ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
בגלל תנור

שריפה בי-ם: בן שנה וחודשיים נפצע קשה

בית וגן: תינוק כבן שנה נפגע קשה בשריפה שפרצה כתוצאה מתנור "ספירלה" בבית מגורים בשבת אחר הצהרים

שריפה בי-ם: בן שנה וחודשיים נפצע קשה
שריפה. אילוסטרציה צילום: נאסר איסטנייה, פלאש 90

.בשבת אחר הצהרים בסמוך לשעה לשעה 15:20, פרצה שריפה בדירת מגורים הנמצאת ברחוב שמעון מועלם שבשכונת בית וגן בירושלים.

לוחמי האש שהגיעו למקום הבחינו בעשן היוצא מהקומה השניה בדירה במקום. הצוותים החלו בפעולות כיבוי במקביל לחילוץ ופינוי שלושה בני משפחה שנפגעו מהשריפה. לאחר זמן קצר, הושגה שליטה בשריפה ולוחמי האש מנעו את התפשטות האש לכלל הדירה.

אל יחידת הטראומה פונו ארבעה נפגעים מהשריפה. תינוק בן שנה וחודשיים במצב קשה, עם מעל 50% כויות על גופו, והוא כעת מונשם ומורדם ביחידה לטיפול נמרץ ילדים. אמו וסבו של התינוק פונו עם כויות במצב קל, שכנה נוספת במצב קל.

מחקירה ראשונית של חוקרי כבאות והצלה לישראל מחוז ירושלים עולה כי השריפה החלה ככה"נ מהשארת תנור סלילים בעל קרינת חום ישירה וגלויה (תנור ספירלה) ליד עריסה של תינוקת העשויה מבד ונילון.

עוד עולה כי לאחר זמן קצר התלקחה העריסה, והתינוקת ששכבה בתוכה, נפצעה באורח קשה מכוויות. בנוסף, סבה של התינוקת שישן בסמוך אליה, נכווה מהלהבות, נפצע קל וכן אישה נוספת ששהתה במקום אף היא נפצעה באורח קל.

חובש בכיר במד"א תמיר שרון סיפר: "כשהגענו למקום ראינו עשן עולה מהדירה. האזרחים שהיו במקום סיפרו לנו שהפעוט חולץ מהדירה שעלתה באש. הוא סבל מכוויות בפלג גופו העליון ומשאיפת עשן. הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ והענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל סיוע נשימתי ומתן תרופות ופינינו אותו במצב קשה לבית החולים".

רב רשף שלום זערור קצין כבאות והצלה שפעל בזירה סיפר בהמשך "דווח לנו על שריפה עם לכודים ברחוב מועלם שבשכונת רמת שרת. הגענו תוך זמן קצר למקום וראינו בדירה מספר פצועים ובהם תינוקת קטנה כבת שנה כשהיא פצועה קשה מאוד. העברנו את הפצועים להמשך טיפול רפואי של כוחות מד"א ירושלים ומשם הם פונו על ידם לבית החולים. במקביל לפעולות החילוץ, ביצענו כיבוי של הלהבות ומנענו את התפשטות האש".

באגף ההסברה של כבאות והצלה לישראל שבים ומזכירים לציבור כי אין להשתמש בתנורים בעלי קרינת חום גלויה, (תנורי ספירלה ודומיהם) תנורים אלו מסוכנים ביותר ועלולים לגרום לפגיעה קשה בנפש ורכוש.

בית וגן שריפה ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד