י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מאחורי הקלעים

בהלת הקורונה: למה הרב זמיר כהן נסע לתאילנד למרות שידע שייכנס לבידוד?

הבוקר חשפנו ב'בחדרי חרדים', כי הרב זמיר כהן מהדברות, ששב לישראל בתחילת השבוע מביקור בתאילנד, נכנס לבידוד של 14 יום • כעת נחשף מדוע הרב זמיר כהן נסע לתאילנד למרות שידע שייכנס לבידוד

בהלת הקורונה: למה הרב זמיר כהן נסע לתאילנד למרות שידע שייכנס לבידוד?
הרב זמיר כהן בתאילנד צילום: באדיבות המצלם

הבוקר חשפנו ב'בחדרי חרדים', כי הרב זמיר כהן מהדברות, ששב לישראל בתחילת השבוע מביקור בתאילנד, נכנס לבידוד של 14 יום, על פי הוראת משרד הבריאות. כזכור, עם התפרצות נגיף הקורונה הורה משרד הבריאות על שהייה של 14 יום בבידוד למי שחזר מסין.

עם התרחבות הנגיף למדינות נוספות, הוחלט כי בידוד הבית יחול גם על השבים מהיעדים הבאים, 1. תאילנד, 2. הונג קונג, 3. סינגפור, 4. מקאו. מי ששב ממדינות אלה יהיה בבידוד בית עד להשלמת 14 יום ממועד החזרה - לא לצאת למרחב הציבורי ולא לשהות במקומות ציבוריים ובכלל זה מוסדות חינוך, מקומות עבודה, תחבורה ציבורית, מקומות בילוי וקניות, בתי חולים ומרפאות, לתקופה של 14 ימים ממועד השהייה האחרונה באותם מקומות (תקופת הדגירה).

כעת נחשף מדוע הרב זמיר כהן נסע לתאילנד למרות שידע שייכנס לבידוד.

למרות שהטיסה לתאילנד כבר נסגרה זמן רב מראש – לא נותרו יותר מדי ברירות לרב זמיר כהן ולצוות הידברות, שהיה אמור ללוות את הרב במסעו. יום לפני הנסיעה המתוכננת, ביום חמישי שעבר, פרסם משרד הבריאות אזהרת מסע לתאילנד, בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, והביטול נראה כמעט בלתי נמנע. אבל אז הגיע הטלפון של מארגני ההרצאה בתאילנד.

"כבוד הרב, אל תבטל את ההרצאות", הם ביקשו, כמעט התחננו. "הגיע לכאן קהל רחב, כולל מערים נוספות בתאילנד. כולם מצפים לשבת הזו, שתהיה אי של רוחניות בתוך שפע החומריות שיש כאן בתאילנד. אם השבת הזו תתבטל או תידחה – לא תהיה לנו הזדמנות לקבץ שוב את הקהל הגדול שהתאסף והתקבץ ביחד. מדובר בדיני נפשות".

מדובר בסמינר שנקבע לפני כחודשיים, בעיר פטאיה בתאילנד, בה מתגוררים ישראלים רבים המתמודדים עם נסיונות לא פשוטים. שני יהודים יקרים, בעלי מלון, דוד מרציאנו וקובי אלבז, פרסמו שבשבת הזו הם מאפשרים להגיע למלון, לקבל חדרים בחינם וארוחות בחינם, לכל מי שיגיע להרצאות ולהתחזק.

לאחר שהועלו כל השיקולים הוחלט כי אין מנוס מלשלוח את הרב לתאילנד. כתוב 'שלוחי מצווה אינם ניזוקים', ובלבד שנזהרים בכל מה שצריך להיזהר על פי ההנחיות של רשויות הבריאות, לכן זה באמת מה שנעשה. הרב קיבל הדרכה איך לשמור על הבריאות, כולל שימוש במסכות ובחיטוי ידיים עם אלכוהול 70%.  הרב יצא לשדה התעופה בבנגקוק עם מסיכות כפי שהונחה, והשתמש בחיטוי בכל חשש שעלה על ספק מגע.

ביום ראשון טס הרב זמיר כהן בחזרה לישראל, כאשר שעתיים לפני הנחיתה, הודיעו ממשרד הבריאות שמי שהיה בתאילנד, יצטרך להישאר בבידוד שבועיים מבלי להגיע למקומות ציבוריים. הרב מיישם כמובן את החלטת משרד הבריאות, ומנצל את הזמן להתקדם בלימוד תורה ובכתיבת ספריו הידועים.

גם הרב שלמה משה עמאר שצפוי לנחות היום (חמישי) מביקור שערך בסינגפור, לפי הנחיות משרד הבריאות יאלץ להכנס לבידוד למשך 14 יום.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בקרבת הרב הייתה תקווה שהוא לא ייאלץ להכנס לבידוד כיוון שהוא שהה באיזור שאינו נחשב לבעייתי בסינגפור, וכמעט שלא בא במגע עם אנשים. אולם, במשרד הבריאות אמרו לנו כי גם הרב יצטרך להכנס לבידוד למשך 14 יום.

 

קורונה הרב זמיר כהן בידוד תאילנד הדברות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד