י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
פוזל לקהל הרוסי

נותן גט כריתות לחרדים: גנץ תוקף את הראשל"צ ואת השר ליצמן

בלחץ הימים האחרונים ואולי בהשפעת פתיחת החקירה בעניין החברה בראשה עמד, גנץ פוזל לקהל הרוסי ומפזר הבטחות מפליגות בנושאי דת ומדינה, כשעל הדרך תקף את הרב הראשי הספרדי: "הוא אדם שלא באמת אכפת לו מהיהדות שלכם, או מיהדות בכלל" וגם את שר הבריאות

נותן גט כריתות לחרדים: גנץ תוקף את הראשל"צ ואת השר ליצמן
הרב יצחק יוסף/בני גנץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90/אלעד מלכה

ככל שמועד הבחירות מתקרב, כך גם ההתקפות של יושב ראש 'כחול לבן' בני גנץ כנגד סממני הדת מתגברים והערב גם בהתקפה ברוטלית כנגד הראשון לציון הגר"י יוסף, על האמירה שלו מהחודש הקודם כלפי העולים מרוסיה לישראל.

בכנס שקיים הערב גנץ לדוברי הרוסית בתל אביב הוא אמר כי "לגבי הקשיים מול הממסד הדתי - נדרשת פעולה ממלכתית ונחושה. ראינו רק לפני שבוע משגיח הכשרות, ששכח שדרך ארץ קדמה לתורה, והתעמר בעובד ברשת סופרמרקטים, משום שהחליט שהוא לא מספיק יהודי עבורו. לא מספיק ישראלי עבורו. יש לזה רק מילה אחת: בושה. פשוט בושה".

לדברי גנץ, "ישראל היא מדינה יהודית אבל היא איננה מדינה דתית. מאות אלפי ישראלים דוברי רוסית הם אזרחים שיהדותם לא מוכרת על ידי הרבנות, ולמרות שהם שווים בחובות שאנחנו דורשים מהם, הם לא מקבלים זכויות שוות. אנחנו עדים לאין ספור מקרים של יחס מפלה, של חקירות משפילות ומבדקי יהדות מעליבים. אני מתכוון לשים קץ לתופעה הזו".

הוא המשיך והבטיח: "כראש ממשלה אעביר חוק את ברית הזוגיות, כדי שכל אחד יוכל לחיות בזוגיות ולקבל זכויות שוות ללא תלות בממסד הרבני". גנץ התחייב בפני הציבור הרוסי "אני מתכוון לאפשר לבצע זאת אצל כל רב עיר ולדאוג שהתהליך יהיה פתוח ומקבל", כשהוא מסביר כי "בכלל, אצלי הרשויות המקומיות שמכירות את הצרכים, יקבלו כוח רב יותר ויוכלו לקבל החלטות לגבי הפעלת תחבורה בשבת, פתיחת שטחי מסחר, בוודאי באזורים שאינם נועדו למגורים".

גנץ אף התייחס לדברי הראש"ל הגר"י יוסף בחודש שעבר ואמר בנאומו, "שמענו לאחרונה שיש כאלה שמעיזים לקרוא לכם "גויים". מי שאומר זאת הוא אדם שלא באמת אכפת לו מהיהדות שלכם, או מיהדות בכלל. הם מנסים לערער על הישראליות שלכם. לא עוד. אתם לא צריכים אישור מאף אחד על הישראליות שלכם. מדינת ישראל כפי שאנו מכירים אותה נבנתה על ידי העולים ממדינות חבר העמים לשעבר בעליות הראשונות. העולים של שנות התשעים ושל שנות האלפיים הובילו אותה לצמיחה אדירה, להתבססות ישראל כמעצמת הייטק", כך גנץ.

כמו כן, גנץ נותן הערב גט כריתות סופי לממשלה בראשותו שתכלול את החרדים ואמר: "יעקב ליצמן הוא שר בריאות שכשל בתפקידו ולכן אנחנו ניקח את זה אלינו".

בני גנץ הרב יצחק יוסף עולי ברית המועצות בחירות 2020 ברית הזוגיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד