י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
משרד הבריאות ושיבא יצטרפו?

משפחות הישראלים מספינת הקורונה לכלי התקשורת: "אל תסקרו בשבת"

משפחות הישראלים מספינת הקורונה פונים לכלי התקשורת בבקשה שלא לסקר במהלך השבת, שום דבר שאינו נמצא בכלל פיקוח נפש, וזאת, עקב היותם שומרי שבת • התקווה היא כי כלי התקשורת יכבדו את בקשתם לא לחלל השבת, ושמשרד הבריאות ובית החולים שיבא יצטרפו אליה

משפחות הישראלים מספינת הקורונה לכלי התקשורת: "אל תסקרו בשבת"
פינוי חולה החשוד כחולה בקורונה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

משפחות בן שבת, דהן, לוי, בן דוד וביטון שבני משפחותיהם הגיעו הבוקר (שישי) לארץ מספינת הקורונה, ביקשו מכלי התקשורת שלא לסקר שום דבר שאינו בכלל פיקוח נפש במהלך השבת, עקב היותם שומרי שבת.

אליהו אליוביץ דובר המשפחות מסר בשמן לכלי התקשורת, כי "החל מכניסת השבת בשעה 16:50 ועד צאת השבת בשעה 18:20 לא יצאו עדכונים בשם המשפחה לתקשורת. כמו״כ, המשפחה שומרת שבת ועל כן לא יהיו ראיונות כלל של בני המשפחה. אנו מבקשים שתכבדו את בקשתם".

כזכור, במשך כשבועיים 15 ישראלים שהו בבידוד על ספינת הקורונה ביפן. בעקבות מקרי ההדבקה הרבים בספינה, ארבעה מהם אף חלו בנגיף, והועברו לטיפול רפואי במתקן צבאי ביפן.

11 הישראלים הנוספים יצאו אתמול (חמישי) בדרכם ארצה, פה ייכנסו לבידוד בבית החולים שיבא תל השומר.

המטוס אותו הזמינו חברות הביטוח, יצא מיפן אתמול (חמישי). דובר משפחות ספינת הקורונה אליהו אליוביץ מסר: ״בהתאם להוראות ביה״ח שיבא, בני המשפחות הנמצאים בישראל לא יפגשו עם נוסעי הספינה שיאושפזו בתנאי בידוד למשך השבועיים הקרובים. כמו״כ, בני המשפחות מקווים שנוסעי הספינה יעברו כניסה שקטה ומנוחה לאחר המסע שעברו בשבועות האחרונים בכלל ובימים האחרונים בפרט עד ההגעה בחזרה הביתה לישראל. אנו מודים לתושבי ישראל על הדאגה והמסירות כל העת ולאנשי המרכז הרפואי על החיבוק החם בהכנות להגעתם בתחושה של בית בתנאי הבידוד המחמיר״.

הוא הוסיף כי הישראלים סיפרו ש"המטוס נוח, הצוות אדיב, המצב רוח טוב, אכלנו, הצלחנו לישון, קצת עייפים. מודים לכולם על הדאגה, מחמם את הלב".

במהלך הלילה עצר לתדלוק בטיבלסי שבגיאוגרגיה לצורך תדלוק, וכאמור, נחת בשעה 04:20 בישראל. את הישראלים קיבלו פראמדיקים של מד"א, ממוגנים מכף רגל ועד ראש.

משם הם הועברו למתקן מיוחד שהוכשר עבורם בבית החולים תל השומר, שם ישהו בבידוד למשך 14 יום. הם לא הורשו להפגש עם בני משפחותיהם. בגדיהם וחפציהם האישיים אשר שימשו אותם על הספינה נלקחו על ידי משרד הבריאות לבדיקה.

ביום רביעי נערך לבני המשפחות סיור במתקן הבידוד, והם הביאו לשם את כל הנצרך לתקופת הבידוד.

לאחר כניסתם לבידוד נערכו להם בדיקות, ולאחד מהנוסעים חזרו תוצאות חיוביות המלמדות כי חלה בקורונה. משרד הבריאות הדגיש כי הוא לא נדבק בזמן שהותו בארץ. בכך, עלה מספר הישראלים שחלו בקורונה לחמש, ומקרה ראשון של קורונה בארץ.

כאמור, בני המשפחה ביקשו מכלי התקשורת שלא לסקר במהלך השבת מה שאינו חשש פיקוח נפש, והתקווה היא כי גם בית החולים שיבא ומשרד הבריאות וכמובן כלי התקשורת, לא יוציאו הודעות שאינן בכלל חשש פיקוח נפש במהלך השבת.

חילול שבת שמירת שבת נגיף הקורונה (1) שיבא תל השומר משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד