י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המהדורה הנקראת ביותר

לייבל'ה: מה חיפש אדם נוימן ברחוב רשב"ם?

לייבל'ה חשב להתאושש השבוע מהשידוך המפתיע שסגר מענדי גרוזמן החב"די, אך נכנס למרה שחורה עת נודע לו דבר פטירתו של לארי טסלר - ממציא ה'קופי פייסט' המיתולוגי. מה יהיה על לייבל'ה בלעדיו? • אך המהדורה השבועית חייבת להתנגן והשבוע בלייבל'ה שלל חשיפות ודברים שלא תקראו בשום מקום אחר. מה חיפש המיליונר הנודע ברשב"ם? העיתונאי שהסתבך עם וועדת הבחירות בכנסת, איך מקלב מצליח לסחוב שקיות כבדות ? וגם: שרשרת השמחות במגזר • כנסו כנסו

לייבל'ה: מה חיפש אדם נוימן ברחוב רשב"ם?
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

סוף שבוע עצוב עבר על לייבל'ה עת התעטף באבל ויגון כבד בעקבות מותו של לארי טסלר מי שהמציא את הפיצ'ר של "העתק הדבק". לייבל'ה מאוד התעצב על לכתו וישב בעמק הבכא, שכן במשך עשרות שנות חייו לייבל'ה דבק במורו ורבו ר' לארי והיה עושה כמצוותו וקיים את מצוות 'העתבק' במסירות נפלאה ופעמים אף תוך כדי סכנת חיים של ממש.

כשראתה הינדל'ה שלייבל'ה התעצב אל ליבו וכמעט שלא יכל לגעת במכשירו ה'מוגן', אמרה לו בזה הלשון: "לייבל'ה תקבל על עצמך כל ימי השבעה לא לעשות אפילו פעם אחת קופי פייסט וזה יהיה לעילוי נשמתו הטהורה והנשגבה בתוך כל שאר חללי 'אפל' שרבים חללים הפילה". לייבל'ה שמח על העצה הנפלאה וקיבל על עצמו בלי נדר ובפה מלא שלא להעתיק, אלא רק לעשות העבר.

מה שכן גרם ללייבל'ה לשמוח השבוע, היו רגעים נעלים שלייבל'ה זכה להם ברחוב רשב"ם בבני ברק - מעונו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי. לייבל'ה שהחל ללמוד עם תחילת המחזור בדף היומי מידי יום, הגיע עם החברותא להתברך לקראת סיום מסכת ברכות בי"א אדר הקרוב ולשאול מספר שאלות.

בפאתי הבית הגדול של שר התורה, ראה לייבל'ה את המיליונר אדם נוימן המפורסם מגיע לקבל את ברכתו של שר התורה. לאחר מכן ראה לייבל'ה את אדם נוימן מסתודד במטבח הצר ברשב"ם עם הנכד נאמן הבית הוותיק אריה קניבסקי. לייבל'ה ניסה להרים את מכשירו בכדי לתעד את הרגע, אך מיד קיבל מבט מנוימן שלא להעיז לצלם ודלת המטבח נסגרה.

לייבל'ה כדרכו מכבד ולא עושה שום דבר נגד שום רצון אדם בפרט ואיזהו עשיר השמח בחלקו.

מכאן לייבל'ה ממשיך אל ההכנות של הפוליטיקאים ליום הבחירות הקרב. מתברר שכולם עורכים את הקניות לשבת לבד. לייבל'ה שעשה את השבת האחרונה בירושלים, ראה את דרעי בצ'יפר כל היוקרתי של גבעת שאול, עורך את הקניות לבדו כאחד האדם.

בהמשך ראה לייבל'ה את ח"כ מקלב, לשעבר יו"ר ועדת המדע, ברחוב חגי בגאולה כשהוא סוחב שקיות כבדות ומרים אותן לגובה מבלי שמנדלוביץ יעזור לו. לייבל'ה לא יודע איך לאיש רזה כמו אורי יש כוחות לסחוב כל כך הרבה דברים ולהגיד גם לכבוד שבת קודש.

והמועמד השמיני ביהדות התורה שנהפך להיות הסרוג של 'דגל התורה' נצפה 'חוטא' ל"ע באכילת כשרות לנדא במסעדה היהודית בבני ברק ביום רביעי בערב, לאחר אינספור התבטאויות ואמירות ימניות בישיבות ובהתנחלויות.

לא רק מיכאל בן ארי והיבא יזבק עלו על המנגל של וועדת הבחירות. גם הסופר והעיתונאי יצחק פלדמן גילה השבוע להפתעתו שהסתבך עם ראשי הוועדה.

פלדמן שפרסם לפני כמעט שנה סרטון ויראלי ובו הוא קורא לצאת בפרויקט קלפי לכל בית בעקבות הבחירות החוזרות ונשנות, גילה בשבוע שעבר באחת מסמטאות הכנסת, קלפי חדשה בגודל זעיר עם סגירה כפולה. פלדמן לא התמהמה ומיהר לצלם סרטון חדש בו הוא מסביר לצופים שהגיעו תלונות מהציבור החרדי על כך שהבתים גם ככה קטנים ואין מקום להכניס קלפי, ובמיוחד עבורם הכינו את הקלפי הקטנה.

ההומור של פלדמן לא הצחיק את ראשי וועדת הבחירות שהתכוונו לשמור את דבר קיומה של הקלפי הקטנה ושל הסגירה הכפולה בסוד מוחלט. הפרסום של פלדמן שבר את הטאבו אודות הקלפי והם ניסו להשיג אותו בכל דרך אפשרית.

פלדמן שהיה עסוק בשעות הבוקר במלחמת היצר לא ענה לשיחות הטלפון. רק לקראת צהריים הצליחה עורכת הדין של הוועדה לתפוס את פלדמן והיא הורתה לו להסיר את הסרטון מדף הטוויטר שלו באופן מידי.

פלדמן שידוע כמי ששומר חוק ואינו מצלם תמונות באמצע נהיגה גם אם יש פקק גדול בצומת שילת שכדאי לצלם, נענה לבקשה והסיר את הסרטון על אתר.

למי שמתעניין באמת מדוע ייצרה הוועדה את הקלפיות הקטנות, הוועדה חשפה כמה ימים לאחר מכן שהן מיועדות לשגרירויות ישראל בעולם.

גם את כינוס המועצת האגודאית לא פספס לייבל'ה. ביום שני הוא הגיע לשומר הכותל בעקבות סדרת סטטוסים של הכתב עקיבא וייס מכאן 11 שליווה את כניסתם הדרמטית של האדמו"רים. 

מישיבת המועצת מיהר לייבל'ה לבית כנסת חי סנטר בהרצליה של הגאון רבי מאיר סמג'ר שם נערך מעמד מצומצם לרגל יום היארצייט לחמותו של שגריר ארה"ב בישראל דיויד פרידמן, האיש ועסקת המאה נשא את המשא המרכזי והרב סמג'ר שיבח את השגריר על פעולתו למען יושבי ארץ הקודש.

אורח הכבוד במעמד היה יו"ר 'למענכם' הרב יוסי ערבליך שגם נשא נאום נרגש ואמר: "פעולותיו של דיויד למען ארץ ישראל יירשמו בספר דברי הימים של היסטוריית העם היהודי. והוא ייזכר כמי שהוביל את המהלכים המשמעותיים ביותר עבורנו".

במעמד התקיים גם סיום מסכת בהפתעה שנלמד לעילוי נשמתה, מי שסיים היה אליהו ארנד הרל"ש של סגן ראש עיריית שפירא, כשאת הקדיש אמר השגריר פרידמן.

ומה יותר מתאים לפרשת משפטים אשר תשים לפניהם, לייבל'ה התחיל שניים מקרא ואחד תרגום כמיטב המסורת, ותוך כדי הוא הבחין בעלון הפופולרי 'שיחת השבוע' של חב"ד, כשבעמוד האחורי מופיעה תמונתו של המומחה לתעבורה עורך הדין רוני פאלוך המשלב בדבריו מתחום המשפט והתורה. רק נקווה שקוראינו לא יצטרכו שיחלץ אותם ממשפט וניקוד בשל קריאת מדור זה.

ואפרופו פאלוך, האמא רבקה (מלשכת ראש הממשלה) חגגה בר מצווה לנכד באולמי סאטמר בירושלים, לשם גם הגיעו נציגי הליכוד. בין היתר ראה לייבל'ה את השר אמיר אוחנה רוקד ומפזז עד בלי די.

ומכאן לשרשרת שמחות שלייבל'ה חווה השבוע. תחילה לשמחה שנחשפה שבוע שעבר ברמז ותוך כמה שעות מפרסום המדור התארס דובר הרבנות הנחשק עורך הדין ר' יעקב (קובי) אלתר ופתח עוד פתח למעוכבי שידוכים.

לייבל'ה נערך לחתונה הגדולה שתיערך באחד ממרכזי האירועים הגדולים בישראל בעוד כחודש ימים.

לייבל'ה גם ערוך לקראת מוצאי שבת לשמחת הבר מצווה לבנו של מוטי בבצ'יק, יד ימינו של סגן השר ליצמן, שתיערך באולמי 'בית ישראל' במוצאי שבת קוידש. לייבל'ה שמע שבסמיכות לשם, תיערך שמחת הבר מצווה לנכדו של הנגיד הבריטי ר' יצחק שפירא, מה שנקרא כל המוזמנים שבאים לפה ובאים לשם יוכלו להיכנס לשניהם.

בבצ'יק בינתיים הספיק להיכנס גם לשר התורה הגר"ח קנייבסקי וגם למעונו של הרבי מבעלזא כדי לקבל ברכה עם החתן לקראת השמחה הגדולה שתחצה מגזרים.  

אפרופו ברכת גדולי ישראל, השבוע לייבל'ה ראה את הרב אמיר קריספל, מנאמני בית מרן זצ"ל, ואיש הוועדה למען השבת, מתברך משר התורה הגר"ח קנייבסקי. 

לייבל'ה מדווח על שמחה גדולה שפרצה במוצאי שבת האחרון עת הוא התבשר כי הצלם האגדי משה גולדשטיין שמצלם עוד משנות בחרותו, חבק אחרי שמונה שנים בן ראשון. בהסבר פשוט: לגולדשטיין יש שתי בנות ואחרי שצילם אלפי בריתות הוא התפלל לה' שזיכה אותו בבן זכר.

בשבת הקרובה תתקיים שרשרת האירועים לכבוד הלידה בבית המדרש של חסידי צאנז ברחוב יהודה הלוי בבני ברק, החל משמחת השלום זכר שתשולב עם ה'וואך נאכט' ועד לשמחת הברית בשבת בבוקר. לקמים מאוחר יש מודעה המפרטת את הזמנים המדויקים. ללייבל'ה נודע כי גולדשטיין שכר דירה סמוך לבית המדרש בכדי שלא יצטרך להיטלטל מרחוב חזון איש.

יודעי דבר מספרים ששאלו את גולדשטיין מדוע אינו עורך את השמחה בקרית צאנז בנתניה? להם הוא השיב, כי שהשבת יש אופרוף לנכד הרבי, ומכיוון שלא רצה לערב שמחה בשמחה החליט להישאר בקרית צאנז בבני ברק.

שמחה נוספת של קידושא רבא שהייתה אמורה להתקיים בשבת הקרובה לנכדתם המשותפת של הג"ר משה חיים דנדרוביץ, ראש הישיבה לצעירים שפת אמת - גור, ויונתן בורנשטיין מנכ"ל איחוד מוסדות גור והמרכז העולמי בת לר' בונים, נדחתה לשבת פרשת תרומה. ללייבל'ה נודע כי הקידוש נדחה עקב שהותם של השניים במעמד 'שלהבת זהב' בביהמ"ד העתיק בעיירת גור שבפולין.

לייבל'ה גם עשה את דרכו בשלישי בערב במשעולי כפר חב"ד אל עבר אולם הפנסאים שם חגגו את שמחתו של העיתונאי מענדי גרוזמן האהוב. לייבל'ה שחשב שראה הכל בחיים, הגיע בדיוק לאמירת ה'מאמר' המפורסם הנהוג בחב"ד ושמע את התמים מביא מפרשים מכל הכיוונים מנשיא דורנו ועד אחרון האחרונים, בניגון שלא היה מבייש שום ראש ישיבה ומוסר חבורה.

הדובדבן שבקצפת של האירוסין היה נאומו של הצלע השנייה וכעת השלישית, ר' אלי ביתאן, גדול המבקשים בדורנו, שקם ממיטת חוליו במיוחד והביא את נאום חייו שהיה שמור לו בבטן מאז למד ב'משכן שלמה'. ביתאן הסביר בטוב טעם ודעת שגם המד"א הרב מאיר אשכנזי רבו המובהק של גרוזמן מכפר חב"ד יצא נלהב מהנאום שהסביר את השנאה של הליטאים לחסידי חב"ד.

לייבל'ה גם הגיע השבוע לנתיבות לשמחת הבר מצווה לבנו של נפתלי קובר, נציג תנועת דגה"ת בעירית נתיבות, רכז אזור דרום ומהפעילים הבולטים של 'דגל' בארץ. בשמחה ראה לייבל'ה את ח"כ יעקב אשר וראש העיר נתיבות יחיאל זוהר מסתודדים.

ומי שמחכה ומצפה לשמחה בקרוב הוא העיתונאי האהוב מנחם קולדצקי, העיתונאי הבכיר ביותר בעיר מודיעין עילית, שהשבוע ניצל ממתקפת אבנים בהר הזיתים לאחר שעלה לפקוד את קברו של חמיו ז"ל ביום היארצייט. קולדצקי שכמה ימים קודם לכן אמר קדיש על הטיוטה קורולה של רעייתו, ניצל מהערבים בנס כמו שכל חייו הם נס אחד גדול.

ובמסעדת פרקש בבני ברק פגש לייבל'ה את משב"ק האדמו"ר מטשערנוביל הרב יצחק ליבוביץ. ליבוביץ שעבד קשה בחתונה האחרונה שנערכה בשבוע האחרון נגד הצלמים, הגיע להתענג ממיטב מעדני הבית של פרקש. לנו לא נותר כי אם לברכו שיהא בתאבון.

ואי אפשר היה לפספס השבוע את האירוע של 'בית לפליטות' בירושלים, שם הגיעו בזה אחר זה תשעה אדמו"רים לקביעת מזוזות, מי שהפיק את כל האירועים היה העסקן מענדי צימעט שקיבל ברכה מהרבי מבאיאן לאחר שהרב חיים אלעזר רוזנפלד המנכ"ל הציגו. 

ובויליאמסבורג שבברוקלין - מעוז חסידי סאטמר, פגש לייבל'ה את ר' דניאל רוט, חתנא דבי נשיאה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שבעבר כבר לייבל'ה כתב עליו רבות, בכל מה שקשור לשליחת ילדיו ללמוד בתלמוד תורה על טהרת הקודש. כעת לייבל'ה ראה את רוט יושב והוגה בתורה בבית המדרש של סאטמר. כנראה שהקשר החזק למתנגדי הציונות הוא חזק מתמיד.

ואפרופו לימוד וחיזוק הדף היומי. לייבל'ה ראה בבית המדרש בעיר אלעד את בעל המנגן מוטי ויזל יושב ושוקד על התורה בשיעור מורחב, מתברר כי מצד ימין מי שיתבונן חזק ניתן לראות גם את ראש העיר ישראל פרוש שקוע עם החברותא הקבועה. 

ומי שנראה השבוע עושה הרבי ויז'ניץ קאיימשא לייק, הוא איש המוזיקה והקלרינט דוד קליגר, שבאירוע משפחתי בלילה החל ללבוש משקפי שמש. לייבל'ה יודע כי משקפי שמש עולים דולר וחצי, אך כך הוא מקבל פרסום של מיליונים בכל העולם.

ומי שהחליף כובע, הוא האמן והצייר יואל וקסברגר מ'מלכות וקסברגר' שחזר מארה"ב כמובן עם מסכה על פניו לבל יידבק חלילה, בקורונה.

מתברר כי בעת שלייבל'ה נכנס להתפלל בחכמי לובלין תפילה מנחה, הוא ראה את וקסברגר עם כובע סמט חדש שהחליף את הכובע העגול המיתולוגי. לייבל'ה תמה איזה כובע הולך להלביש וקסברגר לקופל'ה?

ומי שקנה רכב חדש, הוא הצלם שלומי טריכטר שכזכור שבוע שעבר לייבל'ה ניחם אותו על הרכב ששבק חיים. השבוע מיהר טריכטר לרכוש רכב חדש לאחר שהרוויח הרבה כסף. טריכטר עצר את הרכב ומיהר לקרוא את מגזין 'די וואך' ולבדוק אם לא שכחו לשים לו קרדיט.

מי שנצפה השבוע בבגדים מסורתיים ברחובות מקסיקו הוא אליהב אבוטבול, שהמריא בתחילת השבוע לדרום אמריקה לצורך ניהול קמפיין צ'רידי ל'הדרת מלך'. אבוטבול צפוי לחזור לישראל לקראת חג הפסח, אבל לייבל'ה לא מודאג כי את הזמן הוא יכול להעביר עם שמעון רווח הבעלים של 'שחור לבן' ואומן החול אהרון רובינשטיין. לייבל'ה אמנם עוד לא היה במקסיקו אבל ישקול שוב בהתאם לסיכומי החוויות.

לייבל'ה הגיע השבוע גם ללוד, שם ראה את הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שהעניק לראש העיר לוד ומנהל קמפיין הליכוד, עו"ד יאיר רביבו, את הכרך החדש של ילקוט יוסף עם סימן מיוחד ומורחב על הלכות קריאת מגילה בעיר לוד.

את יו"ר ש"ס בבת ים בני אלחרר, ראה לייבל'ה משוחח עם פעיל ש"ס הידוע מאשדוד שמעון מאמו, שכבר עובד קשה לקראת הבחירות השלישיות ובעז"ה האחרונות ל 2020.

פינת המזל טובים השבועית

ברכת מזל טוב למזכיר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל הרב יעקב ולצר, לרגל שמחת נישואי הנכדה הראשונה, בת לחתנו יהודה רוזן. השמחה ביום רביעי בשבוע הבא באולמי גני הדקל בבני ברק.

ברכת מזל טוב לח"כ יעקב טסלר מיהדות התורה, שחגג את אירוסי בתו. כמיטב המסורת השמחה נערכה באשדוד בהשתתפות כל צמרת אגודה שעלו לאשדוד. לייבל'ה לא מבין איך טסלר, מבין שלל עיסוקיו, יש לו גם זמן לארס ילדים ולבדוק כמה סוכר יש במוצרים. 

ברכת מזל טוב לר' ישראל משה ויינר, הבעלים של רשת 'שם טוב שטריימלך', לרגל שמחת אירוסי בתו בשעה טובה. לייבל'ה שמע שהחתן הוא בנו של ר' דובי וינברגר, שבעצמו עובד בסניף של 'שם טוב' בבני ברק, מה שנקרא בז'רגון החסידי שמחת בית שם טוב שטריימלך.

שמחת האירוסין במוצאי שבת באולם בית רוזן בקרית בעלזא בירושלים, בהשתתפות הסבא הגדול הרב החסיד רבי ראובן חיים וינברגר שיגיע מניו יורק היישר לשמחה הגדולה.

ברכת מזל טוב לסגן ראש עיריית כרמיאל ויו"ר 'דגל' פיני סירוקה, לרגל שמחת נישואי בנו השבוע עם בת איש החסד יונה ברוורמן מירושלים.

מזל טוב לאיש התקשורת דודי שוומנפלד, לרגל שמחת הבר מצוה לבנו, שתערך ביום שלישי הקרוב בעיר עפולה.

ברכת מזל טוב לר' חיים יהודה הולצמן נאמן ביתו של גאב"ד 'העדה החרדית' הגרי"ט וייס, לרגל הולדת הבן בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לר' שרגא שניצר יו"ר הכנסת אורחים אוהל הרשב"י במירון לרגל הולדת הנכדה, בת לבנו נחמן שניצר מאנשי החסד בעיר צפת. שמחת הקידושא רבא תיערך בשבת בבוקר בבית המדרש פאר הנצח ברסלב בעיר צפת.

ברכת מזל טוב לר' יואלי קליין מעסקני חסידות סאטמר (רחוב יונה) בירושלים לרגל שמחת הבר מצוה לבנו שתיערך הערב באולמי בית יעקב הישן בירושלים.

ברכת מזל טוב לבעל המנגן ר' יענקי לנדאו לרגל הולדת הבן בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לשלומי זייאנץ כתב מגזין עמי לרגל הולדת הבן בשעה טובה.

אדם נוימן לייבל'ה רכילות חרדית יצחק פלדמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד