י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

השלם זה הבניין: בוגרי 'דרך חכמה' נרתמים למען השלמת רכישת מבנה הישיבה

הערב יתקיים כנס מיוחד שבו ישתתפו ראשי הישיבה, הר"מים והבוגרים שיחי' לקראת המגבית שתתקיים בא'-ב' אדר • בשבועות האחרונים עלו ראשי הישיבה, הגאון הגדול רבי יונתן וילנסקי שליט"א, והגאון הגדול רבי אליעזר צבי סילבר שליט"א, יחד עם רבה של שכונת הר נוף, הגאון הגדול רבי יצחק מרדכי רובין שליט"א למעונותיהם של גדולי ישראל וביקשו להתברך לקראת המגבית • מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי בהבטחה נדירה לתורמים: "התורם לישיבה, יזכה שיוכל לתרום עוד ועוד" • מרן רה"י הגר"ג אדלשטיין: "מי שתורם לישיבה, נחשב לו כאילו למד בעצמו" • לתרומות חייגו 5485*

השלם זה הבניין: בוגרי 'דרך חכמה' נרתמים למען השלמת רכישת מבנה הישיבה
פתיחת המגבית אצל הגרי"ג אדלשטיין צילום: באדיבות המצלם

כאיש אחד בלב אחד: מאות בוגרי ישיבת 'דרך חכמה' יתכנסו הערב, יום שלישי שנכפל בו כי טוב, למעמד מרגש שהישיבה לא ידעה כמותו מאז הקמתה, ערב היסטורי ומיוחד של כלל הבוגרים לאורך השנים, שיתכנסו יחד בדיבוק ובאהבת חברים, יחד עם ראשי הישיבה שליט"א הגאון הגדול רבי יונתן וילנסקי שליט"א, והגאון הגדול רבי אליעזר צבי סילבר שליט"א לרגל פתיחת המגבית הגדולה למען השלמת רכישת מבנה הישיבה הקדושה בהר נוף.

במשך שנים ארוכות היטלטלה הישיבה הקדושה בין מבנים ברחבי הארץ, ורק בשנים האחרונות בס"ד השתכנה הישיבה במבנה הקבע שלה בשכונת הר נוף בירושלים. אלא שלמרות הכניסה למבנה הקבע יש צורך בהתגייסות מיוחדת על מנת להשלים את רכישת המבנה כדי שיוכל לספק את צרכי התלמידים, הן ברוחניות והן בגשמיות.

בעצת גדולי ישראל, החליטו ראשי הישיבה לצאת למגבית מיוחדת ששמה מבטא יותר מכל את מהות הישיבה, 'בלבבי משכן אבנה' – היותה של הישיבה נערצת על בוגריה ותלמידיה, האוהבים אותה בכל ליבם, ומוקירים לה טובה ואהבה על שנים של תורה בעמקות, יראת שמיים ואהבתם חברים, שיתגייסו יחד על מנת להשלים את רכישת הבניין, כראוי לאחת מישיבת הדגל של עולם התורה בארץ ישראל.

המגבית הגדולה תמשך 36 שעות החל מא' ועד ב' באדר, וראשי הישיבה מקווים כי יצליחו בס"ד לגייס את הסכום הרצוי להשלמת רכישת המבנה. בשבועות האחרונים עלו למעונם של מרנן ורבנן עיני העדה, ראשי הישיבה, הגאון הגדול רבי יונתן וילנסקי שליט"א, והגאון הגדול רבי אליעזר צבי סילבר שליט"א, יחד עם רבה של שכונת הר נוף, הגאון הגדול רבי יצחק מרדכי רובין שליט"א יחד עם רבני הישיבה, על מנת לקבל את ברכתם ועצתם לקראת המגבית המיוחדת.

באופן נדיר ביותר מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי בירך את התלמידים בישיבה הקדושה, שלא רק ירבו בלימודם, אלא שגם יזכו לזכור את כל מה שלמדו. ובברכה מיוחדת לתורמים שיחי', בירך מרן שר התורה את נדיבי הלב בשפע מן שמיא. "התורמים יזכו שיהיה להם עוד ועוד כסף לצדקה".

במעמד במעונו של מרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין שליט"א, הרחיב מרן רה"י על החשיבות לסייע להשלמת רכישת בניין הישיבה הקדושה והעלה זכרונות מקדם בעת שמסר שיעור בישיבה הקדושה בעבר, והדגיש עד כמה חשוב להשלים את רכישת המקום לטובתם הרוחנית והגשמית של בני הישיבה היקרים.

רבינו מרן ראש הישיבה שליט"א, אמר בדבריו, "כי תומכי תורה, מחזיקי תורה, עץ חיים היא למחזיקים בה, מי שמחזיק תורה, מי שמסייע לישיבה, זה כמו שהוא לומד בעצמו!".

ניכר היה שמרנן ורבנן שליט"א נרתמים באופן מיוחד על מנת לסייע לישיבה שהעמידה תלמידים הרבה, ובוגריה מפארים את המשרות החשובות ביותר בעולם התורה, וידועה בעולם הישיבות כניצבת בחוד החנית בלימוד בעמקות, בהנחלת מידות טובות ודרך ארץ, ובחתירה ללא לאות להצלחה ולהישגים בלימוד.

לתרומות למען השלמת רכישת מבנה הישיבה חייגו 5485*

דרך חכמה הרב יונתן וילנסקי הגרי''ג אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד