י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שמאל, ימין, שמאל

גפני: "תמיד היינו בימין"; יתד: "אנחנו לא ימין"

האם מפלגת יהדות התורה היא מפלגה ימנית? תלוי את מי שואלים • הקמפיין הרשמי של המפלגה נוקט קו ימני ומבקר את הסכמי אוסלו • מנגד- הביטאון של המפלגה מציג קו אחר לגמרי

גפני: "תמיד היינו בימין"; יתד: "אנחנו לא ימין"
משה גפני בהשקת הקמפיין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שמאל, ימין, שמאל: ב'דגל התורה' התפרסם אמש (שלישי) סרטון בחירות שקורץ לציונות הדתית, בו יו"ר דגל התורה גפני מסביר כיצד התנגד להסכמי אוסלו בתקופת ממשלת רבין, וזאת בהוראת מרן הרב שך זצ"ל, כשהוא מבהיר בסוף הסרטון: "תמיד תמכנו בימין, אף פעם לא תמכנו בשמאל". בנוסף, בימים האחרונים הושקו קמפיינים רשמים של דגל התורה עם הסלוגן: "ימין ללא פשרות"

על רקע הסרטון הזה, הבוקר (רביעי) מציגים בביטאון המפלגה קו אחר מזה שנקטו בימים האחרונים במפלגה ומבהירים כי, "אנחנו לא ימין! לא ימין ולא שמאל! אנחנו דעת תורה! אנחנו ככל אשר יורונו! האם אנחנו ימניים או שמאלנים, השאלה לא נכונה. השאלה באיזה צד של המפה הפוליטית אנחנו נמצאים, היא שאלה שנכונה לגבי "אזרחים של מדינת ישראל" שהממשלה הנבחרת היא הריבון בה, אבל אנחנו "אזרחים של ארץ ישראל" שהריבון בה הוא ריבון עולם".

במאמר שכתב העורך ישראל פרידמן ופורסם הבוקר נכתב, "השאלה האם אנחנו ימניים או שמאליים, כמו התשובה לשאלה האם אנחנו ימניים, איננה נכונה. אמנם היהדות הנאמנה הלכה על פי רוב עם הימין, אבל לא מהסיבה שהיא ימנית. לשמאל הישראלי יש אג'נדה ברורה, עקבית ונחרצת שמטרתה לעקור את התורה מחיי העם הישראלי. מאז פרוץ המדינה הם קיוו להקים כאן דור חדש של יהודי מתחדש בארץ מתחדש, ומאז לא חדלו מנסיונותיהם הנלוזים לשנות אותנו".

"יש כאן אידיאולוגיה של עקירת הדת, כפי שזעק בשעתו רבינו הגדול מרן הגראמ"מ שך זצוק"ל בזמן הסכמי אוסלו, שבגלל היותם מרשיעי ברית אי אפשר לסמוך עליהם גם בהחלטות מדיניות, כפי שמרבה לצטט יו"ר דגל התורה ח"כ הרב משה גפני בראיונות לתקשורת. לא אחת הבהיר הרב גפני כי אנחנו נוהגים בהוראת גדולי ישראל על פי מה שהתורה מחייבת, אנחנו עושים מה שהקב"ה דורש מאתנו", נכתב עוד.

מנגד כותב פרידמן כי, "הימין, לעומת השמאל, אינו בעל אג'נדה של עקירת דת. אמנם בנושאים של דת ומדינה, ימניותם מביאה אותם להחלטות מסוכנות. אנחנו לא שוכחים כי גם מהימין לא שבענו נחת ונאלצנו להלחם מלחמות קשות. ברגעים של מבחן, גם הימין משיקולי שלטון הסכים לפגוע בציפור הנפש שלנו. אנחנו לא חלק ממנו ולא יכולים לסמוך עליו, אלא חייבים להיות חזקים כדי לשמור על שלטון התורה בחיי העם, ועל הציבור החרדי ועולם התורה! אבל לימין בניגוד למשמאילים בה, לפחות אין להם אג'נדה מסודרת של עקירה. הימין, גם אם אינו כשר, איננו שמאל כפרני ועוכר דת, ולכן היהדות הנאמנה הלכה עמם בהכוונת דעת תורה".

את הטור מסכם עורך יתד נאמן בכותבו, "אסור שתהיה טעות: אנחנו לא ימין! לא ימין ולא שמאל! אנחנו דעת תורה! אנחנו ככל אשר יורונו! האם אנחנו ימניים או שמאלנים, השאלה לא נכונה. היהדות הנאמנה אינה יכולה להיסחף ימינה או שמאלה בגלל האירועים המדיניים, אלא ללכת ישר, הישר והטוב. הימים הם עיצומם של ימי בחירות שמתקרבים ולא הפוליטיקה עומדת לבחירה אלא ה"בחרת בחיים" כפי שקוראים לנו מרנן ורבנן עיני העדה להציל את העם היהודי היושב בארץ הקודש, מפני זוממי רע מבית ומחוץ, ומפני מסיתים שלא עושים דבר מלבד פיזור רעל שמסכן את כלל ישראל. זה או יהדות או כלום. אנחנו בוחרים בג', אנחנו בוחרים ביהדות".

משה גפני יתד נאמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד