י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
השאיר מכתב וידוי

צפו: הנאצי רצח את אמו ועוד תשעה והתאבד

במשטרת גרמניה מוסרים כי החשוד שרצח היום תשעה בני אדם בשני ברים שונים במדינה, בפיגוע שעדיין מתקשים לעכל את ממדיו, הרג גם את אמו ולאחר מכן ירה בעצמו בביתו בטענה שנוכחותו גורמת לשיבוש • צפו

צפו: הנאצי רצח את אמו ועוד תשעה והתאבד
זירת הרצח בגרמניה צילום: צילום מסך

בפיגוע הקשה שהתרחש הלילה בגרמניה, הרוצח, ששמו המלא טרם הותר לפרסום, הרג תשעה בני אדם בשני מקומות שונים, ככל הנראה ממניע גזעני בעיירה הגרמנית הנאו, הסמוכה לפרנקפורט, כך נמסר מהמשטרה. החשוד התאבד לאחר מכן לטענת המשטרה, לאחר שרצח גם את אמו בביתו.

החוקרים מאמינים כי מניע גזעני עמד מאחורי הפיגוע. כך אמר פיטר בוט, שר הפנים של מדינת הסה בגרמניה. "התובנות הנוכחיות שלנו נותנות מספיק קרקע למניע שנאת זרים" אמר הפוליטיקאי מהמפלגה האיחוד הדמוקרטי הנוצרית.

מצוד ענק שנערך הלילה כדי למצוא את היורה, הסתיים לפנות בוקר עם גילוי שתי גופות בבית - סמוך למקום הירי. הגופות הן של אימו של החשוד שנרצחה על ידי בנה.

במהלך המצוד, נעצר אדם נוסף סמוך לזירת אחד ממקומות הירי, אולם לא היה ברור מה היה תפקידו בפיגוע. מסוקים סרקו את האזור עם כוחות משטרה גדולים לאחר מרחץ הדמים.

על פי הדיווחים מגרמניה, התוקף צלצל בפעמון של בר מקומי בשעה 22:00 (שעון מקומי) והחל לרסס כדורים לעבר אנשים בפנים כשהכניסו אותו. לאחר מכן נמלט מהמקום במכונית בצבע כהה. בהמשך נשמע ירי בבר סמוך, כקילומטר וחצי מהבר הראשון.

שלושה אנשים נמצאו מתים בבר הראשון, ושישה נוספים נמצאו ללא רוח חיים בבר השני, כך מוסרים גורמים רשמיים.

ראש העיר של הנאו, קלאוס קמינסקי, אמר לעיתון "בילד", כי "זה היה ערב נוראי שיעסיק אותנו בזמן הקרוב, אנחנו נזכור את האירועים בעצב רב".

כמה מההרוגים היו ממוצא טורקי, אמר דובר משרד הנשיא של טורקיה. "אנו מצפים מהרשויות הגרמניות להראות מאמץ מירבי להאיר את המקרה הזה. גזענות היא סרטן קולקטיבי" צייץ איברהים קאלין הדובר בחשבון הטוויטר שלו.

הרוצח זוהה בשמו הפרטי בלבד על ידי המשטרה כטוביאס ר. בן ה -43. שם משפחתו לא פורסם בהתאם לחוק הגרמני.

העיתון 'בילד' הגרמני דיווח, כי הרוצח הביע דעות ימניות קיצוניות במכתב וידוי שהשאיר אחריו. על פי ההערכה, גם סרטון בו הסביר את מניעיו הוא חלק מהחקירה. אך הסרטון הוסר מאתרי הרשתות החברתיות ביום חמישי בבוקר, כך מסרה המשטרה.

 

גרמניה פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד