י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
קריאתו החצופה של ליברמן

למעלה מ-6,000 חתמו על עצומה נגד ביזוי הראשל"צ

לאור קריאתו החצופה של ליברמן: עצומה ברשת הקוראת לבטל את הבקשה של ליברמן להפסקת כהונתו של הגר"י יוסף 

למעלה מ-6,000 חתמו על עצומה נגד ביזוי הראשל"צ
הראשל"צ הגאון הרב יצחק יוסף צילום: שלומי כהן, פלאש 90

בעקבות קריאתו החצופה של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לפטר את הראשל"צ הגר"י יוסף, בימים האחרונים חתמו אלפי אנשים על עצומה נגד בקשתו של ליברמן, המבזה את כבוד תלמידי החכמים בשביל לצבור הון פוליטי.

בעצומה מבקשים החותמים, למעלה -6,000 עד כה, לבטל את הבקשה להפסקת כהונתו של הרב הראשי. לעצומה זו אין משמעות משפטית וכנראה גם לא ציבורית, אולם היא מבטאת את גודל ההערכה שרוחשים בציבור כלפי הגר"י יוסף.

כזכור, שלשום (ראשון) עתר ח"כ ליברמן לבג"צ בבקשה להוציא צו על-תנאי המורה לשר המשפטים אמיר אוחנה להתייצב ולנמק מדוע עד כה לא כונסה ועדת הדיינים לדון בסיום כהונתו של הראשל"צ הגאון הרב יצחק יוסף ומדוע לא הוגשה נגדו קובלנה לבית הדין המשמעתי.

הדברים מגיעים על רקע ההתבטאות של הראשל"צ כלפי ציבור העולים מברית המועצות לשעבר לפני כחודש ויותר.

כזכור, בתיעוד שפורסם בווינט אמר בין היתר הראשון לציון כי, "מאות-אלפים או עשרות-אלפים של גויים באו לארץ בגלל חוק מיהו יהודי. יש כאן הרבה-הרבה גויים, חלק מהם קומוניסטים, עוינים את הדת, שונאי דת. הם לא יהודים בכלל, גויים. אחר כך מצביעים למפלגות שמסיתים נגד החרדים ונגד הדת".

לדברי הרב, "העלו אותם פה לארץ שיהיה משקל נגד החרדים, שאם יהיו בחירות לא יהיה הרבה לחרדים. בשביל זה העלו אותם פה לארץ, גויים גמורים, ממש גויים גמורים. לצערנו הרב, אנחנו רואים את פרי ההסתה שהם עושים". שבדבריו שנאמרו בכנסת בשבוע שעבר בירושלים טען הראשון לציון כי בחלק ממשפחות העולים אף יש כאלה ש"הולכים לכנסייה כל יום ראשון והולכים למנזר".

לאחר שדבריו של הראשון לציון הגר"י יוסף על עליית הגויים מברית המועצות עוררו סערה, הוא השיב במתקפה והבהיר כי גורמים פולטיים אינטרסנטיים סילפו את דבריו.

"אמרתי ברורות ואני שב ואומר" הגיב אז הראשל"צ, "לצד מרבית העלייה המבורכת של מאות אלפי היהודים מברית המועצות לשעבר שמסרו את נפשם שנים רבות למען שמירה על הגחלת היהודית, ישנם מיעוט עולים שאינם יהודים על פי ההלכה שהגיעו מכוח 'סעיף הנכד' בחוק השבות המתיר למי שאביו ואימו אינם יהודים לעלות לארץ".

עוד אמר הראשל"צ, "מי שמעלה המוני גויים לארץ דרך הסעיף הזה משיקולים זרים, נוהג בחוסר הגינות בראש ובראשונה כלפי אותם עולים ומעמיד אותם בכל שלב בחייהם בפני מציאות חיים בלתי אפשרית עבורם במדינה יהודית. תיקון חוק השבות הוא בראש ובראשונה אינטרס של העולים".

"ברי, כי לצד הביקורת, חובה עלינו כיהודים לקבל כל תושב בארץ הזו, להעריך את תרומתו לנו כחברה, תורתנו מלמדת אותנו לכבד כל אדם באשר הוא אדם כי בצלם אלוקים נברא", הבהיר הגר"י יוסף.

"מצער מאוד" הוסיף הראשל"צ, "כי יש מי שחשים עצמם נפגעים מאופן הצגת הדברים תוך סילוף בוטה, על ידי גורמים פוליטיים אינטרסנטיים המסיתים כבר חודשים ארוכים כנגד מסורת היהדות וההלכה, וחשוב להעמיד דברים על דיוקם והאמת תורה דרכה".

לעמוד העצומה

אביגדור ליברמן עצומה הרב יצחק יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד