י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"גזר דין קשה מאוד, ממש מגוחך"

הנשיא הפתיע ושחרר את המושל הדמוקרטי מהכלא

נשיא ארה"ב קיצר את עונשו של מושל אילינוי לשעבר, אחרי שמונה שנים בכלא והסביר: "הוא קיבל גזר דין קשה מאוד, ממש מגוחך, הוא ריצה שמונה שנים בכלא וזה הרבה זמן, אני לא מכיר אותו טוב" • המושל שמשתייך לדמוקרטים הודה לנשיא על המעשה האצילי ולא הביע חרטה על מעשיו

הנשיא הפתיע ושחרר את המושל הדמוקרטי מהכלא
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צילום: דוברות הבית הלבן

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ קיצר את עונשו של מושל מדינת אילינוי לשעבר, רוד בלגוייביץ', שהודח מתפקידו ב-2009 בגין שחיתות.

בלגוייביץ', בן ה-63, נידון ב-2011 לעונש של 14 שנות מאסר, באשמה שניסה למכור הטבות פוליטיות שונות תמורת בצע כסף, כך למשל הוא ניסה למכור תמורת כסף את מושבו של ברק אובמה בסנאט, לאחר בחירתו לנשיא ארה"ב.

טראמפ אמר לאחר הפרסום על ההחלטה לקצר את העונש של בלגוייביץ' כי "הוא קיבל גזר דין קשה מאוד, ממש מגוחך, הוא ריצה שמונה שנים בכלא וזה הרבה זמן, אני לא מכיר אותו טוב, פגשתי אותו כמה פעמים לאחר שהשתתף בתוכניות של 'המתמחה'. הוא נראה אדם נחמד, אני לא מכיר אותו". 'המתמחה' היתה תוכנית טלוויזיה של טראמפ.

"הוא ישב שמונה שנים בכלא, זה הרבה זמן, וצפיתי באשתו מדברת על זה בטלוויזיה, אני לא מכיר אותו כל כך טוב, פגשתי אותו כמה פעמים. עכשיו הוא יוכל לחזור הביתה למשפחתו לאחר שריצה שמונה שנים בכלא, זה היה משפט חזק מאוד ומגוחך לדעתי ולדעת רבים אחרים", סיכם הנשיא.

מושל אילינוי לשעבר, בלוגייביץ' הביע את "הכרת התודה העמוקה והנצחית לנשיא טראמפ" בהודעה לתקשורת מחוץ לביתו בשיקגו אתמול (רביעי). יום לאחר שטראמפ קיצר את עונש המאסר הפדרלי שלו.

"הוא לא היה צריך לעשות את זה. הוא נשיא רפובליקני. הייתי מושל דמוקרטי", אמר בלוגייביץ' על טראמפ. "הנשיא טראמפ הוא אדם קשוח, אבל יש לו גם לב טוב לב וזה מעשה של טוב לב, ואני מאמין שראשיתו של התהליך להפוך ממעשה עוול לצדק".

הוא הודה לטראמפ שהחזיר לו את מה שכינה "החופש שנגנב" ממנו, "מההתחלה ועד הסוף, זו הייתה רדיפות שהפכו לתביעות", אמר ולא הביע חרטה על מעשיו.

דונלד טראמפ שחרור מוקדם שחרור מהכלא קיצור עונש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד