגיף.

במהלך הסיור, אמר ליצמן כי "אפשר לברך" על כך שעד כה הנגיף לא לארץ, ועם זאת, "אנחנו בודקים כל מקרה, עושים כל מה שצריך לעשות כדי למנוע את כניסת הנגיף. כפי שאמרנו כל הזמן, ונמשיך, אנחנו מקווים שלא ייכנס הנגיף אבל כמעט אין מנוס. אנחנו נערכים גם אם חלילה נצטרך לכל הדברים".

 

קורונה בחירות לכנסת ה-23 יעקב ליצמן משרד הבריאות ועדת הבחירות המרכזית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד