כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"הלך לאט מידי"

הח"כ לשעבר יהודה גליק עוכב לחקירה בהר הבית

הבוקר במהלך עלייה להר הבית של חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק, יחד עם שני חברי קונגרס אמריקאים, הוא עוכב לחקירה על ידי שוטרים. לדברי מקורביו, נעצר כי הלך "לאט מידי" • בשעות הצהרים שוחרר

הח"כ לשעבר יהודה גליק עוכב לחקירה בהר הבית
גליק מובל ע"י השוטרים צילום: באדיבות המצלם

הבוקר (שלישי) במהלך עלייה להר הבית של חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק, יחד עם שני חברי קונגרס אמריקאים, הוא עוכב לחקירה על ידי שוטרים. לדברי מקורביו, גליק נעצר כי הלך "לאט מידי".

בתיעוד שצולם על ידי אחד העוברים ושבים, נראים ארבעה שוטרים שעוצרים את גליק בשטח הר הבית - מקום שכל גדולי ישראל אסרו את הכניסה בו. כארבע שעות לאחר שהובא לתחנת המשטרה, שוחרר.

מהמשטרה נמסר כי לאחר ביקור גליק עם חברי הקונגרס, חזר גליק לנקודת הבידוק בכניסה להר הבית (שער המוגרבים) ונכנס לשטח ההר ללא תיאום עם השוטרים והחל להסתובב בהר הבית בניגוד לכללי הביקור הנהוגים במקום, אותם מכיר מביקוריו הקודמים.

"הוא סירב להישמע להוראות השוטרים ולהתלוות אליהם תוך המשך יצירת פרובוקציה מולם, דבר שאילץ אותם לעכב אותו. לאחר שהמשיך ליצור פרובוקציה מול השוטרים, הם נאלצו להודיע לו שהוא עצור".

גם בשלב זה, כך המשטרה, חבר הכנסת לשעבר "המשיך במעשיו, דבר שאילץ את השוטרים לאזוק אותו. הוא שוחרר מהאזיקים עוד בשטח ההר ולווה ע"י השוטרים לחקירה".

במשטרה מציינים עוד, כי במהלך החודשים האחרונים יהודה גליק הגיע מספר פעמים מדי שבוע על מנת לבקר בהר הבית, בהם "כמעט כל ביקור היה מלווה בפרובוקציה שהובילה לא פעם להימנעותם של מבקרים נוספים להצטרף לקבוצתו".

בתגובה למעצרו נמסר מ"הקרן למורשת הר הבית": "ח"כ לשעבר יהודה גליק, מייסד הקרן למורשת הר הבית, נעצר באזיקים כאחרון העבריינים ורק כי העז "ללכת לאט מדי", לטענת השוטרים בהר הבית".

עוד נמסר מהקרן כי, "מזה זמן שמשטרת ישראל בחסות המשרד לביטחון פנים של השר ארדן ממשיכים להצר את צעדיהם של העולים להר הבית היהודים. המצב הזה לא יכול להימשך ואנו קוראים למקבלי ההחלטות להתעשת ומיד".

מעוצמה יהודית נמסר בתגובה למעצרו של גליק: "אנו מוחים בתוקף על מעצרו של יהודה גליק הבוקר בהר הבית. כל מי שמכיר את גליק יודע שהוא נלחם על זכויות לגיטימיות ועל כן מדובר במעצר שווא וחלק מההתנכלות של המשטרה ליהודים שעולים להר. אנו קוראים למשטרה לשחרר את גליק במיידי ולשנות את החוקים שמפלים לרעה את היהודים שעולים להר".

עו"ד אייל שלי, מנכ"ל "הקרן למורשת הר הבית": "יהודה גליק עדכן אתמול בערב אישית את השר ארדן, השר לביטחון פנים על כוונתו לעלות היום להר הבית ועל חששו מפני מעצר, הוא חש שמחפשים להתנכל לו. השר הבטיח שהכל יהיה בסדר".

"יהודה מרגיש טוב, אך הוא כעת ללא נעליים מפני שעלה להר הבית, לא קיבל אפילו כוס מים בעת מעצרו שנמשך עד לרגעים אלה. הטלפון שלו הוחרם. גליק הסביר שעדכן מראש את עלייתו הבוקר עם חברי קונגרס, והמשטרה המתינה לעזיבתם את המקום ואז עצרו אותו בטענה מגוחכת שהלך לאט מדי".

עוד הוסיף, "גליק מסר לי כי ימשיך להיאבק על זכותו של כל אדם להסתובב בחופשיות בהר הבית, וימשיך לכבד כל אדם באשר הוא אדם, וכך גם יעיד בחקירתו".

יהודה גליק הר הבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד