ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
צפו בצוותי החירום

המטוס הקוריאני: הישראלים מפונים לבידוד

הערב נחת בישראל מטוס של חברת התעופה הקוריאנית שעל סיפונו כ200 אזרחים זרים ו12 ישראלים. המטוס חנה באזור מבודד וצוותים מיוחדים טיפלו בו. הנוסעים הועברו לבידוד על ידי אמבולנסים • צפו בתיעוד

המטוס הקוריאני: הישראלים מפונים לבידוד
צוותי החירום בפעולה צילום: מד"א

הערב בשעה 19:30 נחת מטוס של חברת התעופה הקוריאנית שעל סיפונו כ200 אזרחים זרים ו12 ישראלים.

המטוס עמד ברחבת חנייה W1 המרוחקת מספיק על פי ההנחיות מטרמינל 3. מהמטוס ירדו רק הנוסעים הישראלים אשר יעברו ביקורת דרכונים למרגלות המטוס.

לאור חשיבות בריאות הציבור בישראל ונקיטת משנה זהירות בטיפול בשבים מהמזרח, הוחלט בעצה אחת עם גורמי הבריאות והתעופה שהמטוס יעצור ברחבה מספיק רחוקה מטרמיל 3. המטוס יחנה באזור רחבת המטוסים המערבית בשדה.

מספר מצומצם מאוד של עובדים מנמל התעופה בן גוריון טיפלו במטוס. תדלוק, ריקון המיכלים (שפכים שיטופלו על פי נוהל מיוחד של חומרים מסוכנים) ורענון מזון ושתייה למטוס.

הנוסעים הועברו לאמבולנסים של מד"א וילוו היישר לביתם לשהייה כפי שמנחה משרד הבריאות. כבודת הנוסעים נשארה על המטוס.

מיד לאחר תדלוק המטוס ועליית צוות טיסה אשר שהה בישראל, הוא ימריא חזרה לקוריאה. כלומר המטוס והצוות לא יישארו בישראל.

תיעוד נחיתת המטוס בוצע על ידי צוות התיעוד המבצעי של מד"א ורק הם. לא הותרה גישה לאזור המטוס למי שלא אושר.

לא הותרה גישה לאזור חניית המטוס עד להמראת המטוס מישראל. לנוסעים אשר אמורים היו להמריא הערב בשעה 22:00 לקוריאה ימצאו טיסות חלופיות בהקדם האפשרי.

בתוך כך, פרופ' יהודה אדלר, דיקאן הפקולטה למערכות בריאות במרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן ויו"ר האגוד הקרדיולוגי האירופאי למחלות קרום ושריר הלב, אמר בתגובה להודעת משרד הבריאות בעקבות החשש מהימצאות וירוס הקורונה בישראל: "משרד הבריאות נוהג נכון כדי להכיל את האירוע ונוקט במהלכים שהם כיפת ברזל של מערכת הבריאות, אך יש לזכור שגם היא לא מיירטת הכל. ולכן המדיניות של משרד הבריאות צריכה להיות דינמית מאחר ומדובר במצב מתמשך של אי וודאות ולכן צריך ורצוי לשקול הסגר גם ממדינות נוספות ששם המצב בלי שליטה.

זהו מצב חדש שצריך להיבחן באותם אמות מידה כפי שנהגו במדינות אחרות מחוץ לסין, בנתיים חשוב לבודד את מי היה במגע הדוק עם קב' הקוריאנים לבודד אותם מיידית ובכל מקום אשר ביקרו והיו מי שבא איתם במגע להגיע לבדיקה מיידית וכמובן, להפסיק טיסות מדרום קוריאה ואליה".

בתוך כך מדווח איתי בלומנטל, כי ‏טיסת קוריאן אייר מנתב"ג לסיאול (KE958) בוטלה הלילה והנוסעים יפוזרו לטיסות אחרות. המטוס שיגיע מקוריאה (טיסה KE957) ועליו כ200 נוסעים יחזור עם הנוסעים ואנשי הצוות לקוריאה לאחר שיתדלק. על המטוס 11 ישראלים שיורדו.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד