י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
באישור שר הביטחון

הרמטכ"ל החליט: יוקם אגף חדש שיעסוק באיראן

במסגרת התוכנית הרב שנתית 'תנופה', ולאחר שבוצעה עבודת מטה לבחינת מספר חלופות, סיכם היום (שלישי) ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, שורת שינויים במבנה המטה הכללי של צה"ל • בין היתר, יוקם אגף חדש שיעסוק באיראן ואסטרטגיה

הרמטכ"ל החליט: יוקם אגף חדש שיעסוק באיראן
בנימין נתניהו ונפתלי בנט עם הרמטכ"ל כוכבי צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

במסגרת התוכנית הרב שנתית 'תנופה', ולאחר שבוצעה עבודת מטה לבחינת מספר חלופות, סיכם היום (שלישי) ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, שורת שינויים במבנה המטה הכללי של צה"ל. השינויים אושרו על ידי שר הביטחון, מר נפתלי בנט.

שינויים אלה נובעים מן הצורך למקד ולחזק את בניין הכוח הרב-זרועי, שהופך למורכב יותר וגדל בהיקפו, ובמקביל להעמיק את העיסוק באסטרטגיה הצבאית בכלל ובזירה האיראנית בפרט.

ראש המטה הכללי קבע כי אגף התכנון של צה"ל יעסוק במשימת בניין הכוח הרב-זרועי בלבד, כמפקדה האמונה על פיתוח שיטות לחימה ואמצעי לחימה בראייה רב-זרועית. מיקוד זה הנו צו השעה לאור ריבוי הפרויקטים המשותפים למספר זרועות ומורכבות ניהולם. האגף לבניין הכוח יאפשר לחזק את הקשר עם מפא"ת והתעשיות הביטחוניות בישראל, וכן יאפשר לנהל ולבקר בצורה אפקטיבית יותר אחר שורת פרויקטים רב-זרועים ומימוש תר"ש 'תנופה'.

בנוסף, נוכח האיום המתפתח מזירת איראן, יוקם אגף חדש בפיקוד אלוף, שיעסוק בשני נושאים מרכזיים: תכנון ותכלול האסטרטגיה הצבאית וריכוז הפעולות לעיצוב ולתכנון המערכה למול הזירה האיראנית.

לאור זאת קבע הרמטכ"ל כי אגף "בניין הכוח" ימוקד במשימת בניין הכוח הרב-זרועי, יוקם אגף "אסטרטגיה ואיראן" בפיקוד אלוף, אשר יכלול את החטיבה האסטרטגית וחטיבת קשרי החוץ ובהמשך יקבע אופן עיסוקו למול הזירה האיראנית, מפקדת העומק תישאר במתכונתה ואת הפיקוד עליה יקבל אלוף איתי וירוב, נוסף על תפקידו כמפקד המכללות הצבאיות.

השינויים יכנסו לתוקף במהלך קיץ 2020, עד למועד זה יסוכמו עבודות המטה בנוגע למבנה הפנימי של אגפים אלו. בצה"ל מקווים כי השינויים הארגוניים יביאו למיצוי מיטבי של המטה הכללי, תוך שימור היקפו.

דובר צה"ל, תת אלוף הדי זילברמן אומר כי "מדובר בשינוי משמעותי שהמוטיבציה לבצעו נובעת בין היתר בחיזוק הצורך להתמודדות הן מול איראן והן בבניין הכוח".

שר הביטחון נפתלי בנט התייחס לשינויים שיתרחשו עקב התכנית ואמר: "לאחר תהליך יסודי ומעמיק עם הרמטכ"ל, מפקדי צה״ל, ומערכת הביטחון, אישרתי את עיקרי תכנית ״תנופה״ שתאפשר לצה״ל להלום באויב מהר יותר, בעצמה גדולה יותר, עם כושר השמדה חזק יותר, ובכך להכריע את האויב ולהביא לניצחון. צה״ל מהיר, חזק וקטלני"

איראן אביב כוכבי נפתלי בנט צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד