ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
חונקים את איראן

התקיפה שמיוחסת לישראל גרמה לנזק עצום

התקיפה בשדה התעופה הבינלאומי של דמשק שעל פי הדיווחים מיוחסת לישראל, גרמה לנזק עצום בתשתית הטכנולוגית של איראן בסוריה. על פי הדיווח, בעבר נמנעה ישראל מלתקוף תשתיות אלו

התקיפה שמיוחסת לישראל גרמה לנזק עצום
שדה התעופה שהותקף צילום: צילום מסך

על פי הדיווח, בתקיפה האחרונה בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק, הושמדה מפקדת התיאום של מערך הברחות האמל"ח של איראן והחיזבאללה ששימשה את יחידות 100, 108 ו-190 של "כוח קודס" וארגון החיזבאללה. כך מפרסם לראשונה "בלוג המודיעין של ישראל אינטלי טיימס".

המחסנים שהותקפו בסוף השבוע בשטח שדה התעופה הבינלאומי של דמשק, שימשו לקליטת טילים וטכנולוגיות צבאיות ששונעו באוויר מטהראן אל דמשק וממנה דרך הציר הקרקעי אל מחסני האמל"ח בבקעת הלבנון.

אחד מאותן תשתיות, הוא מרכז לוגיסטי שבמרכזו מפקדת תיאום שמוקמה בסמוך ליציאה משדה התעופה והיא משמשת זה מספר שנים לניהול, קליטה ושילוח משלוחי הטילים האיראניים, ממסוף המטענים של השדה התעופה דרך מחסן שילוח וממנו בנתיב הקרקעי אל בקעת הלבנון.

עד עתה נמנע אותו גורם, שתוקף את משלוחי האמל"ח על אדמת סוריה, לפגוע במבנה המרכזי של המתחם, והסתפק רק בתקיפה כירורגית של מחסן המשלוח.

ב-19 ביולי 2019 דיווחו אתרי אופוזיציה בסוריה כי ארגון החיזבאללה פינה את המתחם שהחזיק בשדה בעקבות אולטימטום שהועבר לסורים ע"י צד שלישי (כנראה רוסיה) ולפיו אם החיזבאללה ימשיך את פעילותו במקום לצורך המשך הברחות האמל"ח אז ישראל תשמיד את המתחם.

האמל"ח שנפרק במסוף המטענים נקלט במרכז הלוגיסטי ומועבר להמשך טיפול ע"י יחידת השינוע מס' 100 של החיזבאללה שאנשיה מופקדים על הניוד המבצעי החשאי של אמל"ח, דרך הציר הקרקעי מכביש דמשק ועד אל תוך לבנון.

את הקשר בין המפקדה שהושמדה לחיזבאללה, אפשר למצוא בעובדה כי זו המפקדה שבה חוסל ב-13 במאי 2016, רמטכ"ל הארגון, מוסטפה בדר א-דין.

אל דין חוסל זמן קצר לאחר שסיים באותו המקום פגישת עבודה עם מפקד "כוח קודס" קאסם סולימאני, שחוסל לפני כחודשיים על ידי ארצות הברית.

איראן סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד