י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"שמחה מתפרצת"

לרגל הדחת רון קובי: 15% הנחה על כל החנות

היום (שני) בשעות הבוקר דחה בג"ץ את עתירתו של ראש עיריית טבריה רון קובי ולמעשה הדיח אותו סופית מראשות העירייה •  התפרצות השמחה של אחד מתושבי טבריה, הניבה הפתעה מעניינת

לרגל הדחת רון קובי: 15% הנחה על כל החנות
לרגל הדחת רון קובי: 15% הנחה על כל החנות צילום: באדיבות המצלם

היום (שני) בשעות הבוקר דחה בג"ץ את עתירתו של ראש עיריית טבריה רון קובי ולמעשה הדיח אותו סופית מראשות העירייה. השופטים, יצחק עמית, נועם סולברג ואלכס שטיין דחו את העתירה, וקבעו כי לא עשה די לאישור תקציב במועד.

בין היתר נאמר בפסיקה כי, "מהשימוע עולה כי חלק נכבד מהטענות העותר נמצאו מוצדקות, אך בהינתן מנת חלקו של העותר ואי אישור תקציב: בהינתן שיקול הדעת המוקנה למשיב 1 ולשלטון המרכזי". עוד נאמר כי, "בהינתן אמות המידה שהותוו בפסיקה להפעלת שיקול הדעת, גם בנסיבות של מועצה "לעומתית" איני סבור כי קמה עילה להתערבותנו".

השמחה בקרב תושבי טבריה הייתה רבה, וברשת הסתובבו תיעודים של אנשי טבריה פורצים בריקודים ברחובות העיר.

לרגל הדחת רון קובי: 15% הנחה על כל החנות

שמחה וייס, הבעלים של סניף האנטפון בטבריה, החליט לכבוד הדחתו הסופית של קובי, להעניק ללקוחות 15% הנחה על כל החנות.

בשיחה ל'בחדרי חרדים' הוא מספר כי הוא תושב טבריה עילית כבר 8 שנים ואף פעיל בסניף דגל התורה בעיר. "אני מכיר את רון קובי כבר כמה שנים, ופרץ השמחה על הדחתו גרם לי להעניק את ההנחה המיוחדת" הוא סיפר.

כזכור, השופט סולברג אמר עם דחיית העתירה, כי "העותר לא עשה כל אשר לאל-ידו כדי להביא לאישור התקציב במועדו. אין לכחד: היה טעם של ממש בהערכתו של העותר שהסיכויים לאישור התקציב לא היו מן המשופרים, וגם חברי המועצה אינם יכולים לרחוץ בנקיון כפיהם. ברם, נפלאות דרכי הפוליטיקה, גם יריבות עזה יכולה להצמיח אינטרס משותף, ואין זה כלל וכלל מן הנמנע, כפי שמלמדת המציאות, שמועצה לעומתית תשכיל להגיע, ולוּ גם ברגע האחרון, להסכמה שתאפשר את אישור התקציב. בהימנעותו מכינוס ישיבה, סתם העותר את הגולל על האפשרות לאישור התקציב".

חבר מועצת העיר מטעם הבית היהודי, רפאל טרבלסי, בירך על ההחלטה, "החלטה מקצועית של משרד הפנים וחתימת בג"צ פותחים עתיד חדש וטוב יותר לעיר טבריה. כולי תקווה ותפילה שמכאן טבריה רק תצמח ותפרח כמו גם יחזור השקט, השלום והאחווה בין תושבי העיר".
ח"כ אורי מקלב על החלטת ביהמ"ש: "בית המשפט קבע באופן סופי את כשלונו ואי כשירותו לנהל עיר,  פעולותיו של רון קובי לא נגמרו בעיר טבריה אלא הלך ממקום למקום ופגע בקודשי ישראל וביוסדות העם היהודי, הכפיש והשמיץ והרבה קיטובים בעם".
עוד אמר מקלב, "לצערינו רון קובי אינו היחיד ויש עוד מי שמנסה לפעול בצורה זו - הציבור צריך להוקיע ולדחות את כל מי שפועל בצורה זו". מארגון זכויות האדם בצלמו נמסר: "מדובר בהחלטה מבורכת. יחד עם זאת מצער שהוא הודח על רקע טכני ולא על גזענות והדרה. כנראה שיש מגזרים שמותר לפגוע בהם. ארגון בצלמו ייאבק בכל גילוי גזענות נגד כל אדם בישראל וכל מגזר. ללא הבדל דת גזע ולאום".

בהודעה ששיגר לתקשורת שר הבריאות יעקב ליצמן נמסר, "העיר טבריה ניצלה מתבערת ההסתה והשנאה. ככה יעשה לאיש אשר הרים ידו נגד שבת קודש ונגד היהדות", שלדבריו, "טבריה היא תמרור אזהרה לאומי. יראו ויידעו גם ראשי מפלגות אחרות: מי שמרים יד בתורת ישראל, נגד שבת קודש, נגד היהדות והמסורת, סופו להיכשל".

ליצמן הוסיף ואמר כי "דרך השנאה, ליבוי ההסתה, תוך שימוש ציני ושקרי במלחמות דת, הם מתכון לכישלון פוליטי. לתשומת לבו של איווט ליברמן, שבאחרונה כרת ברית פוליטית עם רון קובי". שהוא משבח את השר אריה דרעי יו"ר ש"ס "על ניהול נכון, מקצועי ואחראי של תהליך סיום כהונת רון קובי בטבריה".

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני: "הדחת רון קובי הוא ניצחון גדול לתושבי טבריה בכלל ולנציגות הדתית והחרדית בעיר בפרט. מי שהוביל את המאבק הזה הוא נציגינו הבלתי נלאה הרב דוד אוחנה הי"ו, מועמדנו ברשימת 'יהדות התורה-ג' לכנסת ה23, שקיבל מאיתנו את מלא הסיוע הנדרש. מכאן המסר הכללי לכל מי שמנסה ללכת בדרך הזאת, ומסית כנגד ציבור גדול, שומר מצוות ומסורת - בסופו של דבר נכשל!"

ח"כ יעקב אשר בתגובה להחלטת בית המשפט בעניינו של רון קובי: "לשקר אין רגליים. רון קובי בשבתו כראש עיר התגולל על רבים מתושבי עירו במסע של רדיפות ושקרים, תוך שהוא מבייש בהתנהלותו את תפקידו ואת העיר כולה, קביעת בית המשפט שהותירה על כנה את החלטת השר אלקין להדיח את ראש העיר שסרח בתפקידו, מסיימת פרק זמן כואב וקשה של העיר טבריה ותושביה ומעניקה בו בזמן את התקוה לעתיד טוב יותר בו העיר טבריה תנוהל ע"י אנשי מקצוע ביעילות, בשוויון זכויות והכלה של כל המגזרים שיובילו לצמיחה ושגשוג בכל התחומים".

רון קובי הדחת רון קובי טבריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד