ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
ניצל כל רגע ללימוד תורה

ברוך דיין האמת: הלך לעולמו רבי משה ישראלי

בד"ה: הלך לעולמו רבי משה הכהן ישראלי ז"ל מחשובי חסידי צאנז בבני ברק - שניצל כל רגע פנוי בחייו לשקוד על לימוד התורה • בן 72 בפטירתו

ברוך דיין האמת: הלך לעולמו רבי משה ישראלי
הרה"ג רבי משה ישראלי ז"ל צילום: משה גולדשטיין

ברוך דיין האמת: לפנות בוקר (שלישי) נפטר בבני ברק הרה"ג רבי משה הכהן ישראלי ז"ל, מחשובי חסידי צאנז בבני ברק ומהדמויות המוכרות בעיר התורה והחסידות. בן 71 בפטירתו. 

המנוח ז"ל נולד בהרצליה לאביו ר' אברהם ישראלי ז"ל. בהרצליה למד עד גיל 11, אז עבר ללמוד בקרית צאנז בנתניה והסתופף בצלה של חסידות צאנז.

ר' משה היה מתלמידי האדמו"ר בעל ה'שפע חיים' מצאנז זי"ע. בצעירותו ניהל חנות דגים מפורסמת, יחד עם אביו ברחוב ירושלים בבני ברק. 

לצד עבודתו כנהנה מיגיע כפיו, כל יום היה יושב בבוקר ובצהריים מיד אחרי סגירת החנות והיה יושב ולומד בבית המדרש של חסידי מכנובקא בעלזא. 

במשך השנים התעסק בתיווך, כשרבים מהפונים מעידים שהיה יושב במשרד עם גמרא ובין לבין מתווך דירות, עם מחירים מיוחדים לאברכים.

בהמשך עזב הכל ועבר ללמוד בבית המדרש 'ירחי כלה' ברחוב הרב דסלר בבני ברק, שם היה משומעי שיעורו של הגאון רבי משה מרדכי הלוי שולזינגר זצ"ל.

כמו כן היה מלומדי ומתפללי בית המדרש 'בית חנה' קאלושיץ צאנז בבני ברק, שם קבע את חוק לימודיו ותפילותיו בימי חול ובשבתות. 

על מסע הלוויה היום בשעה 11:30 בבוקר מביתו ברחוב חזון איש 28 בבני ברק, דרך בית המדרש קאלושיץ צאנז ובית המדרש ירחי כלה ברחוב הרב דסלר, לבית החיים שיכון ותיקים בנתניה שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

חסידות צאנז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד