י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"ממשלת נתניהו גזענית"

המועמד שיגרום לנו להתגעגע לאובמה ינצח?

הבחירות לנשיאות ארצות הברית: המועמד היהודי והמוביל לראשות המפלגה הדמוקרטית ברני סנדרס הציג אתמול במהלך כנס בחירות גישה ביקורתית מאוד כלפי ישראל ופרו-פלסטינית • על ממשלת רה"מ נתניהו: "אנחנו לא צריכים לתמוך בממשלות גזעניות ימניות שקיימות בישראל"

המועמד שיגרום לנו להתגעגע לאובמה ינצח?
ברני סנדרס צילום: רויטרס

ברני סנדרס, המתמודד לראשות המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית, ומקווה לנצח ולהתמודד מול טראמפ לנשיאות בבחירות שהתקיימו בסוף השנה הנוכחית, דיבר אתמול בכנס מיוחד; וכמו כל דמוקרט שרוצה לקבל כותרות, הוא אמר דברים שצריכים להדיר שינה מכל אזרח ישראלי.

"להיות עבור העם הישראלי ולהיות למען השלום במזרח התיכון", אמר סנדרס, "זה לא אומר שאנחנו צריכים לתמוך בממשלות גזעניות ימניות שקיימות כיום בישראל. ותנו לי לספר לכם גם את זה, ואני מרגיש חזק מאד בזה, כמי שיהודי ויודע כמה האנשים שלנו סבלו במהלך השנים".

סנדרס הוסיף, "תראו את המתרחש בעזה ברגע זה: יש 70% אבטלה לנוער, אתם יודעים שאנשים אפילו לא יכולים לעזוב את האזור? מה שקרה במדיניות החוץ האמריקאית במזרח התיכון, שמפגישה בין הישראלים לפלסטינים תחת דגל הצדק - כולנו יכולים לעשות את זה, יש לנו את היכולת לעשות את זה. זה לא יכול פשוט להיות שאנחנו סתם פרו-ישראל ואנחנו מתעלמים מצרכיו של העם הפלסטיני".

עוד אמר המתמודד על ראשות המפלגה הדמוקרטית כי, "עלינו לשים לב לשני, וגם זה לא המצב בכל הקשור לאיראן וסעודיה. במשך שנים, אנחנו אוהבים את ערב הסעודית עם ברית נפלאה. הבעיה היחידה היא שהאנשים שמנהלים את המדינה הם ביריונים רצחניים. אני מאמין שנוכל להפגיש בין הסעודים לאיראנים, להגיד להם שנמאס לנו שמוציאים טריליוני דולרים על מלחמות אינסופיות. הם יצטרכו להסתדר ביחד. ויש לנו את המשאבים לעזור להביא לזה".

מי שלא נשאר חייב לסנדרס הוא בן שפירו, שנוהג להשתתף בוויכוחים פומביים, מתראיין ומרצה ברהיטות שמשאירה גם את מתנגדיו עם פה פעור. הרצאותיו של שפירו מעוררות סערות, ולא פעם דרושה נוכחות משטרתית בגין הפרות סדר בניסיון למנוע את הרצאותיו.

בנוסף, שפירו הוא סופר יהודי-אמריקאי אורתודוקסי. הוא כתב מספר ספרים שהפכו לרבי-מכר ושימש כפרשן פוליטי ב'פוקס ניוז' המזוהה עם הימין השמרני בארצות הברית. שפירו הוא אחד מבעלי אתר החדשות והדעות "The Daily Wire", והוא משדר את 'המופע של בן שפירו' ברדיו. תוכנית הנחשבת פופולרית מאד בארצות הברית.

מבקר בחריפות. שפירו. צילום: מתוך הטוויטר

"זה אומר שעליך לעשות קמפיין עם אנטישמים אמיתיים שקוראים בגלוי לדחוף את היהודים לים, כמובן", כתב שפירו בחשבון הטוויטר שלו בתגובה לציוצים של אנשי הקמפיין של ברני סנדרס. "תמיד כיף לשמוע את ברני, שקורא לסיוע זר לעזה (שפירושו סיוע לקבוצת הטרור חמאס, הגורם השולט), מדבר על הגזענות של ממשלת ישראל, כאשר 20% מאוכלוסיית ישראל ערבית וערבית היא שפה רשמית".

"האירוניה הגדולה היא", הוסיף שפירו, "שאם ברני לא היה קול אנטי-ישראלי מפורסם הפועל ככלי שרת של קבוצות טרור פלסטיניות, ואם הוא - יהודי מבוגר - שבטעות היה נכנס לרמאללה, הוא היה במצב של למות שם".

"זהו בעצם שלט המוצב בכבישים ראשיים כאזהרות לאזרחי ישראל (יהודים, במקרה זה, מכיוון שלערבים לא תהיה שום בעיה אם בטעות ייסעו לערים המנוהלות על ידי פלסטינים), לא לפנות לכיוון הלא נכון". עוד הוא אמר כי, "אין שום סימנים כאלה בצד של הרשות הפלסטינית, מכיוון שאם פלסטיני בטעות יעבור את מעבר האבטחה וייסע לתל אביב, הסיכון הגדול ביותר הוא לשתות כוס קפה ולהיתקל בהיפסטר".

"אבל אל דאגה, ברני גאה להיות יהודי. סופר גאה. בטח, הוא מתנגד ליהדות הדתית כמעט בכל דרך, אין ספק שהוא עומד לצידם של אנשים המבקשים את השמדת ישראל", אמר שפירו בציניות. "אבל כמו כמעט כל יהודי, יש לו קרובי משפחה שמתו בשואה. אז תישארו בשקט עם התלונות שלכם, יש לו סמכות צולבת (סמכות שתקפה רק כשאתה יהודי שמשקף את סדרי העדיפויות של הקואליציה הזו. אחרת אתה פשוט לבן)".

אזהרת מעבר. צילום: טוויטר

ברני סנדרס דונאלד טראמפ בחירות לנשיאות עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד