י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סאגת ספינת הקורונה הסתיימה

החרדי שעומד מאחורי הטסת הישראלים מיפן

במהלך הלילה נחתו בישראל 11 ישראלים מספינת הקורונה היפנית, לאחר שבועיים שהיו נצורים בה מחשש שהם נושאים את הנגיף. מי שעמד מאחורי הטסתם ארצה ודאג לכל התיאום הלא פשוט, הינו צעיר חרדי תושב אלעד שמספר ל'בחדרי': "זה היה הליך מאוד מורכב. הם בירכו שהחיינו"

החרדי שעומד מאחורי הטסת הישראלים מיפן
נחיתת הישראלים בנתב"ג צילום: חברת מד אסיס

נגיף קוביד 19: ‏אחד עשר נוסעי אוניית הקורונה הבריאים נחת הלילה בשדה התעופה בן גוריון, טיסה אותה ארגנה חברת "מד אסיס" בבעלות משה גרוסברגר, חרדי תושב אלעד.

כעבור הכנות ממושכות של חברות הביטוח 'פספורטכארד', 'כלל' ועוד, לטיפול בישראלים ששהו בספינת הקרוז ביפן - העסקן החרדי מוישי גרוסברגר בעל חברת "מד אסיס", המתמחה בסיוע רפואי לישראלים השוהים בחו"ל ובהטסות רפואיות בין לאומיות, שלח מטוס פרטי בתיאום מלא עם משרד הבריאות ומשרד החוץ על מנת להביא את הישראלים בצורה הטובה והבטוחה ביותר.

כאמור, הבוקר בשעה 3.30 נפתחו שערי המטוס בנתב"ג וממנו ירדו 11 הישראלים שנשלחו בבידוד נפרד שלהם ובידוד נפרד של הכבודה, לכיוון בית החולים תל השומר.

מוישי סיפר ל'בחדרי חרדים' כי לאחר שנחתו בארץ, "נוסעי המטוס ברכו שֶׁהֶחֱיָנוּ וְקִיְּמָנוּ וְהִגִיעָנוּ לַזְּמַן הַזֶּה, והודו מאוד לחברות הביטוח שמימנו את המטוס".

גרוסברגר מסביר כי מדובר בהליך לוגיסטי לא פשוט. "היינו צריכים לקבל אישור מיוחד להטיס בתוך המטוס את הנוסעים שהיו על ספינת הקורונה, ובהתאם לדרישת ולבקשת משרד הבריאות - המטוס היה צריך לעזוב את מדינת ישראל מיד עם הנחיתה. זה מאוד מורכב שכן נתב"ג סגור בשעות הלילה להמראה".

אתגרים, זה חלק נכבד מהעשייה של גרוסברגר שפתח את שדה התעופה בן גוריון ביום היחיד בשנה שהוא סגור - יום הכיפורים, לצורך הטסת צוות רפואי. לאור קשריה של חברת מדאסיס, הצליחו להתגבר כל כל הקשיים והדרישות של הגורמים הרלוונטיים.

"הנוסעים וצוות המטוס היו מוגנים במהלך כל הטיסה" מספר גרוסברגר ל'בחדרי'. "בנחיתה בנתב"ג ארגנה חברת מד אסיס טיהור מלא של המטוס על ידי מכשור מיוחד - והוא המריא מיד ועזב את ישראל".

ה-11 פונו לבית החולים תל השומר שם נבדקו ואושפזו בבידוד. ‏‎"אנחנו מתייחסים אליהם כבמצב של סבירות גבוהה להדבקה. לא נדע בוודאות את מצבם עד הצהריים, אז נערוך בדיקה ראשונה" אמר פרופ' יצחק קרייס, מנכ"ל שיבא.

‏הלילה, לאחר שלושה ימים של ירידה בכמות המאובחנים, הרשויות במחוז חוביי דיווחו על 411 מקרים חדשים של הידבקות ביום חמישי, לעומת 349 ברביעי. ביממה שחלפה מתו 115 חולים במחוז. 2,144 מקרי מוות מן הנגיף תועדו בחוביי מאז ההתפרצות.

‏בתוך כך, סגן שר המדע הסיני הודיע שהמדינה התקדמה מבחינה מדעית וטכנולוגית בנוגע להתמודדות עם הנגיף. לדבריו, "הצלחנו לבודד את הזן של הנגיף, והעברנו את המידע המלא על הגנום שלו לארגון הבריאות העולמי".

משה גרוסברגר חברת מד אסיס הטסות רפואיות נמל התעופה בן גוריון קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד