י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"קצת עייפים, תודה על הכל"

סוף הסאגה: 11 הישראלים מהספינה נחתו בישראל והועברו לבידוד

לפנות בוקר נחתו בישראל 11 הישראלים שהיו נצורים במשך השבועיים האחרונים בספינת תענוגות מול חופי יפן. הם הועברו עם הנחיתה לבידוד למשך שבועיים נוספים. ארבעה ישראלים שאוחנו כחולים עדיין מאושפזים ביפן | צפו בנחיתה

סוף הסאגה: 11 הישראלים מהספינה נחתו בישראל והועברו לבידוד
צוותי מד"א ממתינים לנוסעים בנתב"ג צילום: דוברות מד"א

בתום שבועיים באה הסאגה אל סיומה. 11 ישראלים מנוסעי ספינת התענוגות שעגנה מול חופי יפן בעקבות חולים בנגיף שאובחנו בה, נחתו הלילה בישראל והועברו לבידוד במתחם בית החולים שיבא בתל השומר. עם זאת ארבעה ישראלים שאובחנו כחולים בנגיף הקורונה עדיין מאושפזים ביפן. 

במשך כשבועיים 15 ישראלים שהו בבידוד על ספינת הקורונה ביפן. בעקבות מקרי ההדבקה הרבים בספינה, ארבעה מהם אף חלו בנגיף, והועברו לטיפול רפואי במתקן צבאי ביפן.

11 הישראלים הנוספים יצאו אתמול (חמישי) מטוקיו שביפן במטוס פרטי אותו הזמינו חברות הביטוח שהביאם ארצה.

דובר משפחות ספינת הקורונה אליהו אליוביץ מסר: "בהתאם להוראות ביה"ח שיבא, בני המשפחות הנמצאים בישראל לא יפגשו עם נוסעי הספינה שיאושפזו בתנאי בידוד למשך השבועיים הקרובים. כמו"כ, בני המשפחות מקווים שנוסעי הספינה יעברו כניסה שקטה ומנוחה לאחר המסע שעברו בשבועות האחרונים בכלל ובימים האחרונים בפרט עד ההגעה בחזרה הביתה לישראל. אנו מודים לתושבי ישראל על הדאגה והמסירות כל העת ולאנשי המרכז הרפואי על החיבוק החם בהכנות להגעתם בתחושה של בית בתנאי הבידוד המחמיר".

הוא הוסיף כי הישראלים סיפרו ש"המטוס נוח, הצוות אדיב, המצב רוח טוב, אכלנו, הצלחנו לישון, קצת עייפים. מודים לכולם על הדאגה, מחמם את הלב".

במהלך הלילה עצר המטוס לנחיתת ביניים בטיביליסי שבגיאורגיה לצורך תדלוק, וכאמור, בסביבות השעה 04:30 נחת בישראל.

את הישראלים קיבלו פראמדיקים של מד"א, ממוגנים מכף רגל ועד ראש.

משם הם הועברו למתקן מיוחד שהוכשר עבורם בבית החולים תל השומר, שם ישהו בבידוד למשך 14 יום. הם לא הורשו להפגש עם בני משפחותיהם. בגדיהם וחפציהם האישיים אשר שימשו אותם על הספינה נלקחו על ידי משרד הבריאות לבדיקה.

ביום רביעי נערך לבני המשפחות סיור במתקן הבידוד, והם הביאו לשם את כל הנצרך לתקופת הבידוד.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד