י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
היהודיה הראשונה בתפקיד

השרה מזרחי התריסה נגד המדינה ופוטרה מהממשלה

שרת העבודה והרווחה של מדינת מקדוניה, פוטרה מתפקידה לאחר שלא הגתה נכון את שם המדינה, ששונה בשנה שעברה כחלק מהסכם עם יוון. מדובר בשרה היהודייה הראשונה במדינה | 62 תמכו בהדחתה מול 26 שהתנגדו

השרה מזרחי התריסה נגד המדינה ופוטרה מהממשלה
אילוסטרציה צילום: unsplash

מחוקקת יהודיה ממקדוניה הודחה מתפקידה כשרת העבודה והרווחה, בין סביבה אנטישמית עוינת מאז שנכנסה לתפקידה בתחילת ינואר.

מפלגת השלטון, האיחוד הסוציאל-דמוקרטי השמאל של מדינת מקדוניה, הודיעה כי ראסלה מזרחי פוטרה על כך שלא כינתה את המדינה בשמה החדש, "צפון מקדוניה", והשתמשה בשם "הרפובליקה של מקדוניה".

מזרחי, חברת מפלגת VMRO-DPMNE מרכז ימין. הודחה בסוף השבוע האחרון מתפקידה ברוב של 62-26. מפלגתה והאיחוד הסוציאל-דמוקרטי נמצאים בממשלת אחדות שמונתה בחודש האחרון. הבחירות לפרלמנט מתוכננות לאפריל.

"אני יהודיה גאה ממקדוניה", אמרה מזרחי במהלך הדיון בשבוע שעבר שעסק בסילוקה מתפקידה, כך דווח באתר החדשות המקדוני בשפה האנגלית Republika. בדיווח נאמר כי מזרחי התמודדה עם "סיקור בלתי פוסק של שנאה אנטישמית מצד השמאל במהלך כהונתה".

"עוד לפני שנכנסתי למשרדי כאדם היהודי הראשון בתולדות מקדוניה שמונה לשר בממשלה, הייתי יעד להתקפות אנטישמיות. במקום לבקר את עבודתי, הותקפתי בגלל דתי ולאומיות ותויגתי בכוכב צהוב", אמרה מזרחי. מרבית מבני משפחתה לאורך הדורות שחיו במקדוניה במשך מאות שנים, נהרגו בשואה.

הסוציאל-דמוקרטים הודיעו כי זו היתה במסיבת עיתונאים בה דיברה מזרחי מול דגל עם השם "רפובליקת מקדוניה" כסיבה מספקת להדחתה מתפקידה.

שמה של המדינה, צפון מקדוניה, הפך לרשמי בפברואר 2019, כחלק מעסקה לפייס את יוון, שיש לה פרובינציה בשם מקדוניה. לטענת מקורבי מזרחי, יוון דרשה את פיטוריה. על פי הדיווחים, מזרחי אמרה שהיא השתמשה בשמה הישן של המדינה בכוונה בכדי לתקן עוול. כך דווחה סוכנות הידיעות AP.

מקדוניה הדחה ראסלה מזרחי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד