י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"חצתה קו אדום"

רפי פרץ הורה להזמין לבירור את המורה שתקפה את נתניהו

זהבה ברינש בק, מורה במקצועה, זרקה את התפוח לעבר רה"מ בכנס בחירות בנתניה ולאחר מכן השוותה אותו להיטלר • שר החינוך רפי פרץ: "חצתה קו אדום מילולי ופיזי"

רפי פרץ הורה להזמין לבירור את המורה שתקפה את נתניהו
הרב רפי פרץ בכנס 'סרוגים' צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר החינוך רפי פרץ הורה היום (שלישי) לזמן לבירור את זהבה ברינש בק, מורה במקצועה, שהשליכה תפוח לעבר ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנס בחירות בנתניה במוצאי שבת. לאחר התקרית התראיינה המורה לחדשות 12 והשוותה בין נתניהו להיטלר.

השר פרץ מסר כי "לא נקבל התנהגות אלימה במערכת החינוך, לא של תלמידים וקל וחומר לא של מורים המהווים דוגמא אישית. המורה חצתה קו אדום, גם מילולי וגם פיזי. יש גבול והוא עובר בדיוק כאן".

ממשרד החינוך נמסר כי המורה "פעלה בניגוד גמור לקוד ההתנהגות המצופה מאיש חינוך ובניגוד גמור לנהלים החלים על עובד ציבור. השלכת התפוח לעבר ראש הממשלה והאמירות המשוות אותו להיטלר הן חמורות מאוד, פסולות ומגונות. המשרד מוביל מדיניות ברורה במאבק באלימות, ואין בכוונתו להתפשר, בטח כאשר מדובר בעובד הוראה, איש חינוך, שמהווה מודל בבואו לשנות דפוסים פסולים בחברה".

כזכור, לקראת סיום נאומו של נתניהו במוצאי שבת, התקרבה זהבה ברינש בק, אל הבמה וזרקה תפוח לעברו. התפוח פגע באשה אחרת שעמדה על הבמה, היא הגישה תלונה וזהבה עוכבה לחקריה אך שוחררה.

בראיון לחדשות 12 אחרי התקרית אמרה ברינש בק כי "אנשים שאמורים להנהיג אותנו ולהוות לנו דוגמה אישית מסיתים ברמה שאני אגיד לך בצורה מאוד ישירה, הכנס הזה הזכיר לי את היטלר". המראיין עודד בן עמי אמר לה שהיא עוברת את הגבול והזמין אותה להתנצל. "אני מתנצלת אבל אלו הרגשות שלי וככה אני הרגשתי", הגיבה ברינש. 

רפי פרץ בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד