ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
התרופה מספיקה ל 80,000 חולים

הושגה תרופה לקורונה? דגימות דם עזרו לרפא את הנגיף

בעיר וואהאן בה התפרץ נגיף הקורונה, כל מי שהחלים תורם דם, ממנו מייצרים תכשיר טיפול שמספיק בין שמונה לעשרה חולים • המשמעות היא שאנשים שהבריאו ושוחררו לבתיהם עומדים עכשיו בתור בוואהאן ובבייג'ין כדי לתרום דם

הושגה תרופה לקורונה? דגימות דם עזרו לרפא את הנגיף
מסכת פנים צילום: unsplash

שרית שי, סינולוגית ומרצה על סין וחיה בה, אך שוהה כרגע בעל כורחה בחיפה, הביאה הבוקר לתכנית 'קפאין' ברדיו צפון, דיווחים דרמטיים מהתקשורת בסין כי הסתיים ניסוי קליני שבו הצליחו לרפא חולי קורונה.

לדבריה, "אני שמחה להגיד משהו טוב שעדיין לא דיברו עליו אצלנו בתקשורת. מסתבר שכבר ביום שבת, בעיר וואהאן בה התפרץ נגיף הקורונה, כל מי שהחלים תורם דם, ממנו מייצרים תכשיר טיפול שמספיק בין שמונה לעשרה חולים.

כלומר, אם יש 8,000 מחלימים זה אומר שהתרופה מספיקה ל 80,000 חולים. הנתון הזה פורסם בעיתונות העולמית הבוקר, עדיין לא בישראל. המשמעות היא שאנשים שהבריאו ושוחררו לבתיהם עומדים עכשיו בתור בוואהאן ובבייג'ין כדי לתרום דם.

נכון שכשהשלטון הסיני אומר בואו לתרום דם, אף אחד לא מתווכח, אבל האזרחים יודעים שהם בעצם מצילים אנשים. במקביל כבר פורסם שיפן החליטו לעשות ניסוי עם התרופות שנותנים לאיידס. בנוסף, ביולוג שאני בקשר איתו ואינו מוכן להיחשף, מספר שיש חברה ישראלית שהיא בעצם בונה ערכה בשיתוף פעולה עם סין, לזיהוי הקורונה.

החדשות הפחות טובות הן, ששלושה רופאים בכירים מתו מהמחלה, אחד מהם סיני אמריקאי. המון צוותים רפואיים חולים, והם כלי מאוד חשוב בדבר הזה.

בשבועות האחרונים מסתובבים לא מעט דיווחים כי מספר המתים והחולים גדול בהרבה ממה שהרשויות מספרות. אחת השאלות הגדולות על דיווחין מעין אלו היא "איך התושבים לא מדווחים על זה במידה וזה נכון?". שרית מסבירה כי "ידוע שקיימת חומת האש הגדולה של סין, או פרויקט מגן מוזהב תוכנית משנת 1998, שהתחילה לפעול ב-2003 באמצעותה מגינים על האנשים בסין מבחינת מידע.

עם השנים התחילו לפעול רשתות VPN ולאפשר לגישה מחוץ לסין. אך מהימים הקרובים אתם תראו פחות ופחות סרטונים קשים משום שאנשים בסין כבר לא יוכלו להעלות אותם דרך אותה רשת, ולהעביר אותן דרך ספקיות האינטרנט בסין לרשתות החברתיות, כיוון שהצנזורה של הממשל נותן הוראה לספקיות האינטרנט של סין, למנוע גישה למדיה החברתית".

קורונה תרופה מצילת חיים סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד