י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
30 צפויים להיחקר

הוארך מעצרם של שישה מתלמידי הרב ברלנד

מעצרם של ארבעה חשודים בפרשת 'עושק שחור' בה נעצר הרב אליעזר ברלנד, הוארך היום • "החשד הסביר גם התחזק וגם התעמק"

הוארך מעצרם של שישה מתלמידי הרב ברלנד
הרב אליעזר ברלנד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בית משפט השלום בירושלים האריך עד ליום ראשון את מעצרם של ארבעה מעצורי פרשת "עושק שחור" במסגרתה נעצר רב קהילת שובו בנים הרב אליעזר ברלנד על ידי חוקרי מרחב ציון במשטרה.

בדיון שהתקיים היום (שלישי) בפני השופט אלעזר ביאלין, אמר הטוען המשטרתי רס"מ ניר בן חיים, כי "החשד הסביר גם התחזק וגם התעמק". הוא פירט כי נוסף לחיזוק בעניין עבירת המס ועבירת הזיוף. חלק מהחשודים שומרים על זכות השתיקה.

לשאלת עו"ד דותן דניאלי, החוקר השיב כי לפחות 30 אנשים צריכים עדיין להיחקר במסגרת הפרשה, ששמות חלקם התווספו ביום חמישי האחרון. אצל חלק מהחשודים אף נערכו עימותים נוספים במהלך הימים האחרונים.

החשוד שנעצר בדרום הר חברון, כך המשטרה, הודה בחקירה שקנה רכב באמצעות הונאה שביצע. אולם לדברי פרקליטו עו"ד אלון אייזנברג, "כל הנושא של הרב ברלנד ועניין העושק, אין לו שום קשר לזה. כל העניין של קבלת תרומות והלבנתן, כל החשד הזה אין לו שום קשר לזה ולא בדל ראיה". השופט שקל לשחררו למעצר בית, אך אמר שהחלופה שהוצגה בפניו אינה טובה והאריך את מעצרו ביממה.

"חומר הראיות שנאסף עד כה מלמד על עבירות מרמה ועבירות כלכליות שבוצעו תוך תכנון מראש, תוך מצג שווא כלפי אנשים שנקלעו לצרה" אמר השופט אלעזר ביאלין.

מעצרם של שלושה הוארך עד ליום ראשון, מעצרו של חשוד נוסף הוארך כאמור ביממה. מעצרו של חשוד נוסף הוארך עד ליום חמישי.

לחשוד נוסף בפרשה ששוחרר אתמול למעצר בית, נערך ערר בעניינו, ומעצרו הוארך גם כן עד ליום חמישי על ידי נשיא ביהמ"ש המחוזי השופט אהרן פרקש. מעצרו של הרב ברלנד, הוארך ביום חמישי האחרון עד למחרתיים, יום חמישי.

פרשת עושק שחור הרב אליעזר ברלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד