ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
עושק שחור

הרב ברלנד נשאר במעצר; חשוד שוחרר ממעצר

17 ימים לאחר המעצר: לאחר שאתמול בית המשפט האריך את מעצרו של הרב ברלנד בששה ימים, הגיש עו"ד עמית חדד ערר אך הוא נדחה על ידי נשיא ביהמ"ש המחוזי - והרב יעביר את השבת השנייה מאז מעצרו בכלא ניצן • המשטרה: החקירה לקראת סיום

הרב ברלנד נשאר במעצר; חשוד שוחרר ממעצר
הרב ברלנד בדיון בבית המשפט צילום: סולימאן מסוודה

וְאֵלֶּה הַמִּשְׁפָּטִים אֲשֶׁר תָּשִׂים לִפְנֵיהֶם: השופט אהרן פרקש, נשיא בית משפט המחוזי בירושלים, דחה הבוקר (שישי) ערר שהגיש עו"ד עמית חדד על החלטת ביהמ"ש שלום להאריך בשישה ימים - עד ליום שלישי - את מעצרו של הרב אליעזר ברלנד מנהיג קהילת "שובו בנים" החשוד בהונאת חולים ובני משפחותיהם במסגרת פרשת "עושק שחור".

במהלך הדיון, השופט פרקש שאל את נציג המשטרה האם יש צפי לסיום החקירה "כן בקרוב" השיב נציג המשטרה. לשאלה האם עד ליום שלישי תהיה כבר הצהרת תובע, השיב נציג המשטרה "מאמינים שכן. אבל זו החלטה של הפרקליטות".

אחד החשודים בפרשת עושק שחור, עתר באמצעות פרקליטו עו"ד עדי כרמלי לבית משפט המחוזי בירושלים על מעצרו, והנשיא, השופט אהרן פרקש קיבל את הערר - הוא למעשה העצור הראשון שמשתחרר ממעצר במסגרת הפרשה, למעט הרבנית תהילה ברלנד שנעצרה, נחקרה ושוחררה עוד באותו היום למעצר בית של 14 ימים, והרחקה מירושלים.

פרקליטו עו"ד עדי כרמלי אומר "אני מברך על החלטת בית המשפט המחוזי בערר". ל'בחדרי חרדים' הוסיף "לא בכדי נלחמנו על כך שאת החקירה הזו למרות החשש לשיבוש ניתן לקיים גם כשהלקוח שלי נמצא בביתו, עילת מעצר גם אם קיימת, חובה לבדוק אם ניתן לאיינה בדרך שפגיעתה בחירות היא פחותה. לא כל דבר מצדיק מעצר".

עו"ד עדי כרמלי // צילום: מוטי קמחי

בנוגע לרב, הוא יעביר זו השבת השנייה בכלא וההערכה היא שכמו בשבת הקודמת, גם בשבת זו יעשו כמה עשרות מחסידיו את השבת באהלים מחוץ לכל ניצן ברמלה, שם הרב מרצה את מעצרו.

אתמול (חמישי) הובא הרב ברלנד לדיון בהמשך מעצרו בביהמ"ש, המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בשמונה ימים, אולם ביהמ"ש החליט להאריך את מעצרו בששה ימים עד ליום שלישי הבא.

יצוין כי בדיון בעניינו של הרב ברלנד שנערך בשבוע שעבר, אמר פרקליטו עו"ד עמית חדד כי מדובר "בתיק מוזר שעוסק באדם מוזר". לדבריו, "פעולותיו לא יכולות להתחשב כעבירה שום צורה". הוא הוסיף, "אנחנו מדברים באדם שנמצא במצב רפואי שביר מאוד" ופירט בדיון את מצבו הרפואי. השופטת ענתה לו כי, "הבנו שמצבו אינו כפרגית בת 17".

השופטת שרון לארי בבלי סיכמה כי, "קיים חשד סביר שהמשיב ביצע את המיוחס לו בבקשה. מתן תרופה בדמות מנטוס לחולי סרטן מהווה מרמה. החולים נטלו את התרופה שהוא נתן במקום את התרופה הקונבנציונלית. ולכן אני קובעת שהחשד הסביר הוא ברף גבוה. המסוכנות אינה המעצר היחידה, שכן במתן תרופת פלצבו לחולים קיימת מסוכנות רבה. הובאו בפני ראיות שקיימת עילת שיבוש בפועל". בנוסף, היא אמרה כי קיימת עילת הימלטות מהדין".

הרב אליעזר ברלנד פרשת עושק שחור הארכת מעצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד