י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
תעלומת ההתרסקות

רוה"מ לשעבר חושף: הרשויות ידעו מה קרה

ראש ממשלת אוסטרליה לשעבר, טוני אבוט, טוען כי הרשויות המלזיות כבר ידעו מהתחלה כי מטוס ה- MH370 שנעלם בשנת 2014 התרסק בכוונה על ידי טייסו

רוה"מ לשעבר חושף: הרשויות ידעו מה קרה
מטוס מלזי צילום: ארכיון

ראש ממשלת אוסטרליה לשעבר, טוני אבוט, טען כי הרשויות המלזיות מאמינות כי טיסת ה- MH370, שנעלמה על 239 אנשים על סיפונה, התרסקה על ידי הטייס שתכנן להתאבד ולרצוח את כל נוסעי המטוס.

כזכור, המטוס של חברת מלזיה איירליינס נעלם ב- 8 במרץ 2014, לאחר שהמריא מקואלה לומפור ועד היום היעלמותו נותרה בגדר תעלומה.

אבוט, ראש ממשלת אוסטרליה באותה תקופה, אמר, כי "ההבנה שלי מהדרגה העליונה ביותר של ממשלת מלזיה היא שמאוד מאוד בהתחלה. הם חשבו שמדובר ברצח על ידי התאבדות מצד הטייס. הראיון איתו ישודר מאוחר יותר היום.

אוסטרליה מילאה תפקיד גדול בחיפוש בשטח של 12,000 קמ"ר (4,630 מייל) באוקיאנוס ההודי, הגדול בתולדות התעופה, אך החיפושים לא העלו דבר.

"אני לא מתכוון לומר מי אמר למי אבל הרשו לי לחזור ולהזכיר - אני רוצה להיות ברור לחלוטין - הבנו ברמות הגבוהות ביותר שזה היה התאבדות ורצח של הטייס" אמר אבוט בקטע מתוך סרט תיעודי של "סקיי ניוז" שיפורסם בימים הקרובים.

מאמץ בינלאומי של שנתיים שהובילו מלזיה, סין ואוסטרליה בחיפוש שעלה 130 מיליון דולר מתחת למים באוקיאנוס ההודי שהסתיים בינואר 2017. חברת חיפושים אמריקאית Ocean Infinity החלה לחפש באופן פרטי בשנה שלאחר מכן. גם זה הסתיים לאחר מספר חודשים של חיפושים בקרקעית הים ללא הצלחה.

היעלמות ה- MH370 מאז הובילה ספקולציות ציבוריות נרחבות והיא אחת מתעלומות התעופה הגדולות ביותר. התיאוריה כי הטייס הוותיק, אדם בשם זהרי אחמד שאה, שהיה לגביו מידע כי הוא סבל מבעיות שונות. הפיל את המטוס בכוונה. נדחה בתוקף על ידי משפחתו וחבריו.

מלזיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד