י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"‏סוף שבוע קשה לשלטון החוק!"

גורמים בפרקליטות נגד הפרקליט החדש: בימין יוצאים להגנתו

פרשת המימד החמישי, הופכת את היוצרות בתוך הפרקליטות. גורמים בפרקליטות עלומי שם, מזינים עיתונאים בקיתונות של ביקורת כלפי מ"מ פרקליט המדינה שהורה על מעבר מבדיקה לחקירה בניגוד לדעתם ולדעת היועמ"ש | בימין לא נשארים חייבים ומשיבים מלחמה שערה

גורמים בפרקליטות נגד הפרקליט החדש: בימין יוצאים להגנתו
עו"ד דן אלדד צילום: משרד המשפטים

התהפכו היוצרות: הגורמים בפרקליטות תוקפים את מ"מ פרקליט המדינה על החלטתו בערב הבחירות להורות למשטרה לפתוח בחקירה פלילית נגד חברת 'המימד החמישי' בראשה עמד המועמד לראשות הממשלה ח"כ בני גנץ.

‏"פתיחת החקירה בפרשת המימד החמישי לפני הבחירות - החלטה פוליטית", מצטט העיתונאי אביעד גליקמן גורמים בכירים בפרקליטות נגד דן אלדד, מ"מ פרקליט המדינה, שמונה על ידי שר המשפטים אמיר אוחנה בניגוד לדעתו של היועמ"ש אביחי מנדלבליט. "לא חלפו שבועיים מאז שהתחייב לפעול ברגישות, במקצועיות ובממלכתיות כדי לחזק את מעמדה הציבורי והעצמאי של הפרקליטות ‐ וכבר דן אלדד מספק את הסחורה ההפוכה".

גליקמן אף הביא את גרסת ‏סביבת אלדד כי "מדובר באימוץ חוות דעת של המשנה הפלילי. ההחלטה התקבלה לאחר שהיועץ למעשה קבע שגנץ איננו חשוד בפרשה ולכן לא מדובר בכלל בעניין פוליטי. מה היו אומרים אם הפרקליטות היתה מחביאה החלטה כזאת ומשחררת אותה אחרי הבחירות?".

העיתונאי אבישי גרינצייג, כתב המשפט של 'גלובס', צייץ בתגובה לגליקמן, ‏מגוון ציטוטים שנאמרו ונכתבו על ידי בכירי הפרקליטות עת הותקפו על ידי הימין על חקירותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "‏צריך לזכור שיש לנו בית משפט עליון אחד, יועץ משפטי לממשלה אחד, פרקליטות אחת, ומשטרה אחת, שקיומם מהווה ערובה לשלטון החוק. פגיעה לא עניינית בלגיטימיות העשייה של גופים אלו פוגעת בכל אחד מאזרחי המדינה". ‏

עוד ציטט "אנחנו עדים לשיח שנועד לייצר דה-לגיטימציה לפעולותיהן ולהחלטותיהן של רשויות אכיפת החוק, ולפגוע באמון הציבור בטוהר שיקוליהן".

"‏אש הדה לגיטימציה החלה לחרוך את הפרקליטות. אש אש מדורה". "‏יש להגן על מעמדם של העושים במלאכה במשטרה ובפרקליטות ולא לפגוע בלגיטימיות שלהם על ידי אמירות חסרות בסיס". ‏"לא לגיטימי שאומרים ליועצים משפטיים ופרקליטי מדינה - אתם תופרים תיקים".

גרינצייג המשיך וציטט ‏"בצלאח א-דין אין לא מפלגה ולא יד זדונית. יש מערכת אכיפת חוק אחת ובראשה היועץ המשפטי לממשלה. יש פרקליטות מקצועית, מסורה ונאמנה אחת, המורכבת ממשרתי ציבור הפועלים למען אינטרס הציבור שמוכתמים ומושמצים על בסיס יומיומי על לא עוול בכפם".

שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד, ‏צייצה כי "הניסיון לייחס לדן אלדד שיקולים פוליטיים - הוא פסול מיסודו. דן הוא שליח ציבור נאמן ומשרת בפרקליטות מעל 20 שנה. אני בטוחה שמקהלת הפרשנים, הצייצנים הידענים ובכירי המערכת יגנו את המתקפה המבישה הזו בחריפות", דבר שלא קרה עד כה.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן לא נשאר חייב. הוא פרסם צילום מסך מכתבה ב-ynet, אליה התראיין דורון כהן, מי שהיה מנכ"ל חברת הסייבר שבראשה עמד בעבר בני גנץ, ואמר שם בראיון כי בני גנץ הקפיד לא להיות מעורב בתהליך העסקי בין חברת "המימד החמישי" לבין המשטרה.

ארדן כתב בתגובה לכתבה: "‏כך נראה שיבוש חקירה. מנכ"ל החברה מעדכן מה תהיה גרסתו בחקירה הצפויה". המנכ"ל לשעבר סיפר בראיון כי בזמנו התקיימו שתי פגישות עם מפכ"ל המשטרה באותו זמן רוני אלשיך, וגנץ השתתף רק בראשונה. "הסגירה העסקית נעשתה על ידי הנהלת החברה והדירקטוריון לא היה מעורב בה".

הוא המשיך ותקף "‏סוף שבוע קשה לשלטון החוק! בכירים מתוך הפרקליטות מגדפים ועושים דה לגיטימציה למ"מ פרקליט המדינה, שבא משורותיהם וכיהן כמנהל המחלקה הכלכלית של הפרקליטות. ומה פשעו? שלא המשיך למרוח את ההחלטה הכה מתבקשת לחקור את המימד החמישי. ערעור יסודות המשטר הדמוקרטי! מצפה לגינויים כנגד המשתלחים מכל ‏המודאגים והחרדים הקבועים לפגיעה בשלטון החוק בישראל. התנועה לאיכות השלטון ועוד ועוד. אלא אם: 'זה לא אותו דבר'".

כתב הדתות של 'ערוץ 12' יאיר שרקי צייץ בתגובה: "מבאס לראות איך "נאמני שלטון החוק" ומבקרי הפרקליטות מחליפים צדדים סביב חקירת המימד החמישי במקום להגיע לתובנה משותפת. יש תחושה לא נוחה מהמצב שכל ראש ממשלה ב-20 השנים האחרונות וכל רה"מ פוטנציאלי תמיד היה תחת הליך חקירתי כלשהו שחייב אותו לשמור על קשר עין המערכת המשפטית ולא להרגיז אותה. ‏זה לא אומר שהתיקים מומצאים, אבל סביר להניח שאם גנץ לא היה מתמודד - אף אחד לא היה חושב לפתוח חקירה פלילית בפרשה. וזה נכון גם לחלק מהתיקים הקודמים. המערכת מתוכנתת (אולי אפילו באופן לא מודע) להזכיר לנבחרים, מימין ומשמאל, מי הבוס האמיתי".

עו"ד דן אלדד פרקליט המדינה המימד החמישי גלעד ארדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד