י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"הזוי בעיניי שאני צריך להיאבק"

האם הח"כ המיועד לשר עבר בטוב לבו על החוק?

גם כראש העיר ירושלים במשך עשור שנים וגם כחבר כנסת מזה כשנה, חבר הכנסת ניר ברקת משתכר רק בשקל אחד לשנה • אלא שבגל"צ מגלים כי הח"כ הטרי שרוצה ליהנות אך ורק מיגיע כפיו עובר בעצם על החוק שמחייב חבר כנסת ליטול ממנה שכר חודשי • ברקת: "לא דרשתי מאף אדם שום דבר למען עצמי"

האם הח"כ המיועד לשר עבר בטוב לבו על החוק?
ניר ברקת צילום: תומר נויברג, פלאש 90

המועמד של בנימין נתניהו לתפקיד שר האוצר, ח"כ ניר ברקת נשאל השבוע בראיון לגל"צ, כמה עולה כיכר לחם וחלב בקרטון, אך הוא לא ידע להשיב על כך.

ברקת הגיב מאוחר יותר בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "כמה עולה כיכר לחם במכולת? לא יודע. מה אני יודע? מרוויח שקל לשנה, ויודע איך להוריד דרמטית את מחירי המזון שעלו ב30%. אז תבחרו: כלכלת יזמות או כלכלת הסתדרות".

בעקבות כך, פנה כתב גל"צ ניתאי ענבי לדובריו של ח"כ ניר ברקת ומסתבר שהוא לא מקבל אפילו שקל אחד מהכנסת, ולמעשה כחבר בית המחוקקים הוא עובר על החוק שמחייב כל ח"כ מכהן לקחת שכר - "חובה על חבר הכנסת לקבל את שכרו" (לשון החוק).

בגל"צ מגלים כי למעשה ח"כ ברקת לא משלם מס הכנסה, מס בריאות ודמי ביטוח לאומי כשכיר כחוק, ומסרב לענות אם הוא משלם בעצמו.

בעוד שברקת טוען שהכסף נחסך לקופה הציבורית, לטענת הכתב ניתאי ענבי, "הכסף נשמר לו - ולא מועבר לתקציב הכללי: חינוך, רווחה, או בריאות. הוא היה יכול לקבל את שכרו מהכנסת ולתרום אותו, אך במקום נשען על הטיעון הפופוליסטי ומצפצף על החוק".

יצוין כי בשנה שעברה פורסם ב'מעריב' כי ברקת, פנה לחשב הכנסת וביקש להשתכר שקל אחד לשנה בלבד - כפי שהשתכר גם בתפקידו כראש עיריית ירושלים. אולם בכנסת דחו את בקשתו, היות והחוק מחייב את נבחרי הציבור לקבל שכר הולם כדי למנוע מהם להיות תלויים בגורמים אינטרסנטים.

חבר הכנסת ברקת מסר בתגובה לידיעה בגל"צ: "זה הזוי בעיני שאני צריך להיאבק מול מנגנון הכנסת על מנת לחסוך לציבור מיליוני שקלים. כפי שאנחנו מחנכים את ילדינו לערך ההתנדבות אני שמח שזכיתי לשרת את הציבור בשקל לשנה, ויתרתי על קבלת רכב שרד ואני טס לכל נסיעותיי הרשמיות לחו"ל על חשבוני הפרטי ולא דרשתי מאף אדם שום דבר למען עצמי".

"כך עשיתי כראש עיר במשך עשור, כך אני עושה כעת כחבר כנסת וכך אעשב בעתיד בכל תפקיד ציבורי שאבחר אליו. אני תקווה שהשכל הישר ינצח", סיכם ברקת.

ניר ברקת משכורת גלי צה''ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד