י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"אני המום"

נחשפו המסמכים שיהודה גליק חשוד בגניבתם

חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק נעצר אתמול בהר הבית ומספר שעות לאחר ששוחרר נערך בביתו חיפוש אחר "מסמכים אותם הוא גנב", כלשון הודעת המשטרה, כשלאחריו הוא עוכב שוב • כעת, תוכן המסמכים נחשף

נחשפו המסמכים שיהודה גליק חשוד בגניבתם
יוסי זמיר, פלאש 90

חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק נעצר אתמול בהר הבית, ומספר שעות לאחר ששוחרר נערך בביתו חיפוש כשלאחריו הוא עוכב שוב.

המשטרה הגיבה על הביקורת סביב החיפוש בשעת ליל מאוחרת, ואמרה כי "בסיום החקירה של החשוד עלה החשד כי הוא גנב חומרי חקירה טרם יציאתו מחדרי החקירות, ובעקבות החשדות פנתה המשטרה לבית המשפט שאישר את בקשתה לצו חיפוש בביתו של החשוד, בהמשך הערב הגיעו שוטרים לביתו והמתינו עד הגעתו בשעות הלילה ולפני זמן קצר סיימו השוטרים את החיפוש ועיכבו את החשוד לחקירה".

תוכן המסמכים אותם הגדירה המשטרה כגנובים, נחשף על ידי 'סרוגים'. גליק המוגדר כנכה עקב הפיגוע אותו עבר, אמר לשוטרים שהוא לא מצליח לקום בעקבות כאבים ברגלו. אולם, בהמלצתו של סגן מפקד הר הבית להרחיק את גליק מהר הבית, נטען כי גליק "משך את הגוף שלו בכוח לרצפה והפיל את עצמו".

מדובר למעשה במסמכים ובהם מזכרים של השוטרים המעידים על הליכתו האיטית של גליק בהר: "ברחבת אקצא, יהודה עצר ועשה מספר תמונות ושוחח עם תיירים. ניגשתי אליו וביקשתי ממנו להמשיך, אך הוא המשיך בהליכה איטית לכל אורך המסלול".

שוטר נוסף כתב במזכר: "לאחר שחלפנו את רחבת מסגד אל אקצא, בהגעה שלנו לסברה ושתילה, התחיל ללכת בקצב איטי מאוד. ביקשתי ממנו יותר מפעם, "אני מבקש ממך להתקדם ולהזדרז בבקשה", אך ללא מענה להוראות שלי הוא המשיך בקצב האיטי שלו".

עוד עולה מהמסמכים שנחשפו ב'סרוגים', כי בחקירה המשטרה טענה כי גליק מנסה לגרום למהומות והפרות סדר בהר הבית, וגליק הגיב על כך כי "אני המום שאזרח שומר חוק מואשם באשמה שאין לה שחר ויסוד. לא עסקתי בהסתה מעולם, אני מתרחק מהסתה כמו מאש".

הוא הוסיף כי "אני חושש שאולי טעיתם בכתובת או שמדובר במזימה מכוונת שכנראה קשורה לעובדה שזה היה מכוון האשמה הזו, ועובדה שאתמול מפקד המרחב זימן אותי לפגישה היום בשעה 10, וכפי שהודעתי אתמול בלילה לשר לביטחון פנים חשתי שיש רדיפה כלפי. אני מביא לידיעתך שאני מתפרנס כמורה דרך והתמחותי הינה בהר הבית והוראה כזאת תפגע בפרנסתי ללא סיבה".

יהודה גליק, הגיב בציוץ בטוויטר שם כתב "אין לי מושג איך המסמכים המדוברים הגיעו לידי התקשורת". לטענתו, "אין לי כל קשר לזה וכפי שאמרתי בחקירה, המסמכים נלקחו בטעות אנוש והוחזרו במלואם במהירות האפשרית ומבלי שעיינתי באף אחד מהם".

מהמשטרה נמסר הבוקר כי "הלילה ביצעה המשטרה חיפוש על פי צו של בית משפט ועיכבה לחקירה את החשוד שהפר אתמול בבוקר את הסדר בהר הבית, וזאת בגין עבירות של שיבוש הליכי משפט וגניבה".

בהודעה נכתב עוד כי "אתמול, בסיום החקירה של החשוד עלה החשד כי הוא גנב חומרי חקירה טרם יציאתו מחדרי החקירות, ובעקבות החשדות פנתה המשטרה לבית המשפט שאישר את בקשתה לצו חיפוש בביתו של החשוד. בהמשך הערב הגיעו שוטרים לביתו והמתינו עד הגעתו בשעות הלילה, ערכו חיפוש במקום ועיכבו את החשוד לחקירה שבסיומה שוחרר בתנאים".

עורך דין אביעד ויסולי המייצג את יהודה גליק נמסר: "המשטרה הודיעה ביום 18.2.20 לח"כ לשעבר יהודה גליק כי מפקד המחוז יקיים שימוע בכוונה להרחיק אותו מהר הבית למשך 6 חודשים מאחר ו"קיים חשש ממשי כי בכוונת הנ"ל לבצע הסתה אשר תגרור הפס"ד בהר הבית" – כך בלשון המשטרה.

הוא הוסיף כי "המעצר של יהודה בחצות הלילה, החיפוש בביתו ולקיחתו לחקירה ב-2 בלילה הינן הפרות בוטות של החוק, התעללות בחף מפשע, אלימות משטרתית ודריסת זכויות אדם סיטונית. אנו ניפנה בדרישה לפיטורי האחראים על המחדלים המזעזעים של משטרת ישראל בכל הנוגע לח"כ יהודה גליק והעמדתם לדין".

בראיונות לחדשות 12 וחדשות 13 התייחס גליק לטענות שהוא גנב מסמכי חקירה ואמר כי "החומר זה מסמכים שנמצאים על המחשב. בוא נגיד שזה נעלם – הם היו מדפיסים אותו מחדש. האירוע הנקודתי שהם מדברים עליו הוא אירוע של טעות אנוש, המשטרה ניפחה את זה. אתמול המשטרה החליטה 'בוא נחליט שיהודה גליק גנב ואז לא ידברו על הר הבית'. אז אני לא אתן שלא ידברו על הר הבית".

בהמשך הוא תקף את המשטרה ואמר "אני אצטט את הנשיא טראמפ בדיל המאה – הר הבית לכולם. לא יכול להיות שבהר הבית אדם, בגלל שהוא יהודי, מכתיבים לו - תלך מהר, תלך לאט, אם לא תלך מהר אנחנו נעצור אותך. מה זה הדבר הזה? אני מציע שתדבר עם שני חברי הקונגרס שהלכו איתי באותו יום – שיבחו אותי. הם נפגשו היום עם ראש הממשלה והתפעלו מהיחס האדיב שלי כלפי המשטרה והתרשמו לרעה מזה שמה פתאום המשטרה כל הזמן מסתובבים?".

 

יהודה גליק הר הבית צו חיפוש משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד