י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הסיבות הנכונות להוסיף ג'ינג'ר לחורף שלכם

גשם בחוץ וקר, ובתוך הבית זו הזדמנות שלכם להוסיף חום ובריאות כדי לעבור את הימים הללו בשלום. כל היתרונות הבריאותיים של הג'ינג'ר יגרמו לכם לרצות להוסיף אותו לכל מתכון במטבח - כדי להיות בריאים יותר ואולי אפילו רזים יותר

הסיבות הנכונות להוסיף ג'ינג'ר לחורף שלכם
ג'ינג'ר צילום: pixabay

צמח הג'ינג'ר, או בשמו הרשמי שורש זנגביל, משמש מטבחים רבים וכן חנויות בריאות וטבע. טעמו של השורש חריף ומרענן, והוא נחשב כפתרון יעיל למגוון בעיות ומחלות.

הג'ינג'ר נחשב לתוספת תיבול באוכל, אך מגיע מצוין גם בשתיה חמה שהופכת את כוס התה או המים, להרבה יותר בריאה. גם מבחינה תזונתית הוא משתלם ביותר. בכוס שלמה של שורש זנגביל טרי קצוץ יש רק 80 קלוריות, פחות מ-18 גרם של פחמימות, ו-2 גרם של סיבים וחלבון.

למעשה, תוספת של כף ג'ינג'ר לכל מתכון שתבשלו, תוסיף פחות מ-5 קלוריות - לעומת הרבה מאוד יתרונות בריאותיים של ויטמינים ומינרלים כמו ברזל, ויטמין C, אשלגן, מגנזיום, ואבץ.

הג'ינג'ר נחשב לנוגד דלקות יעיל במיוחד וכן מקל על מחלות בדרכי הנשימה. במחקר שפורסם כבר בשנת 2013 בכתב העת Journal of Ethnopharmacology נמצא שג'ינג'ר טרי פועל ביעילות נגד נגיף ה־RSV הגורם לזיהום בדרכי הנשימה. ההמלצה היא לגרד כף שורש ג'ינג'ר ולערבב בכוס מים רותחים. להשרות למשך כמה דקות ואז להוסיף מיץ לימון וכפית דבש. לחלופין, אפשר גם לפרוס ג'ינג'ר קלוף לפרוסות וללעוס אותו כמה פעמים ביום.

בנוסף לניקוי זיהומים מדרכי הנשימה, ג'ינג'ר עשוי גם להקל על בעיות אחרות בבטן, זאת הודות לאנזים העיכול שהוא מכיל zingibain המסייע לגוף לפרק חלבון. האנזים מסייע למזון לעבור דרך המערכת בקלות רבה יותר, וכתוצאה מכך מפחית את תחושת הנפיחות, הגזים או העצירות. לכן מומלץ לסיים ארוחה בתה עם ג'ינג'ר.

סיבה נוספת לצרוך ג'ינג'ר היא עבור אנשים שרוצים לרדת במשקל. סקירה שהתפרסמה בכתב העת Annals of the New York Academy of Sciences ונערכה על ידי חוקרים מסין, הראתה כי מרכיבי הג'ינג'ר פועלים נגד השמנת יתר, סוכרת, מחלות לב וכלי דם והפרעות נלוות למחלות האלה בזכות התפקיד שהוא ממלא בשריפת שומן, עיכול פחמימות, הפרשת אינסולין ודיכוי תחושת הרעב.

 

ג'ינג'ר חורף תזונה נכונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד