י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"מהפיגועים הקשים בהיסטוריה"

גרמניה: פתח במסע ירי והרג תשעה אנשים

מצוד משטרתי ענק אחר היורה: אדם פתח באש במקומות בילוי בגרמניה והביא למותם של תשעה ולפציעתם האנושה של עוד חמישה • "אחד מהפיגועים הקשים בהיסטוריה של הימין הקיצוני במדינה"

גרמניה: פתח במסע ירי והרג תשעה אנשים
pixabay

תשעה בני אדם נורו למוות לפנות בוקר (חמישי) וחמישה נוספים נפצעו אנוש לאחר שאדם פתח באש בשני מקומות שונים בעיר הנאו, שבדרום-מערב פרנקפורט.

מצוד ענק נערך הלילה כדי למצוא את היורה. מסוקים סרקו את האזור עם כוחות משטרה גדולים לאחר מרחץ הדמים. המצוד הסתיים לפנות בוקר עם גילוי שתי גופות בבית - בסמוך למקום הירי.

 על פי הדיווחים המקומיים, אחד מאותם שהיו מוטלים בבית הוא התוקף. המשטרה פעלה לזיהוי האדם השני. "אין כרגע אינדיקציות למפגעים נוספים", הודיעה המשטרה.

יצוין כי במהלך המצוד נעצר אדם נוסף בסמוך לאחת מזירות הירי, אולם לא היה ברור מה היה תפקידו בפיגוע. המניע לפיגוע נותר לא ברור לאחר שנמצאו הגופות בבית. דיווחים מקומיים אמרו כי טורקים או כורדים היו בין הקורבנות. אחת ההערכות מדברת על סכסוך טורקי-כורדי, אך איך לכך שום אישור רשמי.

על פי הדיווחים מגרמניה, התוקף צלצל בפעמון של מקום בילוי מקומי בחצות (שעון מקומי), והחל לרסס כדורים לעבר אנשים. לאחר מכן נמלט התוקף מהמקום במכונית בצבע כהה, ולאחר מכן נשמע במקום בילוי סמוך ירי נוסף. כקילומטר וחצי מזירת הירי הראשונה. 

שלושה אנשים נמצאו מתים בזירת הירי הראשונה וחמישה נוספים, נמצאו הרוגים בזירת הירי השנייה. כך אמרו גורמים רשמיים. ראש העיר של הנאו, קלאוס קמינסקי, אמר לעיתון "בילד" כי, "זה היה ערב נוראי שיעסיק אותנו בזמן הקרוב, אנחנו נזכור את האירועים בעצב רב".

נדב אייל מחדשות 13 דיווח כי ‏הטבח הלילה ליד פרנקפורט הוא, "אירוע ימין קיצוני נגד כורדים ואחרים", לדבריו, "הרוצח השאיר מניפסט ניאו נאצי. למעשה, זהו אחד מהפיגועים הקשים בהיסטוריה של הימין הקיצוני במדינה".

גרמניה פיגוע ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד