י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שוחרר כעבור שלוש שעות

יום לפני הדיון: הרב ברלנד פונה לבית החולים

לאחר שהרב ברלנד התלונן על כאבים במהלך חקירה, הוא פונה לבית החולים שערי צדק, אך שוחרר כעבור שלוש שעות • מחר המשטרה תבקש להאריך שוב את מעצרו

יום לפני הדיון: הרב ברלנד פונה לבית החולים
הרב ברלנד במסדרונות ביהמ"ש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרשת עושק שחור: בשעה האחרונה (רביעי) פונה הרב אליעזר ברלנד לבית החולים שערי צדק, במהלך חקירה בתחנת המשטרה במרכז כלל בירושלים.

הרב ברלנד שנעצר ביום ראשון שעבר, מעצרו הוארך פעמיים בחשד לעבירות עושק חולים, עד למחר יום חמישי, אז המשטרה צפוייה לבקש בשלישית את הארכת מעצרו.

במסגרת החקירה, הובא הרב ברלנד לתחנת המשטרה במרכז כלל ברחוב יפו בירושלים. במהלך החקירה, הרב חש בכאבים ופונה לבית החולים שערי צדק בירושלים. לאחר כשלוש שעות, הרב ברלנד שוחרר מבית החולים והוחזר למעצר.

יצויין, כי לאחר הארכת מעצרו ביום ראשון, פונה גם כן לבית החולים שערי צדק, שם עבר צנתור. לאחר שמצבו השתפר, הוא נכלא בבית המעצר ניצן.

בית משפט השלום בירושלים האריך אתמול את מעצרם של חמישה מעצורי פרשת "עושק שחור" במסגרתה נעצר רב קהילת שובו בנים הרב אליעזר ברלנד על ידי חוקרי מרחב ציון במשטרה. חשוד נוסף ששוחרר שלשום על ידי בית המשפט, המשטרה הגישה ערר ומעצרו הוארך גם כן. 

בדיון בפני השופט אלעזר ביאלין, אמר הטוען המשטרתי רס"מ ניר בן חיים, כי "החשד הסביר גם התחזק וגם התעמק". הוא פירט כי נוסף לחיזוק בעניין עבירת המס ועבירת הזיוף. חלק מהחשודים שומרים על זכות השתיקה. לשאלת עו"ד דותן דניאלי, החוקר השיב כי לפחות 30 אנשים צריכים עדיין להיחקר במסגרת הפרשה, ששמות חלקם התווספו ביום חמישי האחרון. אצל חלק מהחשודים אף נערכו עימותים נוספים במהלך הימים האחרונים.

"חומר הראיות שנאסף עד כה מלמד על עבירות מרמה ועבירות כלכליות שבוצעו תוך תכנון מראש, תוך מצג שווא כלפי אנשים שנקלעו לצרה" אמר השופט אלעזר ביאלין. מעצרו של אחד החשודים הוארך ביממה, מעצרם של ארבעה הוארך עד ליום ראשון. לחשוד נוסף בפרשה ששוחרר אתמול למעצר בית, נערך ערר בעניינו, ומעצרו הוארך גם כן עד ליום חמישי על ידי נשיא ביהמ"ש המחוזי השופט אהרן פרקש. מעצרו של הרב ברלנד, הוארך ביום חמישי האחרון עד למחר, יום חמישי.

הרב אליעזר ברלנד פרשת עושק שחור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד