י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
פרשת המימד החמישי

הליכוד למנדלבליט: "תפתח בחקירה נגד גנץ קודם הבחירות"

הליכוד העביר דרישה למ״מ פרקליט המדינה לפתוח לאלתר בחקירה פלילית של תיק המימד החמישי עוד לפני הבחירות לכנסת ה-23 • במרכז הפרשה עונד ח"כ בני גנץ יו"ר כחול לבן • "הכללים חייבים להיות אחידים לגבי כולם ולא בררניים כך שכשדובר ביו״ר הליכוד וראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, זכות הציבור לדעת היא לפני הבחירות וכשמדובר בבני גנץ זכות הציבור לדעת היא רק אחרי הבחירות"

הליכוד למנדלבליט: "תפתח בחקירה נגד גנץ קודם הבחירות"
גנץ בכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הליכוד העביר דרישה למ״מ פרקליט המדינה לפתוח לאלתר בחקירה פלילית של תיק המימד החמישי עוד לפני הבחירות לכנסת ה-23, שבו מעורב יו״ר כחול לבן, בני גנץ.

לדבריהם, "היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ופרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן, כבר קבעו בעבר את העיקרון לפיו יש לנקוט באופן מידי, עוד לפני הבחירות, בהליכים הנוגעים למועמדים לראשות הממשלה ולאישי ציבור, בין היתר, משום שלגישתם יש לתת מידע שלם ומלא לבוחר עוד לפני הכרעתו. לאורה של מדיניות זאת, שבאה לידי ביטוי במלוא עוצמתה בשורה של החלטות ופעולות שנעשו ערב בחירות בעניינו של ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, לא ייתכן כי בנוגע לבני גנץ ולמימד החמישי תינקט מדיניות אחרת".
 
הם הוסיפו, כי "הכללים חייבים להיות אחידים לגבי כולם ולא בררניים כך שכשדובר ביו״ר הליכוד וראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, זכות הציבור לדעת היא לפני הבחירות וכשמדובר בבני גנץ זכות הציבור לדעת היא רק אחרי הבחירות".

כזכור, אתמול (רביעי) פורסם במהדורות החדשות בערוצי הטלויזיה, כי לאחר הבחירות המשטרה תפתח בבדיקה בפרשת המימד החמישי, עליו נכתב דו"ח חמור על ידי מבקר המדינה.

בשלושת הערוצים ציינו הכתבים כי יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ עמד בראש החברה, אך הדגישו כי בשלב זה הוא לא חשוד במרמה עליה הצביע מבקר המדינה בדו"ח החמור.

‏"ברור לי שמדובר בלחץ פוליטי מדו"ח המבקר. אני פתוח לכל בדיקה, משוכנע בניקיון כפיי", אמר הבוקר (חמישי) יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ בראיון לירון דקל בכאן רשת ב'. "אני שקוף לסיפור הזה ורגוע לחלוטין. זה בסך הכל ספין והכל בסדר", הוא הוסיף.

באותו הקשר תהה הבוקר השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, וצייץ בטוויטר, "‏אשמח אם מישהו יסביר לי ולציבור, איך יודעים מראש בפרקליטות, עוד לפני בדיקה (!), שבני גנץ כן חשוד או לא חשוד בפרשה. הרי אף גוף חקירה עוד לא חקר את ההתקשרות ואת ההטעיה של המשטרה בקשר ליכולות החברה??!".

הפרשן המשפטי ברוך קרא עקץ אותו וענה לארדן "‏שאלה נפלאה. מזכירה לי בדיוק את השאלה ששאלנו כששי ניצן פרסם את הודעת הצוללות וניקה את נתניהו בטרם חקירה. אבל אתם יודעים מה השר ארדן יענה: "זה לא אותו דבר"!!.

ארדן לא נשאר חייב והגיב "‏אתה ודאי יודע שהיתה בדיקה משטרתית לפני שהוחלט שראש הממשלה אינו קשור לפרשה. ולא הבנתי גם מה הקשר? תפקידך לעזור לציבור לדעת את האמת. לא לייצג צד. תסביר לנו מי בדק את המימד החמישי וכבר יודע שגנץ לא קשור? על סמך מה?". ברוכי השיב לו "‏‎הפרקליטות נמצאת בהליך בדיקה עמוק בסיפור; ואגב טרם הוציאה הודעה רשמית. הפרסום אמש היה על סמך מידע שהגיע לעיתונאים. לכן את התהייה המוצדקת שלך היית צריך להפנות בזמן אמת לניצן על הצוללות, אבל זה דמיוני".

בני גנץ אביחי מנדלבליט המימד החמישי הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד