י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ניצחון חרדי

בג"צ דחה את עתירת החוזרים בשאלה נגד החרדים

קבוצת חוזרים בשאלה עתרה לבג"צ בשנת 2017 נגד מוסדות החינוך בחרדיים על כך שלא לימדו אותם לימודי ליבה. היום בית המשפט דחה את עתירתם

בג"צ דחה את עתירת החוזרים בשאלה נגד החרדים
יוצאים בשאלה צילום: פלאש 90

שנתיים לאחר שבית המשפט המחוזי דחה את עתירת החוזרים בשאלו שעתרו נגד מוסדות החינוך שלא לימודי לימודי ליב"ה, כעת המוסדות החרדים מקבלים חותמת בג"צ, עם דחיית העתירה על ידי שופטי בית הדין הגבוה לצדק.

בהחלטה שקיבלו השבוע השופטים יצחק עמית, ענת ברון ועופר גרוסקופף נפסק כי העתירה נדחית ובהחלטת בית המשפט נכתב, כי "העותרים הציפו בתביעתם נושא חברתי חשוב, ומבלי לקובע להם מסמרות, ייתכן כי עומדים להם מסולסלים אחרים בכל הנוגע לטענות כאלה ואחרות שהעולם על ידם"

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' עוד בשנת 2017, קבוצה של 52 יוצאים בשאלה, בוגרי מוסדות החינוך החרדיים, החליט להגיש תביעה נזיקין כספית למול המדינה. התובעים טענו בעתירתם, כי נגרם להם נזק נוכח אי אכיפת תכנית הליבה על מוסדות החינוך ואי העמדת תכנית השלמה ליוצאים בשאלה.

כאן ב'בחדרי חרדים' דיווחנו לפני מספר חודשים על ההפסד המסתמן.

המדינה מצידה, הגישה הודעת צד ג' לעשרות תלמודי תורה וישיבות קטנות וכן הורי התובעים, בדרישת לתגמול כספי. משרד כבירי-נבו-קידר-בלום ושות', המייצג קבוצה של למעלה מ-50 מוסדות חינוך שצורפו לתביעה ואוגדו על ידי איגוד מנהלי הישיבות, הבהיר מפורשות לבית המשפט, כי הן לתביעות החוזרים בשאלה והן להודעת המדינה נגד המוסדות - אין כל בסיס משפטי ועובדתי.

יוצאים בשאלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד