י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הדשא של השני לא יותר ירוק

לפני הגירושים בשלישית: האתאיסט חיפש אחיזה באמונה

כאשר אתה חי באמונה אמיתית שזה בן הזוג הכי טוב שהיה יכול להיות לך בעולם, כי השדכן שלך היה בורא העולם, אז אתה כבר יותר רגוע. כמה בני זוג התגרשו בגלל שחשבו שהדשא של השני יותר טוב ויותר מאיר וכאשר הם ניסו אז הם ראו שהדשא של השני לא כזה ירוק כמו שהם חשבו • טורו השבועי המרתק של מרדכי רוט

לפני הגירושים בשלישית: האתאיסט חיפש אחיזה באמונה
גבר ואישה. אילוסטרציה צילום: unsplash

לפני תקופה ישבתי באיזה שהוא קורס ופגשתי שם יהודי שאינו שומר תורה ומצוות. הוא ניגש אליי ואמר לי: "מרדכי, הייתי רוצה לשתף אותך במשהו ולשאול שאלה קטנה. אני כבר בסביבות גיל החמישים, אני אדם חילוני לא מאמין בכלום - לא בתורה ולא בכלום, אתאיסט גמור. לא שומר לא שבת, לא כיפור, אין לי שום קשר ליהדות. יש לי שלושה ילדים, שתי בנות ובן כולם מאימהות שונות. התחתנתי שלוש פעמים בחיי ומכל אישה שהתחתנתי עמה יש לי ילד, ועכשיו אני הולך כנראה להתגרש בפעם השלישית בחיי".

"אני בטוח שאנשים אומרים שמי שמתגרש בפעם השלישית בחייו אז בוודאי שהוא האשם, אבל זהו, שלא תמיד זה נכון. תקשיב מרדכי, אני לא מאמין בכלום כפי שכבר אמרתי, אבל איך אמונה באלוקים, תסביר לי, יכולה לעזור לי לא להתגרש וכן לחיות עם אשתי. האם יש סוד שאמונה באלוקים יכולה לעזור לאדם לחיות חיים יותר טובים עם אשתו?".

שאלתי את אותו יהודי: "תגיד לי, למה התגרשת מאשתך הראשונה?".

"תשמע", הוא ענה. "היא הייתה אישה טובה היו לה דווקא דברים יפים וטובים אבל היו לה גם דברים באופי שלה שלי היה קשה לקבל אותם, ואמרתי לעצמי אני לא מוכן לחיות כל חיי עם אישה שיש בה דברים שאני ממש לא אוהב. אני זוכר שהלכתי אז ליועץ נישואין והוא אמר לי: 'מה יש לך?! יש לך אישה טובה! תסתכל בדברים החיוביים שיש בה ולא בשלילי!' אבל משום מה זה לא עזר היה לי פשוט קשה להשלים עם הדברים באופי שהפריעו לי".

"התגרשתי והבטחתי לעצמי שאת האישה הבאה שאני מחפש אני אחפש בשבע זוגות עיניים, אני אבדוק טוב־טוב לפני שאני בוחר אותה שהיא תתאים בדיוק לפי הרצונות והפנטזיות שלי. והנה היה נראה על פניו שמצאתי את האישה של חלומותיי, אבל מה שקרה עם הראשונה בסופו של דבר קרה גם עם האישה השנייה. שוב לאחר תקופה של חיי נישואין יחד פתאום היא נהייתה אף יותר גרועה מהראשונה, דברים שהיא הסתירה כל הזמן צצו תקופה של כחצי שנה אחרי הנישואין שלנו".

"בסופו של יום גם ממנה התגרשתי. כסף לא חסר לי, כך שלהמשיך ולהיפגש עם אחרות, לא היה בעיה של ממש. ודווקא כעת בפרק השלישי של חיי, שהנה כבר עברו מספר שנים ודי הכול הסתדר, פתאום אשתי לא כל־כך רוצה אותי והוא שוקלת לפרק את הנישואין האלו".

"איחלתי לאותו יהודי שהשם יחזיר אותו בתשובה שלמה, אמרתי לו אמן. אתה יודע מה היתרון למי שמאמין באמת באלוקים וחי איתו באמת!  יועץ הנישואין שהלכת אליו אמר לך דברים נכונים: "תסתכל על החלקים החיוביים שיש באשתך ולא בשלילי. אבל משום מה הדברים שהוא אמר לך לא נכנסו בליבך. אתה יודע מה יהודי מאמין אמיתי היה מוסיף וחושב ואומר לעצמו?".

זה היה כך! הוא אומר לעצמו: "נכון שלאשתי יש בה חלקים שאני לא הכי אוהב, אבל אני מאמין באמונה שלמה שיש אחד יחיד ומיוחד שברא את כל העולם והוא השדכן שלי, הוא ברא את הכול ומחיה הכול הוא משגיח על הכול וכל מה שקורה פה בעולם זה בהשגחה פרטית שלו, גם העלה הבודד הנופל מהעץ, והכול לטובה מה שעושה השם יתברך כי מאיתו לא תצא הרעה. ואם אלוקים סובב שמכל הנשים שיש בעולם היא תהיה אשתי ואיתה אני אתחתן ואיתה אני אקים משפחה, אז זה הכי טוב עבורי שיכול להיות בעולם. כן־כן, מי שברא את היקום האין סופי הזה ומחיה אותו בכל שנייה ושנייה והוא היה הווה ויהיה - הוא זה שהביא לי את אשתי למרות כל החסרונות שלה וזה הכי טוב שרק יכול להיות עבורי".

"אתה מבין" אמרתי לאותו יהודי. "יהודי מאמין אמיתי גם אם יש לו קשיים הוא לא מחפש לברוח מבעיות זה לא אומר שהוא לא יחפש למצוא פתרונות לבעיות אבל הוא לא יזרוק את הכול. זה אומר שאם יש לו התמודדויות עם אשתו, אז בגלל שיש לו קשיים הוא לא זורק ומוצא אחרת, אלא הוא מאמין שהכוח הכי גדול בעולם שברא אותו ומחיה אותו ושומר עליו הוא דאג לשידוך הזה שלו".

"והכול לטובה. מהתמודדויות ובעצם מאלוקים אי אפשר לברוח, אם אלוקים מחליט שלאדם יהיו לו קשיים והתמודדויות הוא לא יכול ממש לברוח מאלוקים ולברוח מבן הזוג שלו, כי השם ישמור לא חסר התמודדויות".

מרדכי רוט

"אתה בוודאי שמעת את הסיפור על יונה הנביא שד' אמר לו ללכת ולהינבא לאנשי "נינווה", והוא סירב וברח והלך לים מקום שלא תשרה עליו השכינה, ובסופו של דבר אחרי שהוא הושלך הימה ונבלע בדג במשך כמה ימים, הוכרח לחזור ולהינבא – ללמדך שאי אפשר לברוח מאיתו יתברך".

כשאתה מסתכל על בן הזוג שלך בעיניים אחרות ואתה אומר לעצמך: "אתה בן הזוג שלי, אתה חלק מנשמתי כי זה מה שבורא עולם החליט". אז כל הקשיים נראים אחרת.

כמה זוגות ראיתי, אנשים שחשבו שאפשר לברוח מאלוקים, מהתמודדות, והתגרשו.

אני יכול להעיד לפניכם שאם היה להם עד עכשיו - על פי לשונם - גיהנום אז אחרי זה היה להם גיהנום כפול ומכופל.
ושוב, אני לא מכליל את כל המקרים בעולם, אבל בפירוש בהרבה מאוד מן המקרים - מי שחי באמונה פשוטה ותמימה שהוא יודע שאת השידוך הזה בורא עולם הביא לו וזה בן הזוג שאלוקים בחר בעבורו, אז הרבה יותר קל לו בחיי הזוגיות שלו.

באופן כללי האמונה זוהי התרופה לכל־כך הרבה בעיות וקשיים.

הרבה אנשים בזוגיות אומרים לעצמם: "לו רק הייתה לי אישה אחרת שהיא הייתה עושה לי בדיוק את מה שאני רוצה ואת מה שחשוב לי, אז הייתי מאושר שמח וטוב לב". אבל תמיד הוא חי בדמיון ותמיד בלב עמוק יש לו הרגשה, לו הייתי אז היה לי. אבל יהודי מאמין חי באמונה חזקה ברורה ותמה שזו אשתי לעולם ועד, כי כך בחר לי אותה בורא עולם והיא בת הזוג הכי טובה שרק יכולה להיות לי.

זה לא אומר שלא צריך לטפל אם יש בעיות וכו' אבל כאשר פסיכולוגית אני יודע שזו אשתי. נקודה. אז כבר נרגע לי משהו בלב פנימה.

כאשר אתה חי באמונה אמיתית שזה בן הזוג הכי טוב שהיה יכול להיות לך בעולם, כי השדכן שלך היה בורא העולם, אז אתה כבר יותר רגוע.

כמה בני זוג התגרשו בגלל שחשבו שהדשא של השני יותר טוב ויותר מאיר וכאשר הם ניסו אז הם ראו שהדשא של השני לא כזה ירוק כמו שהם חשבו.

אז אתה מבין מה יכולה לעשות אמונה זכה באלוקים וכמה היא יכולה לשפר את חיי הזוגיות".

"תגיד לי", אמר לי היהודי שישב מולי. "כמה אנשים באמת חיים לפי מה שאמרת"?!

"תקשיב", אמרתי לו. "לא חקרתי כמה אנשים חיים כך, אבל מה שבטוח שמי שחי כך חי חיים מאושרים ונפלאים. ואני בטוח שבתוך תוכך אתה גם מאמין בזה".

הלוואי שנזכה לחיות באמונה שלמה תמיד בבורא כל העולמות כולם המחיה ומשגיח על הכול.

שבת שלום לכל עם ישראל היקרים.

לתגובות: [email protected]

מרדכי רוט טיפול זוגי טיפול רגשי הליך גירושין אמונה וביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד