י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
האם תיאסר כניסתו של הרב עמאר?

מחריפים את הנהלים: ישראל אוסרת את הכניסה ממדינות המזרח

בישראל מחמירים את הנהלים באשר לכניסה ממדינות זרות. שר הפנים הורה לאסור כניסה לבאים ממדינות המזרח • בתוך כך, בוטלו הפלגות שתוכננו כמה חודשים מראש

מחריפים את הנהלים: ישראל אוסרת את הכניסה ממדינות המזרח
נוסעים בשדה התעופה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

שר הפנים אריה דרעי הורה הערב (שני) לאסור כניסה לישראל של מי ששהה בתאילנד, מקאו, סינגפור והונג קונג בשבועיים האחרונים - ואינו בעל אזרחות ישראלית, זאת בנוסף על איסור הכניסה למי שבא מסין. ההוראה באה בעקבות המלצת משרד הבריאות ושר הבריאות יעקב ליצמן. הצו, שעליו חתם מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, ייכנס לתוקף ביום חמישי.

כתוצאה מכך, חברת התעופה קתאי פסיפיק המפעילה חמש טיסות שבועיות מנמל התעופה בן גוריון להונג קונג, צפויה להכריז על ביטול זמני של טיסותיה לישראל וממנה עקב כך שמרבית מאנשי הצוות שלה מגיעים מהונג קונג.

מוקדם יותר פורסם לראשונה ב-ynet כי בחברת הספנות הישראלית "מנו" החלו לבטל הפלגות שתוכננו לראשית עונת הקרוזים - בהן אף כאלו שתוכננו למועדים תיירותיים מבוקשים במיוחד, בחג הפסח ובחול המועד. ל-ynet נודע כי הביטולים הם בעקבות בהלת נגיף הקורונה ברחבי העולם. עוד נודע, כי ב"מנו ספנות" ביטלו מיוזמתם הפלגות - גם כאלה שלא אמורות להתקיים באזורי סיכון להדבקה בנגיף - כגון קפריסין ויוון.

היום קיבלו רוכשי הכרטיסים הודעות טלפוניות מטעם החברה, שבהן נאמר להם כי ההפלגה המתוכננת מבוטלת. ב"מנו ספנות" אמרו כי "מאחר שעונת ההפלגות טרם החלה ולאור הרגישות הציבורית, הוחלט לדחות במספר שבועות את פתיחת העונה. החברה תאפשר ללקוחותיה להעביר את הזמנתם להפלגות במועד אחר או לקבל החזר מלא".

אמש דווח כאן ב'בחדרי חרדים' כי רבה של ירושלים הגרש"מ עמאר השוהה בסינגפור, עשוי למצוא את עצמו מסוגר בבידוד למשך שבועיים, לאחר שמשרד הבריאות הכניס את סינגפור, לרשימת המדינות הנגועות.

כזכור, לאחר הערכת מצב שהתקיימה אתמול במשרד הבריאות, הוחלט כי גם השבים מתאילנד, הונג קונג, סינגפור ומקאו ישהו בבידוד של 14 ימים החל ממועד חזרתם לארץ.

לפי ההנחיות החדשות, מי ששב מתאילנד, הונג קונג, סינגפור ומקאו החל מהיום, ישהה בבידוד בית עד להשלמת 14 יום ממועד החזרה - תקופת הדגירה של המחלה. על השוהה בבידוד לא לצאת למרחב הציבורי ולא לשהות במקומות ציבוריים, כולל מוסדות חינוך, מקומות עבודה, תחבורה ציבורית, מקומות בילוי וקניות, בתי חולים ומרפאות.

במקרה של אחד או יותר מהתסמינים הבאים: הופעת חום, שיעול או קוצר נשימה, יש לפנות לרופא המטפל בקופת החולים או בחדר המיון, וליידע מראש טלפונית את המרפאה או חדר המיון על הגעת חולה. גם במצב רפואי אחר הדורש טיפול, יש ליידע מראש טלפונית את הגורם המטפל על הגעת המטופל. בכל מקרה יש לכסות את הפה והאף במסיכה כירורגית או בבד זמין אחר, ולהימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית.

 

 

אריה דרעי משרד הפנים כניסה לישראל קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד