ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
חשש כבד מהתפשטות

תיירים ששהו בישראל התגלו כנגועים בקורונה; 30 תלמידים הוכנסו להסגר

תשעה תיירים מתוך קבוצה של צליינים שביקרו בתקופה האחרונה בישראל ושבו לדרום קוריאה, התגלו כנגועים בנגיף הקורונה, בעקבות כך משרד הריאות נערך להתפשטות ומבוצעת חקירה לגילוי מי שבא עמם במגע בארץ • קבוצת תלמידי בית ספר הוכנסה לבידוד מחשש להדבקות בנגיף

תיירים ששהו בישראל התגלו כנגועים בקורונה; 30 תלמידים הוכנסו להסגר
פינוי חולה החשוד כחולה בקורונה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר הדיווח של משרד הבריאות אודות קבוצת תיירים מקוריאה שביקרה בארץ וחזרה לארצה עם סממנים של מחלת הקורונה, מסלול הביקור שלהם נוטר ונמצא כי ביקרו בין היתר בשלושה אתרי רשות הטבע והגנים תל באר שבע, מצדה וקיסריה.

20 עובדי רשות הטבע והגנים ( 16 מצדה, 3 קיסריה 1 תל באר שבע) שהיו במגע עם התיירים מקוריאה הונחו להישאר בבידוד ביתי עד ה26/2.

העובדים חשים בטוב ללא סימנים חריגים, ומרשות הטבע והגנים נמסר כי הם ממשיכים לשמור על קשר רציף עם משרד הבריאות ולפעול בהתאם להנחיות. כלל אתרי רשות הטבע והגנים פתוחים.

כמו"כ, ביום חמישי האחרון (13.2) טיילה קבוצת תלמידים ומורים מבית הספר "מקיף טוביהו" בגן הלאומי תל שבע שבדרום הארץ, כאשר באותו הזמן ביקרה באתר גם קבוצת התיירים הקוריאנים. בתום הסיור, התפתחו אצל אחד המורים חלק מהתסמינים ובהנחיית משרד הבריאות הוא הגיע לבית החולים סורוקה שם עבר בדיקות לגילוי הנגיף שתוצאותיהן טרם התקבלו. בתום הבדיקות המורה נשלח לבידוד בביתו. בנוסף, הוכנסו לבידוד גם 30 התלמידים.

בנוסף, רשות האוכלוסין וההגירה לא תאפשר את כניסתם של תיירים שצפויים לנחות מסיאול שבקוריאה הדרומית בנמל התעופה בן גוריון, זאת בשל התפשטות נגיף הקורונה בקוריאה הדרומית.

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הורה להפסיק את כל הסיורים של תיירים מדרום קוריאה השוהים כעת בישראל. נוסף על כך, מארגני הטיולים פועלים בשיתוף עם משרד הבריאות בניסיון לארגן טיסות לכל התיירים מדרום קוריאה שנמצאים בארץ. 

לאחר ש"תיירי הקורונה" מדרום קוריאה חזרו לסיאול, התברר כי שגריר ישראל בסין צבי חפץ היה על הטיסה של חברת "קוריאן אייר" שלקחה אותם לסיאול. משרד הבריאות הורה לו להכנס לבידוד, והוא יוכל לשוב לישראל רק אם יגיע בטיסה פרטית.

משרד הבריאות מעדכן, כי בעקבות עדכון שהתקבל מדרום קוריאה  אודות 9 תיירים מקבוצה ששהתה בישראל בין התאריכים 8.2-15.2 ואובחנו כחולים בקורונה לאחר חזרתה לדרום קוריאה, מבוצעת חקירה אפידמיולוגית של משרד הבריאות לאיתור המגעים של קבוצה זו בישראל.

משרד הבריאות מבקש להנחות את הציבור בישראל, להלן :

1. כל מי שהיה במגע הדוק (במרחק של פחות משני מטר ולמשך 15 דקות לפחות) עם חברי הקבוצה בהתאם למועדים והמקומות אשר יפורטו להלן מתבקש להכנס לבידוד בית למשך 14 ימים מאז המגע האחרון עם הקבוצה ולדווח על כך באתר משרד הבריאות, או במוקד כל הבריאות 5400*.

כמו כן במידה ומתפתחים סימני מחלה (חום מעל 38, שיעול או תסמינים נשימתיים אחרים), יש לפנות לעזרה רפואית בהתאם להנחיות משרד הבריאות באתר תוך הודעה מראש ועל פי ההנחיות של המשרד.

2. כל מי שהיה במקומות ובזמנים הרלוונטיים שיפורטו להלן אך ללא מגע הדוק, לא נדרש להכנס לבידוד אך מתבקש להיות ערני לגבי סימני מחלה (חום מעל 38, שיעול או תסמינים נשימתיים אחרים). 

במידה ומתפתחים תסמינים יש לפנות לעזרה רפואית בהתאם להנחיות באתר המשרד.  

דוברות סורוקה בתיאום דוברות משרד הבריאות: בעקבות המידע לגבי קבוצת התיירים מדרום קוריאה שביקרה גם באזור באר שבע, פנה היום למלר״ד סורוקה גבר בשנות החמישים לחייו, מורה ששהה עם התלמידים באתר בבאר שבע, בו ביקרה גם קבוצת התיירים.
הוא הגיע עם תסמינים של שיעול, נלקחו ממנו דגימות שהועברו למעבדה המרכזית של משרד הבריאות, והוא שוחרר לבידוד בית, בהתאם להנחיות.
היערכות המרכז הרפואי סורוקה ממשיכה להיות גבוהה, בהתאם להנחיות משה״ב.

מטופלים המגיעים לסורוקה בחשד לקורונה, מבוגרים וילדים (בהתאם להנחיות והגדרות משרד הבריאות) מתבקשים להגיע לכניסת המלר״ד הכללי, להתקשר למספר הטלפון המופיע בשילוט שבכניסה ולהיכנס לשטח המיון לאחר תיאום. צוות המיון יצא לקבלם והם יופנו לחדר בידוד המותאם לכך.

שר החוץ ישראל כ״ץ הורה להנהלת משרד החוץ לקיים דיון דחוף ביחס למשמעות האפשריות וההשלכות הבין לאומית על מדינת ישראל של פרשת הצליינים הקוריאנים שביקרו בישראל ושנמצא שהם נושאים את נגיף הקורונה, ולנקוט בפעולות ההסברתיות הנדרשות ברחבי העולם.

השר כ״ץ הורה להנהלת המשרד לתמוך בכל הנחיה מחמירה אותה ייתן משרד הבריאות ביחס למניעת כניסת נוסעים ממדינות שונות בעולם שעלולים להוות סיכון בריאותי לאוכלוסיה בישראל. השיקול המרכזי הוא שמירת בריאותם של תושבי ישראל ושמירת יכולתה של מדינת ישראל להוסיף ולקיים קשר תקין עם מדינות בעולם, כמדינה שמקפידה על כללים מחמירים ואינה נגועה בנגיף הקורונה.

נגיף הקורונה (1)

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד