ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

איך מחלקים רכוש בצורה נכונה בתהליך גירושין?

תהליך גירושין הינו תהליך רגשי כואב אשר שני הצדדים סובלים ממנו • עורך דין גירושין יכול לסייע רבות בעת פרידות כאלו אבל גם במקרים קלים יותר

איך מחלקים רכוש בצורה נכונה בתהליך גירושין?
גירושין צילום: pixsabay

תהליך גירושין הינו תהליך רגשי כואב אשר שני הצדדים סובלים ממנו. הלחץ מתגבר כאשר נלווים לתהליך נושאים כספיים המעיקים על שני הצדדים. הקושי להיפרד מכסף קיים אצל רבים, במיוחד, כאשר הם אינם בעלי יכולת כלכלית טובה, אבל גם במקרים אחרים בהם אין בעיות כלכליות. בנוסף, יש חשש מההתמודדות העתידית במקרים בהם הילדים נשארים אצל צד אחד ויש צורך לכלכל אותם ולדאוג לכל מחסורם. סביב נושא הילדים והרכוש יש, לרוב, חילוקי דעות אשר, במקרים קשים, גולשים למריבות ומתחים אחרים. עורך דין גירושין יכול לסייע רבות בעת פרידות כאלו אבל גם במקרים קלים יותר.

ייעוץ וליווי

ייעוץ על ידו יפתור חלק גדול מהמחלוקות עוד כאשר הן שוליות. הסיבה נובעת מכך שבמקרים רבים, בני הזוג אינם מכירים טוב את הנושא, לא מודעים לזכויותיהם, אינם מכירים את הקשיים בהתנהלות משפטית ארוכה, אינם מודעים להשפעה השלילית של המריבות על הילדים ועל המשך היחסים העתידיים ביניהם. עורך דין בעל ניסיון מצטבר ראה כבר מקרים רבים ומגוונים ויודע לנהל את תהליך הפרידה. העצות שהוא ייתן בנושא חלוקת ממון ורכוש  יכולות לספק את הפתרון המתאים ולמנוע המשך מאבקים מרירים. לרוב, הפתרון המוצע על ידו בתחילת הדרך יהיה דומה לפסיקת בית הדין לאחר תהליך ההתדיינות.

חלוקת כספים

בעקרון, רכוש אמור להיות מחולק שווה בשווה אלא אם צד אחד ויתר לשני. כאשר מדובר על רכוש מתכוונים לנדל"ן, לכספים הצבורים בתכניות חיסכון, בביטוחי חיים, בפנסיות, בקרנות השתלמות ולכל כסף אחר שיש בנמצא. חלוקת כספים כאלו קלה יחסית ויכולה להיעשות על ידי הבנקים, חברות הביטוח ויתר הגופים הפיננסיים אשר בהם צבורים הכספים. במסגרת תהליך החלוקה יש להציג מסמכים אשר על פיהם מתנהלת הפרוצדורה הזאת. במקרים בהם אין אפשרות לפדות את הכספים אזי הם יירשמו על שם הבעלים החדשים. במקרים אחרים יכול למשוך כל אחד את הכסף ולהשתמש בו כאוות נפשו.

חלוקת נדל"ן

לגבי הנדל"ן הפרוצדורה מורכבת יותר. במידה והנדל"ן כולל רק את הבית המשותף אזי צד אחד יכול לרכוש את חלקו של השני ואם אין אפשרויות כספיות לכך, הרי שהבית יימכר והכסף שיתקבל תמורתו יחולק שווה בשווה. במידה וקיים נדל"ן נוסף אזי ניתן להשאירו כאשר הבעלות עליו תשונה בטאבו ותירשם על שם כל אחד בנפרד. כמובן, שבמקרה כזה יש צורך בהצגת מסמכי גירושין ואחרים נדרשים. בעלות משותפת כזאת על רכוש, לרוב, אינה מומלצת, במיוחד, כאשר מערכת היחסים בין בני הזוג הסתיימה בטונים צורמים. למעשה, אין היא מומלצת גם במקרים אחרים כאשר הפרידה מסמלת לכל אחד את הרצון לצאת לדרך נפרדת. משום כך, עדיף למכור וכל אחד יכול להשתמש בכסף המתקבל לרכישת נדל"ן אחר.

הסכם

כל ההסכמות הללו, ואחרות נוספות, לגבי הרכוש, המשמורת על ילדים, דמי מזונות ואלמנטים חשובים אחרים יש לכלול בהסכם גירושין הנעשה על ידי עורכי דין. כל זוג יכול להיות מיוצג על ידי עורך דין מטעמו אבל, בהחלט, יש מקרים בהם הכול נעשה בהסכמה ובהבנה הדדית, ואז אין מניעה מלקחת עורך דין אחד אשר ידאג לשני הצדדים גם יחד. כל הסכם חתום כזה מובא לאישור של בית דין לענייני משפחה או בית דין רבני. שניהם יכולים לפסוק בנושאים אלו. כך, ההסכם מקבל תוקף משפטי ויוצא לדרך. זוהי הדרך המועדפת. דרך מורכבת וקשה היא כאשר שני הצדדים אינם מסכימים בנושאים מהותיים ומגיעים לתהליך ארוך ומתיש בבית המשפט.

 

 

 

גירושין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד