י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מתקפה חסרת תקדים

הצליח לשכנע? | גפני במפגש סגור עם החרדים העובדים: "גדולי ישראל נגד האקדמיה; כפירה ואפיקורסות" • ההקלטות נחשפות

במסגרת חוגי הבית שמקיים חבר הכנסת משה גפני לקראת הבחירות, הוא הגיע בשבוע שעבר למקום מפגש קבוע בו נמצאים 'חרדים עובדים'. יו"ר דגל התורה ענה על שאלות, אך בדבריו תקף את מוסדות הממ"ח ואת שילוב החרדים באקדמיה • "השסניקים מרשים לעצמם לדבר. אני עושה"

הצליח לשכנע? | גפני במפגש סגור עם החרדים העובדים: "גדולי ישראל נגד האקדמיה; כפירה ואפיקורסות" • ההקלטות נחשפות
גפני עם החרדים העובדים צילום: פנחס עמנואל

ביום חמישי בשבוע שעבר, על צלחת צ׳ולנט בפורום ה'קבינט המשפטי' במשרדו של עו”ד בנימין ארביב, הגיע יושב ראש דגל התורה חבר הכנסת משה גפני לחוג בית יחד קבוצת עורכי הדין שקוטלגו כ'חרדים עובדים'. מטרתו של גפני היתה לשכנעם לתמוך ביהדות התורה שבוע שלאחר שבאותו המקום ניסו חברי הכנסת משה ארבל וינון אזולאי לשכנע אותם לתמוך בש"ס.

במהלך המפגש הממושך, השיב חבר הכנסת גפני לשאלות, והתייחס לנושאים שעל סדר היום. גפני פיזר הבטחות בנושא חוק העדפה מתקנת לחרדים שלא מיושם בפועל על ידי משרדי הממשלה. בנושאים הבוערים חבר הכנסת גפני נמנע תשובה מלתת תשובות ברורות.

כך, בנושא מוסדות הממלכתי חרדי, שעשרות חרדים נאלצים לשלוח לשם את ילדיהם לאחר שאינם מתקבלים למוסדות החינוך העצמאי, גפני אמר כי "אתם לא רוצים ממ"ח, אתם רוצים שהילדים שלכם ילמדו יותר לימודי חול, שיהיה יותר אנגלית, יותר מתמטיקה", לדבריו, "אתם לא צריכים ממ"ח". בהמשך הוא תקף ואמר כי "אתם צריכים לתת לשי פירון את מה שהוא ביקש? - אתם רק רוצים בית ספר ברמה רוחנית גבוהה וברמה לימודים מבחינת לימודי חול גם יותר גבוהה".

גפני עדכן את החרדים העובדים על הקמת מוסדות שיהוו חלופה למוסדות הממלכתי חרדי: "ישבתי ביום שלישי שעבר עם ראשי החינוך העצמאי ואמרתי להם: 'תדעו לכם שיש דרישה של ציבור גדול שמחנך את ילדיהם לתורה ומצוות והוא רוצה יותר לימודי חול'. הם אמרו לי שיפעלו בעניין לאחר שדיברו עם גדולי התורה ואני עובד על העניין הזה כי צריך להתארגן, יש מקומות שזה יותר קל ויש מקומות שזה יותר קשה, יש מקומות שיש פחות אנשים לעניין הזה ויש מקומות שיש יותר אנשים, אבל יהיה תחליף לממ"ח".

בדבריו תקף גפני בחריפות את יוזמי ומקימי מוסדות הממ"ח כשאמר, כי "אני יודע למה הוקם הממ"ח ומי הקים אותו", לטענת חבר הכנסת גפני "אף אחד לא רוצה לטובת הילדים האלו, הם רוצים ילדים אחרים ואני רוצה שהילדים יישארו אותם ילדים זכים וטהורים". בדבריו הסביר גפני כי הסיבה לשינוי היחס מכיוון החינוך העצמאי הוא כי "אי אפשר לקחת ציבור גדול מאוד, כי הציבור החרדי החרדי גדל מאוד וגם הציבור הזה שרוצה כזה חינוך גדל, זה לא ילך להמשיך באותה הדרך ולומר 'שלום עלי נפשי' כמו שעישנו 20 שנה, זה לא ילך".

ח"כ משה גפני במפגש עם החרדים העובדים // צילום: פנחס עמנואל


במשך דקות ארוכות השיב גפני לשאלות של עורכי הדין המשתתפים במפגש באופן קבוע, כך נשאל על ידי אחד מהם על כך שהשנה הודיעה מנהלת בית הספר של החינוך העצמאי למשפחות כי היא לא הולך לקבל את ילדיהם השנה למוסד. העורך דין הקשה על כך ושאל "מה הפוליטקאים החרדים עושים כדי שהחרדים העובדים לא ירגישו סוג ב׳, כך שגם מוסדות שלכם החינוך העצמאי לא מקבלת אותנו? גפני השיב ללא היסוס: "הייתי מחליף אותה". יו"ר דגל התורה מסביר כי "מטרת החינוך העצמאי כפי שהוקמה לפני עשרות שנים הייתה לתת חינוך לילדים האלה, וזה הולך לקרוא".

"כפירה באקדמיה"

במהלך המפגש התייחס יו"ר דגל התורה משה גפני גם לסערה סביב לימודי האקדמיה, בה בשנים האחרונות השתלבו אלפי סטודנטים חרדים. גפני הסביר בדבריו כי דעתו, שנאמרה בדיון שעלה נושא האקדמיה, היא "נגד" התופעה, לטענתו "מלמדים שם אפיקורסות וכפירה ואין הפרדה בין נשים לגברים בתואר שני", ש"בכל אופן", הסביר גפני, "אין אף אחד אחר שעוזרים למי שהולך ללמוד כי בזה הם רוצים להתפרנס יותר ממני".

גפני ציין עוד, "אני באונו לא הייתי, אין אוניברסיטה שלא הרצתי שם, אבל באונו החרדית לא הייתי (גילוי נאות: כותב השורות תלמיד באונו החרדית) בגלל שאני לא מדבר על העניין של האקדמיה בגלל שגדולי ישראל אסרו אקדמיה. אני פשוט סבור שיש כאלה שאין להם ברירה וצריך לעזור להם, אני דואג לישיבות ולאלף ואחד דברים אני לא אומר שאני דואג לאקדמיה. ישבתי עם הנהלת האקדמיה על דברים שנוגעים לסטודנטים וסטודנטיות חרדיות? אני לא מרשה לעצמי לדבר על זה? השסניקים מרשים לעצמם לדבר אני עושה ולא מדבר. אקדמיה זה לא בסדר".

גפני ניצל את המפגש עם קבוצת עורכי הדין שמתכנסים בפורום מצומצם במשך כשנתיים וכן מתכנס מידי כשבועיים כשאישי ציבור, דמויות משפטיות ושופטים בדימוס מתארחים בקבינט כדי לדון מסוגיות משפטיות ברוח באקטואליה ובכדי להעביר מסר כנגד משרד המשפטים ולייתר משרדי הממשלה בכל הנוגע למימוש חוק העדפה מתקנת. גפני אמר הוסיף בנושא בנחרצות ואמר: "בקדנציה הבאה אוי ואבוי למי שלא יממש את החוק".

משה גפני חרדים עובדים אקדמיה לחרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד