י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"אתה לא ראוי"

סמוטריץ' תקף את גנץ: "תעלה לדוכן ותתחייב"

בדברים שנשא שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' במליאת הכנסת, הוא תקף את יו"ר כחול לבן בני גנץ וקרא לו לעלות לדוכן ולהתחייב שלא יקים ממשלה בתמיכת הערבים • צפו

סמוטריץ' תקף את גנץ: "תעלה לדוכן ותתחייב"
סמוטריץ' צילום: הדס פרוש, פלאש90

בנאום שנשא היום (שני) במליאת הכנסת, פנה השר בצלאל סמוטריץ' לגנץ ולשותפיו הטבעיים ודרש מהם התחייבות כי לא יקים ממשלה בתמיכתם של הערבים אותם כינה סמוטריץ' "תומכי טרור".

"על חברי הכנסת הערביים אין לי קושיות" פסק סמוטריץ', "הם צבועים וכפויי טובה כבר שנים רבות למדינת ישראל, שמתנהגת אליהם כל כך יפה ומקבלת בתמורה רפש ובוץ".

"בני, עליך יש לי קושיה" תקף שר התחבורה, "איך אתה עם תומכי הטרור האלה הולך להרכיב ממשלה?! אתה יודע מצוין שאין לך אפשרות להרכיב ממשלה בלעדיהם".

סמוטריץ' התייחס לדברים שאמר בתחילת השבוע יו"ר כחול לבן בראיונות שהעניק: "כשנשאלת במוצאי שבת בסדרת הראיונות המלאכותיים שלך, האם תקים ממשלה שמתבססת עליהם, גמגמת ססמאות שכתבו לך היועצים ולא היית מסוגל להוציא אמירה פשוטה וברורה מהפה - לא יקום ולא יהיה!
לא בקונסטלציה כזו ולא בקונסטלציה אחרת".

"ממשלה במדינה יהודית וציונית לא תתבסס עליהם" קבע סמוטריץ'. "בפעם שעברה שזה קרה זה התפוצץ לנו בפנים באלפי הרוגים ופצועים אחרי הסכם אוסלו שעבר כאן באצבעות שלהם" הוא פנה לגנץ ואמר, "אני מצפה ממך לקום ולהכריז, לא תשובות מתחמקות שיועצים כתבו לך, לא יקום ולא יהיה".


השר סמוטריץ סיכם בהזמנה של גנץ לדוכן: אני קורא לך לעלות עכשיו לדוכן ולהתחייב בפני אזרחי ישראל - אני לא אקים ממשלה במדינת ישראל בתמיכת תומכי הטרור. אחרת אתה לא ראוי!

כצפוי, גנץ סרב לעלות לדוכן ולהתחייב, ולא זו בלבד, שותפו גבי אשכנזי שאמור היה לעלות לדוכן ולסכם את הדיון, סרב לעשות זאת אחרי דבריו של השר סמוטריץ' וברח מעימות עם טענותיו.

מיד אחר כך עלה לדוכן ח"כ אחמד טיבי וחשף למעשה את הסיכומים בין הרשימה המשותפת לכחול לבן כשהטיח בשרים סמוטריץ' ופרץ כי בעזרת הרשימה המשותפת הם לא יהיו שרים אחרי הבחירות.

בצלאל סמוטריץ' בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד