י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
שבועיים אחרי הבחירות

האם משפטו של נתניהו ייפתח מחוץ לבית המשפט

בעוד כחודש ימים ייפתח משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ועל פי דיווח הערב, בפרקליטות בתיאום עם שב"כ בוחנים אפשרות לקיים את הדיונים מחוץ לכותלי בית המשפט וזאת בשל שיקולי ביטחון

האם משפטו של נתניהו ייפתח מחוץ לבית המשפט
בנימין נתניהו צילום: הדס פרוש, פלאש 90

שעות ספורות לאחר שנקבע דיון ראשון בעניינו של ראש המששלה בנימין נתניהו לשבועיים אחר הבחירות לכנסת ה-23, דיווח אביעד גליקמן כי בפרקליטות ובשב"כ בוחנים אפשרות לקיים את הדיונים בתיקי ראש הממשלה נתניהו מחוץ לכותלי בית משפט המחוזי ברחוב סלאח א-דין בירושלים.

על פי הדיווח של גליקמן מחדשות 13, בימים אלו מתקיימות התייעצויות בין שופטי ההרכב, נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים ובין השב"כ ומחלקת הביטחון של הנהלת בתי המשפט - לגבי מיקום של הדיון. "הועלתה אפשרות לקיים את הדיון מחוץ לבית המשפט, במקום מיוחד שיוקצה לכך בשל שיקולי הביטחון" הוא דיווח.

דיון הקראת כתב האישום בתיק מדינת ישראל נגד נתניהו ואחרים ת"פ 67104-01-20, יהיה בפני בית משפט המחוזי בירושלים, בראש ההרכב השופטת רבקה פרידמן-פלדמן, והשופטים משה בר-עם ועודד שחם. מדובר למעשה בהקראת כתב אישום, לראשונה נגד ראש ממשלה מכהן.

כתב האישום שהוגש לפני שלושה שבועות, לאחר שנתניהו החליט להסיר את בקשתו לקבל חסינות, ככל הנראה לא יוקרא במלואו. במקרים רבים, שואלים את הנאשם האם קרא ומכיר את פרטי כתב האישום, ובכך חוסכים זמן יקר של בית המשפט העמוס תמיד.

האם נתניהו יתייצב באופן אישי לדיון הראשון בעניינו? לרוב, נאשמים מחוייבים להתייצב לדיונים בעניינם. עם זאת, ע"פ הדיווח של גליקמן, בפרקליטות שוקלים לפטור את נתניהו מהצורך להגיע לדיונים, על ידי זה שלא יקריאו בדיון את כתב האישום.

עמית סגל דיווח הערב במהדורה המרכזית של חדשות 12, כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט צפוי למסור את חוות דעתו לבג"ץ, ולפיה בשלב הזה ראש הממשלה נתניהו יוכל להרכיב ממשלה - למרות האישומים נגדו. "סביר להניח שתוגש עתירה נוספת לבג"ץ בדרישה למנוע מנתניהו את הרכבת הממשלה, במסגרתה ימסור מנדלבליט את המלצתו" אמר סגל.

בנימין נתניהו אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד