י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המפגש המרגש

משה התמוטט בדרך למעריב; המלאכים הצילו אותו

במוצאי שבת בשלח, התמוטט בן 64 בביתו בני ברק, עת תכנן לצאת לתפילת ערבית, שלושה מתנדבי הצלה ששהו בסמוך הגיעו תוך שתי דקות והצילו את חייו | ביום ראשון הם נפגשו איתו לבקשתו לאחר שהרופאים קבעו כי פעולתם הצילה את חייו 

משה התמוטט בדרך למעריב; המלאכים הצילו אותו
מתנדבי הצלה עם הניצול צילום: דוברות הצלה

לפני כשבוע, עם צאת השבת, תכנן משה (שם בדוי - לבקשת משפחתו) בן ה-64 לצאת לתפילת ערבית, אך חש שלא בטוב. ההרגשה לא ארכה כי כעבור מספר שניות הוא לקה בליבו והתמוטט על רצפת ביתו בבני ברק. בני משפחתו התעשתו מיידית וחייגו למוקד מגן דוד אדום.

בנצי הימל, נפתלי בינדר וישראל זילברברג, מתנדבי הצלה ששהו בסמוך, הגיעו אליו בתוך כשתי דקות כשאיתם הדפברילטור, מכשיר המזהה הפרעות בקצב הלב ומסדיר אותם על ידי שוקים חשמליים. עם חיבור הדפברילטור, במקביל לפעולות ההחייאה, המליץ המכשיר על מתן שוק חשמלי אשר ניתן על ידי המתנדבים. לאחר מספר דקות הצטרפו צוות ניידת הטיפול נמרץ והמשיכו בפעולות החייאה מתקדמות עד שחזר ליבו לפעום.

עם ייצוב מצבו, הוא פונה לבית החולים תל השומר. שם הוכנס מיידית לחדר הצינתורים ובחסדי שמיים הניתוח הוכתר בהצלחה.

ילדיו של משה שמרו על קשר רציף עם מתנדבי הצלה ועדכנו בהתרגשות שהרופאים בבית החולים סבורים כי מהירות הגעתם של המתנדבים ומתן השוקים בטווח זמן כה קצר מרגע שהתמוטט משה, הם שהצילו את חייו.

כעבור מספר ימים הוטב מצבו של משה, והוא ביקש ליצור קשר עם מתנדבי הצלה על מנת להודות להם.

השבוע (ראשון) התקיים במחלקת אשפוז לב של בית החולים תל השומר המפגש המרגש. משה קיבל בחיוך ובמאור פנים את בנצי, נפתלי וישראל והכביר במילים ובברכות על תושייתם להציל את חייו. "אתם המלאכים שלי ששמרו עליי" אמר וביקש להזמינם לסעודת הודיה ברגע שישוחרר לביתו.

מציל וניצול מתנדבי הצלה התקף לב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד