י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
נפגעה עד עמקי נשמתה

הרב עובדיה הפשיל את השרוול ופסק: "שרלוטה יהודיה"

העיתונאי אבישי בן חיים עם סיפור יוצא דופן על רגישותו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל לאשה ניצולת שואה

הרב עובדיה הפשיל את השרוול ופסק: "שרלוטה יהודיה"
הרב עובדיה יוסף זצ"ל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"וואוו הרב עובדיה, וואוו, חשבתי שלמדתי הכל על מתינות ורגישות בפסיקה ספרדית", כך פתח העיתונאי אבישי בן חיים את הפוסט המרגש שהעלה אתמול (רביעי) לפייסבוק.

"היום", מספר בן חיים, "בסיום ההרצאה שלי על החרדים והתקשורת ("זכות הציבור לא לדעת''), ניסיתי להעביר את המסר איך סטריאוטיפיזציה גורמת לנו להאמין בדברים איומים על חרדים, למשל שדרעי היה מסוגל לפגוע בזיכרון נרצחי השואה (בשעה שאמר בדיוק להפך) וסיכמתי בשני סיפורים שניסו להבהיר איזה עוול עשינו לדמותו של הרב עובדיה.

אחרי שאמרנו הכל, ביציאה, ניגשה אישה ואמרה שלמרות שבהרצאה דיברה קצת בחריפות נגד החרדים היא רוצה לספר לי סיפור:

בשנת 1972 היא הלכה עם אמא שלה להירשם לנישואין ברבנות תל אביב. לתדהמתן סירבו לרשום אותה בטענה שאמא שלה – שרלוטה - לא יהודייה. האמא נפגעה עד עמקי נשמתה והתחילה לצעוק ולבכות שאומנם השם שלה שרלוטה אבל היא יהודייה והיא ניצולת שואה. שום דבר לא עזר. בסופו של דבר היא ממש התמוטטה על הרצפה.

הרב עובדיה, הרב הראשי הספרדי לתל אביב, אולי שמע את הצעקות, נכנס למקום והתבונן במתרחש. כשטיפלו בשרלוטה על הרצפה, הפשילו לה את השרוול ועל היד התגלה המספר. הרב עובדיה הסתכל על המספר על ידה של שרלוטה, ובלי להגיד כלום פשוט לקח את דף רישום הנישואים וחתם עליו. ''והוא במיוחד חתם עם החותמת שלו בדיוק על השם שלה. שרלוטה – יהודיה", סיכמה האישה את סיפורה".

הרב עובדיה ניצולת שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד