י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
נאחז בקרנות המזבח

לא מוותר: רון קובי בונה על עזרת ביהמ"ש

גם לאחר הדחתו הסופית ודחיית עתירתו בבית המשפט העליון, ראש עיריית טבריה המודח רון קובי לא מוותר. היום הגיש קובי עתירה נוספת לבית המשפט בכדי שתדון בעניינו בהרכב מורחב של שופטים

לא מוותר: רון קובי בונה על עזרת ביהמ"ש
רון קובי צילום: פלאש 90

בשעה האחרונה (שלישי) הגיש רון קובי, שהודח אתמול סופית מראשות עיריית טבריה, בקשה נוספת לבית משפט העליון, לקיים דיון נוסף בעניינו, והפעם בהרכב מורחב של שופטים.

"בקשה זו הינה הסיכוי האחרון להגן על הדמוקרטיה בעיר טבריה" כתב רון קובי בבקשה שהגיש לבג"צ והוסיף כי בקשה זו "הינה בבחינת 'המלחמה האחרונה על הבית'".

בבקשתו לבג"צ, מציין ראש העיר לשעבר רון קובי, כי "מדינת ישראל שבוייה בידי ממשלה המתבצרת בתפקידה כממשלת מעבר, שלישית במספר', בבחינת 'מה שזמני הוא קבוע', וכאשר אותה ממשלה מובילה את המדינה פעם אחר פעם לבחירות, ושריה מרשים לעצמם לנהוג כאילו השבר הדמוקרטי שפוקד את המדינה חולף לצידם ולנהוג ככל העולה על רוחם".

לטענתו, ההחלטה אותה קיבל השר להגנת הסביבה זאב אלקין, שר הפנים אריה דרעי ומנכ"ל משרדו מרדכי כהן, "גם בימים מורכבים אלה - היא הדחתו של העותר מכהונתו כראש עיריית טבריה, שנבחר בבחירה ישירה לכהונתו אך ורק לפני קצת למעלה משנה. מעצר לראות כי לעת הזו תכנית זו צלחה".

בבקשה שהגיש לבית המשפט, כתב עוד כי לא יכולה להיות מחלוקת, כי המקרה של רון קובי הוא "יחידי וחריג ביותר במהותו, המצדיק את התערבותו של בית המשפט.. כגוף השפוי והאחראי וכפי הנראה האחרון שנותר במדינה".

כזכור, אתמול (שני) דחה בג"ץ את עתירתו של ראש עיריית טבריה רון קובי. השופטים, יצחק עמית, נועם סולברג ואלכס שטיין דחו את העתירה, וקבעו כי לא עשה די לאישור תקציב במועד. "מהשימוע עולה כי חלק נכבד מהטענות העותר נמצאו מוצדקות, אך בהינתן מנת חלקו של העותר ואי אישור תקציב: בהינתן שיקול הדעת המוקנה למשיב 1 ולשלטון המרכזי". עוד נאמר כי, "בהינתן אמות המידה שהותוו בפסיקה להפעלת שיקול הדעת, גם בנסיבות של מועצה "לעומתית" איני סבור כי קמה עילה להתערבותנו".

השופט סולברג אמר עוד, "העותר לא עשה כל אשר לאל-ידו כדי להביא לאישור התקציב במועדו. אין לכחד: היה טעם של ממש בהערכתו של העותר שהסיכויים לאישור התקציב לא היו מן המשופרים, וגם חברי המועצה אינם יכולים לרחוץ בנקיון כפיהם. ברם, נפלאות דרכי הפוליטיקה, גם יריבות עזה יכולה להצמיח אינטרס משותף, ואין זה כלל וכלל מן הנמנע, כפי שמלמדת המציאות, שמועצה לעומתית תשכיל להגיע, ולוּ גם ברגע האחרון, להסכמה שתאפשר את אישור התקציב. בהימנעותו מכינוס ישיבה, סתם העותר את הגולל על האפשרות לאישור התקציב".

רון קובי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד